Skip to main content
Beantwoord

Display tv ontvanger valt weg

• 20 februari 2025
  • 34 reacties
  • 265 keer bekeken

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Geen display meer te zien op tv tuner. Herstarten werkt, maar de volgende dag weer idem probleem, ook na herinstallatie en controle via KPN web.  Is dit een software of hardware probleem?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Johny-xxx dan even bellen met 0800 0402 onder werktijd of je even terug laten bellen via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes

Bekijk origineel

• 20 februari 2025

Beste ​@Johny-xxx welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen en heb je de decoder al eens een echte fabriek-reset gegeven via het menu of het resetgaatje achterop?

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 20 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@Johny-xxx welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen en heb je de decoder al eens een echte fabriek-reset gegeven via het menu of het resetgaatje achterop?

Aris 2952 v2.  Fabrieksreset gedaan. werkt dan weer maar niet blijvend.

• 20 februari 2025

Beste ​@Johny-xxx dan even bellen met 0800 0402 onder werktijd of je even terug laten bellen via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes

PeterG
Superuser
  • 20 februari 2025

WEL DIT.

Al sinds oktober 2019 heeft en levert kpn geen nieuwe ontvanger meer met display. Die zijn nu sinds enkele maanden ook helemaal op voor omruil, dat waren refurbished apparaten. 

Bij omruil krijg je een Arris VIP5202. Die heeft überhaupt geen display. 

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 21 februari 2025
PeterG schreef:

WEL DIT.

Al sinds oktober 2019 heeft en levert kpn geen nieuwe ontvanger meer met display. Die zijn nu sinds enkele maanden ook helemaal op voor omruil, dat waren refurbished apparaten. 

Bij omruil krijg je een Arris VIP5202. Die heeft überhaupt geen display. 

ook niet voor de gekozen zender? ik neem aan van wel, anders hoef ik er geen.

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 21 februari 2025
JanD schreef:

Succes

Gedaan. kan hem omruilen. Bedankt.

PeterG
Superuser
  • 21 februari 2025

Zoals ik al zei. De vervanging heeft helemaal geen display. Dus nee, daar zie je ook het cijfer van de gekozen zender niet op. Alles went.

Voor de decoder tijd hadden we 10 tallen jaren tv's zonder die aanduiding. 

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 22 februari 2025
PeterG schreef:

Zoals ik al zei. De vervanging heeft helemaal geen display. Dus nee, daar zie je ook het cijfer van de gekozen zender niet op. Alles went.

Voor de decoder tijd hadden we 10 tallen jaren tv's zonder die aanduiding. 

Ik merk het. Heb hem staan nu. Wel jammer dat er geen jack ingang inzit voor geluid (nu usb-a), zo blijft het geld kosten.

PeterG
Superuser
  • 22 februari 2025

Uit die usb komt geen geluid hoor. 

Er zit gewoon een optische audio uitgang op. Sinds zo'n 18 jaar wordt een beetje fatsoenlijke audio apparatuur daar ook van voorzien. Een ingang dan. 

Heb je die niet dan kun je een optisch ➡ analoog omvormer aanschaffen. Bol, Mediamarkt, Coolblue, maar kpn heeft 'm ook in de webshop

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 23 februari 2025
PeterG schreef:

Uit die usb komt geen geluid hoor. 

Er zit gewoon een optische audio uitgang op. Sinds zo'n 18 jaar wordt een beetje fatsoenlijke audio apparatuur daar ook van voorzien. Een ingang dan. 

Heb je die niet dan kun je een optisch ➡ analoog omvormer aanschaffen. Bol, Mediamarkt, Coolblue, maar kpn heeft 'm ook in de webshop

Peter, ik heb nog steeds geen tv beeld. Gisteravond deed ie het , en vandaag doet ie het ook weer niet, dus zodra het modem uit en weer aan wordt gezet. Kan het dan aan het modem liggen? De rest (telefoon, internet, wifi/wifi tv) werkt goed. Ook de utp kabel is goed, want hij geeft wel aan zodra ik de kabel eruit haal.

En qua usb: waar is die dan wél voor? ik zie nergens een handleiding, ook niet als je de bijbehorende QR code scant. Er bestaan ook USB speakers, dus die had ik eerder in gedachten.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN Monteur
  • 23 februari 2025

Zou ook een probleem met de hdmi kabel kunnen zijn. Heb je deze al vervangen? 

Probeer ook eens andere hdmi poort op je tv.

De usb poort heeft geen functie, heeft dus geen nut daar iets op aan te sluiten.

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 23 februari 2025
eagle3824 schreef:

Zou ook een probleem met de hdmi kabel kunnen zijn. Heb je deze al vervangen? 

Probeer ook eens andere hdmi poort op je tv.

De usb poort heeft geen functie, heeft dus geen nut daar iets op aan te sluiten.

Heb de stekkerdoos vervangen. Hij doet het nu weer.  Het herstarten duurde wel erg lang. Benieuwd of ie het vol houdt. Hdmi is ok. 

PeterG
Superuser
  • 23 februari 2025

Wel de meegeleverde HDMI kabel gebruikt!!!?

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 23 februari 2025
PeterG schreef:

Wel de meegeleverde HDMI kabel gebruikt!!!?

die zit er natuurlijk niet bij die tv tuner. alles werkt weer, maar we wachten het af. Ben alleen niet kapot van die geluids-uitgang. 

PeterG
Superuser
  • 23 februari 2025

Ik gebruik alleen maar de optische. Ook eerder met de Arris VIP2952. 

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 23 februari 2025
PeterG schreef:

Ik gebruik alleen maar de optische. Ook eerder met de Arris VIP2952. 

weet je misschien of ze die omvormer in de kpn winkel hebben?

PeterG
Superuser
  • 23 februari 2025

Ja. Zie eerder gegeven webshop link 😉

Toon inhoud

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 23 februari 2025
PeterG schreef:

Ja. Zie eerder gegeven webshop link 😉

Toon inhoud

Je kunt de tuner ook niet op een doorsnee (oude) tv aansluiten. Moet nu half nederland dus aan de Omvormer (van 20 piek)?

PeterG
Superuser
  • 23 februari 2025

Als je nog geen hdmi hebt, 20 jaar na de invoering, heb je ook wel een héél oude tv.

En niet half Nederland. 

Audio systeem, gekocht in de laatste 15 jaar, heeft vrijwel altijd al een optische ingang. 

Alleen héél goedkope en dure high end vaak niet. 

Wees blij met kpn. Ziggo heeft helemaal geen audio aansluiting meer. 

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 23 februari 2025
PeterG schreef:

Als je nog geen hdmi hebt, 20 jaar na de invoering, heb je ook wel een héél oude tv.

En niet half Nederland. 

Audio systeem, gekocht in de laatste 15 jaar, heeft vrijwel altijd al een optische ingang. 

Alleen héél goedkope en dure high end vaak niet. 

Wees blij met kpn. Ziggo heeft helemaal geen audio aansluiting meer. 

natuurlijk heb ik hdmi, maar dat heeft toch niks met audio te maken?

PeterG
Superuser
  • 23 februari 2025

Waarom haal je dan een (oude) tv erbij?

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 23 februari 2025
PeterG schreef:

Waarom haal je dan een (oude) tv erbij?

omdat moderne wellicht een draadloze verbinding voor die audio hebben. En doorsnee “oude” niet. Als je dus dat niet hebt, waaronder velen, moet je of een nieuwe tv kopen, of een soundbar oid, of een omvormer. Vind ik niet chique.

PeterG
Superuser
  • 23 februari 2025

Je krijgt ook niet standaard een televisie en audiosysteem bij welke provider dan ook om van je tv/radio abonnement gebruik te maken. 

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 23 februari 2025
PeterG schreef:

Je krijgt ook niet standaard een televisie en audiosysteem bij welke provider dan ook om van je tv/radio abonnement gebruik te maken. 

ik heb niks met andere providers te maken. tis gewoon een slechte zaak. waarom geen normale audio jack  ingang zoals bij de vorige? men drijft de klant nu op extra kosten….

PeterG
Superuser
  • 23 februari 2025

Kastjes met analoge uitgang zijn er gewoon niet. Bovendien wordt het weer groter. En wat meer stroomverbruik ook.

Voor 2 tientjes is je audio weer op hedendaags niveau qua aansluitingen. 😀👍

Reageer