Skip to main content

Sinds kort zie ik het kanaal dat is ingeschakeld niet meer op het display van de tv ontvanger.

Ik kan in het menu van de tv ook niet meer vinden waar ik het weergeven van de tijd op de tv ontvanger kan instellen als de tv ontvanger is uitgeschakeld.

Goedemiddag beste Ton56 als u de nieuwste decoder heb is dat weg gelaten .😉


Dit is een bekend probleem dat met nieuwe menu is 'meegekomen’, maar lang niet alle ontvangers hebben hier last van. KPN werkt aan een oplossing, maar kan nog niet aangeven wanneer die er komt. En - zoals Cornelis al opmerkt - het nieuwste type ontvanger (VIP5202) heeft helemaal geen display meer (wat ik persoonlijk nogal lastig vind, zeker bij radioluisteren).


Ik heb de ARRIS  VIP2952 V2 en vind het ook geen verbetering. 🙄


Zelfde probleem ook hier, erg frustrerend als je de hele dag thuis bent en je wilt radio luisteren. Enige oplossing is de TV erbij aan telkens, maar wat een gedoe allemaal.

Kzit toch te denken om straks met alles over te stappen………..daar is dit weer een reden ervoor


Stiekem verbaast het me dat er daadwerkelijk mensen zijn die die ontvanger ook voor radio luisteren gebruiken! Het aanbod nodigt niet echt uit om het tegebruiken (vind ik).

Daarintegen vermaak ik met prima met mijn DAB/internet ontvanger. :)

Ontopic: Ja, mijn name als je radio luistert is het erg irritant om steeds de tv aan te moeten hebben en de 5202 is in dat opzicht geen verbetering. Wat mij betreft het zoveelste bewijs dat radio bij de providers als een ‘moetje’ gezien wordt.


Nou radio id enorm belangrijk voor mij, en ja, ik heb er ook een Denon stereo set incl muziekstreamer aan hangen, maar toch bevalle nde zenders me erg goed, continue muziek zonder reclames etcetcetc


Overdag staat hier de radio aan: ontvanger > TOSLink > soundbar: perfect.


Soundbar is idd aardig, heb het op de slaapkamer, woonkamer 2x B&W achter en 2x Wharfdale voor, bevalt me iets beter ;)


Ik heb de ARRIS  VIP2952 V2 en vind het ook geen verbetering. 🙄

Ik had een paar dagen ineens hetzelfde. Schermpje bleef zwart en de zender dus niet meer zichtbaar. Bij mij hielp het om via het TVmenu de software opnieuw in te laten laden. Duurde wel 20 minuten maar werkte wel.

@obelisk Je mag het aanbod niet uitnodigend vinden maar het zijn eigenlijk alle zenders die je ook gewoon via FM luistert, plus nog een aantal. En daarbij een hele rits aan thema zenders zonder reclame.

Dus voor mij voldoet dat prima.


Ik mis een aantal zenders die wel op DAB+ zitten, en die thema zenders zijn mij te smal geprogrammeerd. Maar ik geef toe, ik heb media technisch wel vaker moeite me te conformeren. 😁