Skip to main content

Eerst voor de duidelijkheid: Alles doet het nog. Je kan een andere zender kiezen en het beeld van de tv doet het ook nog.

Dan het probleem: Het display van de box gaat op zwart. Daarbij kan je ook niet meer zien of de box aan staat. De verlichte knop (rood of groen) doet het dan ook niet! Alleen als je de box uit en weer aan zet zie je het display weer.

Het is meer irritant dan een probleem maar ik heb het vermoeden dan het einde van de box in zicht komt.

Even het verhaal in het kort. We hadden, door een haperende wifi, een nieuwe modem besteld met twee super wifi’s. KPN heeft die vrijwel gelijk opgestuurd waarna ze terecht kwamen bij een pakketkluis van PostNL. Wij na de melding gelijk opgehaald! Tenminste, dat was het plan. Er bleek een 6-cijferige code nodig te zijn om het pakket uit de kluis te halen, alleen hadden we die nooit ontvangen. Bij de balie hoorden we dat wij nummer 24 waren zonder code.

Een week van bellen ging voorbij. Het enige antwoord wat wij kregen van PostNL was dat ze ons niet konden helpen. Ondertussen zaten we met een huis waar de personen behoorlijk geïrriteerd werden want we hadden ze goede wifi beloofd.

Na een week zou het pakket teruggestuurd worden naar de verzender en wij zouden nog steeds zonder zitten. Dus een noodkreet naar KPN gedaan. En daar werden we geholpen zoals het hoort. Er was begrip, er werd meegedacht en er kwam een oplossing! Daar mag een gemiddelde helpdesk een voorbeeld aan nemen.

Dat was eergisteren en nu hebben we de benodigde hardware al binnen! Eindelijk komt er weer rust in huis, dankzij KPN. Iedereen daar hartelijk dank voor de geweldige medewerking!!

 

Dank namens de bewoners,

Karel Temminck

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Als u het profiel aanvult met relevante gegevens kan een medewerker hier de complimenten overbrengen aan de medewerker die u toen te woord heeft gestaan.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Goedemorgen @Kasander! Welkom en heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen om je complimenten via een topic door te geven: zijn wij blij mee! :blush: Alles werkt nu weer zoals het zou moeten?

Als u het profiel aanvult met relevante gegevens kan een medewerker hier de complimenten overbrengen aan de medewerker die u toen te woord heeft gestaan.
 

:point_up_2_tone4: Als je dit nog even zou willen doen, dan kan ik de complimenten aan de betreffende collega('s) doorgeven! :point_right_tone4:Forum Profiel

Tenminste, dat was het plan. Er bleek een 6-cijferige code nodig te zijn om het pakket uit de kluis te halen, alleen hadden we die nooit ontvangen. Bij de balie hoorden we dat wij nummer 24 waren zonder code.

Ik ben ook heel benieuwd om welk PostNL servicepunt dit gaat, want zo hoort dit niet te gaan en is voor mij ook eigenlijk nieuw… Ik wil eigenlijk wel even weten/ uitzoeken hoe dit precies zit!


Wat noem je relevante gegevens? Ik dacht dat mijn naam wel voldoende zou zijn.

Het ging om de pakketkluis bij de Jumbo Brusselplein 15 Utrecht. We zijn er diverse keren geweest met alle info (mail en SMS) die we hadden gekregen van KPN en PostNL. Maar ze bleven vragen om de code. Meer info kan ik niet geven.

Trouwens, we hebben de oude modem wat later opgestuurd dan de bedoeling was. Dat door persoonlijke omstandigheden.

 

We hebben ondertussen alles werkend. En het werkt beter dan verwacht. Vooral de SuperWifi. Snelheid en zekerheid zijn verdubbeld!!

 

Toch nog even een vraag. In de handleiding staat een beetje vreemd omschreven wat je nou met de eerste Superwifi moet doen als die actief is. Kan je die, net als de tweede loskoppelen van de modem en ergens anders plaatsen of moet die aangesloten blijven? Dat staat er heel onhandig. Verder is het wel goed omschreven.


Nu de grootste humor: Kreeg net, ANDERHALVE WEEK TE LAAT, ineens een SMS  van PostNL met de code!!


Bedankt voor jouw terugkoppeling!

Wat gek en eigenlijk een slechte grap dat je de SMS met code anderhalve week later ontvangen hebt (apparatuur blijft 7 dagen bij een PostNL servicepunt liggen, voordat het retour afzender gaat… dus dat had heel anders kunnen aflopen). Maar, fijn dat alles nu beter werkt dan verwacht! :wink::ok_hand_tone4:
 

Toch nog even een vraag. In de handleiding staat een beetje vreemd omschreven wat je nou met de eerste Superwifi moet doen als die actief is. Kan je die, net als de tweede loskoppelen van de modem en ergens anders plaatsen of moet die aangesloten blijven? Dat staat er heel onhandig. Verder is het wel goed omschreven.

Het SuperWifi punt kan losgekoppeld worden van het modem, als je gebruik maakt van een V10A of een KPN Box 12: voor deze modems is onlangs een update uitgevoerd (Experia Box V10A Update: Mesh en KPN Box 12 Update: Mesh) waardoor dit mogelijk is.

 Helaas kunnen wij geen klantgegevens achterhalen op basis van een naam, wel aan de hand van bijvoorbeeld jouw postcode en huisnummer of klantnummer  :point_right_tone4:Forum Profiel. Als je deze nog in kunt vullen, dan kan ik jouw complimenten overbrengen!