Skip to main content
Beantwoord

Display tv ontvanger valt weg

• 20 februari 2025
  • 34 reacties
  • 265 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 127 reacties
  • 24 februari 2025
PeterG schreef:

Kastjes met analoge uitgang zijn er gewoon niet. Bovendien wordt het weer groter. En wat meer stroomverbruik ook.

Voor 2 tientjes is je audio weer op hedendaags niveau qua aansluitingen. 😀👍

Peter, de nieuwe tuner heeft het hoofdprobleem niet opgelost. Als ik de volgende dag de tuner aanzet, moet ie eerst weer herinstalleren. (Wel zet ik wegens omstandigheden de modem ‘s nachts altijd uit, maar dat is voorheen nooit een probleem geweest.). Zou het aan het modem liggen? Daarnaast is het met de vele zenders wel degelijk irritant dat er geen zendernummerdisplay meer op zit, maar dat terzijde. 

PeterG
Superuser
  • 61758 reacties
  • 24 februari 2025

Wat bedoel je me herinstalleren. Toch niet ook abonnementsnummer en pincode enzo.

Internet modem 's nachts uit kan ik geen reden voor verzinnen. 

Zelf staat hier het modem 24/7 aan voor m'n apparaten. Bovendien kan de tv ontvanger, die ook op stroom moet blijven, dan 's nachts updates ontvangen. En gids bijgewerkt enzo.

Stroomloos kan zeker wel het probleem veroorzaken. 

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 127 reacties
  • 25 februari 2025
PeterG schreef:

Wat bedoel je me herinstalleren. Toch niet ook abonnementsnummer en pincode enzo.

Internet modem 's nachts uit kan ik geen reden voor verzinnen. 

Zelf staat hier het modem 24/7 aan voor m'n apparaten. Bovendien kan de tv ontvanger, die ook op stroom moet blijven, dan 's nachts updates ontvangen. En gids bijgewerkt enzo.

Stroomloos kan zeker wel het probleem veroorzaken. 

krijg eerst een zwart installatiescherm , maar springt dan over naar blauw voor update. En dan doet ie het weer. Voorheen ging dat stroomloos gewoon goed. Nu ineens kennelijk niet meer. 

PeterG
Superuser
  • 61758 reacties
  • 25 februari 2025

Nou ja. Als ie maar aan gaat, toch.

Maak je 'm stroomloos of heb je voor eco stand-by gekozen?

En is het wel '’update'’. Dan krijg je 2 voortgangsbalken.

Bij opstarten vanuit stroomloos of eco is er één voortgangsbalk.

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 127 reacties
  • 25 februari 2025
PeterG schreef:

Nou ja. Als ie maar aan gaat, toch.

ik krijg er 1, die bovenste. Momenteel geen modem eco, maar eerder wel (ging toen ook goed). Okee, we doen het er mee. zit niks anders op. Al gaan we zonder zendernummers wel 30 jaar terug in de tijd (bijna zwart wit tv), maar mee eens, alles went.

PeterG
Superuser
  • 61758 reacties
  • 25 februari 2025

30 jaar geleden. Display is inderdaad zo vorige eeuw. 

En bij TV kijken zie je alleen al aan het logo welke zender je aan hebt.

In de woonkamer stond m'n 2952 al zo opgesteld dat ik die irritante display niet zag.😁

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 127 reacties
  • 25 februari 2025
PeterG schreef:

30 jaar geleden. Display is inderdaad zo vorige eeuw. 

En bij TV kijken zie je alleen al aan het logo welke zender je aan hebt.

In de woonkamer stond m'n 2952 al zo opgesteld dat ik die irritante display niet zag.😁

Nee, GEEN display is vorige eeuw. KPN dwingt nu vele mensen waaronder veel bejaarden al die lastig zichtbare  logo's van buiten te leren…. van al die zenders. (vroeger was dat niet erg, toen had je maar een zender of 10).

PeterG
Superuser
  • 61758 reacties
  • 25 februari 2025

Er is geen provider meer met een ontvanger met display. Echt geen. 

Nieuwe ontvangers van kpn al sinds oktober 2019 niet meer. Zo lang bestaat die Arris VIP5202 al. Ziggo ook sinds 2019, next, zonder display. 

Odido heeft nog veel langer al geen display. 

Even op pijltje omlaag drukken en je ziet de zender positie. 

Mijn 86 jarige moeder heet de VIP5202 nu 9 maanden en is er al volledig aan gewend. De nummers van haar favoriete tv en radiozenders weet ze al jaren uit het hoofd.

Je kijkt niet naar alle 120 zenders. Hooguit 15. Die nummers weet je wel lijkt mij. 

Johny-xxx
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 127 reacties
  • 25 februari 2025
PeterG schreef:

Je kijkt niet naar alle 120 zenders. Hooguit 15. Die nummers weet je wel lijkt mij. 

tijdens zappen is het wél lastig. en er komt zo weinig op tv dat je dat wel moet. maar goed, het is niet anders. Je krijgt thuis nu van die discussies: “op welke zender staat ie eigenlijk?” Dat is meer wat ik bedoel… en steeds op een knop moeten drukken, ik heb al genoeg rsi….

Reageer