Skip to main content

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Een nieuwe Experia Box v10a met 2 Experia Wifi versterkers vanwege vanwege voortdurende wifi problemen en sindsdien geen verbinding met Disney+ meer, zowel op TV als op mobiel. 

Als ik op dezelfde mobiel Wifi uitzet en op 4G  overschakel, kan ik wel video's op Disney+ kijken. Het ligt dus niet aan de apps of apparaten, maar aan het nieuwe WiFi signaal. Maar ik weet niet wat ik daar aan kan of moet veranderen. Iemand die het wel weet?

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

Hoi @Tjirk. Welkom op het KPN Forum! Wat vreemd dat je Disney+ niet kan casten over het wifi netwerk. Ik heb daar niet gelijk een goed antwoord op. Maakt jouw Smart TV verbinding met het nieuwe WiFi signaal en lukt het wel om bijvoorbeeld YouTube te casten? 


Hoi Vikash, bedankt voor je reactie.
Disney+ wordt hier afgespeeld via de PlayStation omdat voor onze smart TV (nog) geen Disney+ app beschikbaar is. De PS4 is verbonden met WiFi; voor andere toepassingen (games) werkt de WiFi verbinding wel.
Overigens geldt hetzelfde bij afspelen van Disney+ op mobiel: via WiFi werkt dat niet (overige apps werken wel met dezelfde WiFi), op 4G werkt de Disney+ app wel.


Wat vreemd dat het wel lukt als je gebruik maakt van het mobiele netwerk. Als je wel online kunt gamen, lijkt mij dat het probleem niet in dat het probleem in de wifi verbinding zit. Aan de andere kan heb je wel problemen om een filmpje te starten wanneer je verbonden bent met hetzelfde wifi netwerk. Heb je al eens geprobeerd om jouw ExperiaBox te resetten? 


Het probleem is inderdaad niet dat er geen WiFi verbinding is, maar kennelijk staat de WiFi Disney+ niet toe. Kan het met een VPN te maken hebben ofzo?

Sowieso zijn de WiFi instellingen vreemd sinds recente problemen (waarop ik de WiFi heb uitgebreid met 2 Experia WiFi versterkers, en nieuwe ExperiaBox heb ontvangen): ik zie momenteel 4 netwerken vanuit mijn aansluiting: het standaardnetwerk, het 5G-netwerk, een Thuisnetwerk en een Gastnetwerk (waarvan ik de eerste 2 niet kan benaderen/beheren). Vermoed dus dat daar iets misgaat. Bovendien is WiFi ook na ontvangst van nieuwe ExperiaBox nog steeds niet stabiel (meerdere keren per dag valt de verbinding weg).


Ik heb nu een van die andere WiFi kanalen gebruikt (“5G”-WiFi) en dan werkt het wel. Dus duidelijk ligt het aan het WiFi kanaal (Thuisnetwerk of Gastnetwerk). Erg vreemd.


Ik heb nu een van die andere WiFi kanalen gebruikt (“5G”-WiFi) en dan werkt het wel. Dus duidelijk ligt het aan het WiFi kanaal (Thuisnetwerk of Gastnetwerk). Erg vreemd.

Dat is inderdaad erg vreemd. Waarschijnlijk maakt jouw playstation dan ook verbinding met het 5Ghz wifi netwerk. Anders zou ik het ook niet kunnen verklaren.


Reageer