Skip to main content

sinds enige tijd valt de verbinding van tv met modem uit. de lampjes van dvs branden alle 3 maar plotseling werkt niets meer. geen beeld - diverse foutcodes die elkaar afwisselen - menu etc. ook niet te gebruiken. soms kan het zo maar zijn dat enige uren alles perfect werkt. 

wie o wie kent dit probleem en heeft een oplossing ?

 

PS alle gebruikelijke oplossingen van kpn al doorlopen. 

Welk type dvs heeft u? Op d'r site van Devolo staat de devolocockpit waarmee u de dvs kan beheren.  Wellicht is daar de oplossing.


DVS 650


Ik heb m'n vorige bericht aangevuld met een tip😉


Hi @LIES GIESEN! Is het met de tip van @Joep1965 gelukt?


@Bram_ Helaas niet gelukt , advies dvs beheren maar dat had ik allemaal al uitgeprobeerd, het porbleem blijft : soms urenlang kijkgenot en daarna …………….. een boek 😂 

Maar het is natuurlijk balen, wij willen tv / netflix kijken 


Dan zit er niets anders op dan een kabel trekken.  Jouw electriciteitsnetwerk is dan nuet meer geschikt voor draadloze verbindingsets.  We zien steeds vaker problemen met de sets. Ze kunnen niet tegen ledverlichting   zonnepanelen etc. En Devolo heeft daar geen antwoord op helaas. 


@Joep1965 dankjewel voor je reactie, kabel trekken zeker naar onze bovenverdieping is niet echt een oplossing. Jammer dat KPN wel draadloos verkoopt maar geen fijne ondersteuning biedt. wij hebben net een nieuwe meterkast incl uitbreiding naar 3 fasen. zelfs daarvoor geen problemen maar nu wel. bellen met KPN doe ik niet graag want vaak hebben de medewerkers er nog minder verstand van dan ik (68 jaar) en je zit te lang aan de telefoon met steeds dezelfde adviezen, die ik door de jaren heen zelf al zo vaak heb ingezet. Toch hoop ik uiteindelijk iemand te vinden via dit forum of anderzijds om mijn porbleem te teckelen. 


@Mascha Koopman Ik wil zelfs wel betalen voor een "goede Monteur” maar ook dat kost altijd erg veel moeite bij KPN om die  uiteindelijk bij je thuis te krijgen. Vaak ZZp-ers wat voor mij geen probleem is, mits ze verstand van zaken hebben en dat weet je niet vooraf


@LIES GIESEN juist die drie groepen kunnen het probleem zijn. Als ze allemaal op 1 groep zitten werkt het vaak wel.


@Joep1965 dag Joep, 3 fasen hebben wij vanaf 2 weken geleden, maar het probleem was er ook al voor die tijd. voor inductie, zonnepanelen etc. blijkt 3 fasen toch nodig te zijn, dus ja leg het mij als leek maar uit ik wordt er een beetje moedeloos van


@LIES GIESEN er worden de laatste tijd veel problemen met de dvs gemeld. Het heeft alles te maken met het electriciteitsnetwerk.  Dat wordt zwaar belast momenteel.  Dat heb je ook in de media kunnen lezen. Het electriciteitsnetwerk is nooit bedoelt voor transport van data. Daar zijn andere kabels voor nodig. Je zou het nog wel via wifi versterkers kunnen proberen.  Heb je die?


@Joep1965 wifi versterker ga ik binnen kort proberen, dank je - die heb ik nog nioet


@LIES GIESEN de SuperWifi heeft inderdaad ook een aansluiting voor een internetkabel. Wel geldt daarvoor hetzelfde als de DVS. Het valt niet binnen de officiele ondersteuning.

Wat dit betekent is dat we als het niet werkt tips geven en ons best doen achter de oorzaak te komen. Maar als het na al die tips niet werkt kunnen we geen oplossing garanderen voor het aansluiten van een tv-ontvanger daarop.

Verder gaat het in heel veel huizen gaat het op die manier goed en heb je nooit klachten. Ik heb zelf op deze manier ook boven een tv-ontvanger aangesloten. Maar er zijn gevallen waar het dus toch storing geeft. 

Wel is het zo dat je vaak via de Wifi Manager korting krijgt als KPN klant. Dus ik wil je aanraden die eerst te doen.

Als laatste, mocht het toch niet werken, je kan ze binnen 2 weken kosteloos inleveren. Mocht je dus hiervoor kiezen, zorg dan dat je de eerste 2 weken na aanschaf veel test om te zien of het stabiel werkt. 


@Mascha Koopman Ik wil zelfs wel betalen voor een "goede Monteur” maar ook dat kost altijd erg veel moeite bij KPN om die  uiteindelijk bij je thuis te krijgen. Vaak ZZp-ers wat voor mij geen probleem is, mits ze verstand van zaken hebben en dat weet je niet vooraf

KPN werkt al vele jaren niet meer met ZZP’ers. Als je op kpn.com/servicemonteur een monteur inplant komt er altijd iemand van KPN of haar vaste partners. Dus deze collega’s hebben er altijd verstand van. 


Dank allen voor de tips en het meedenken. ik zal die superwifi gaan proberen, zou maar zo kunnen lukken.

@Ik_Hussel Fijn dat er nu vakmensen worden ingezet, ik had in het verleden niet zulke goede ervaringen , zo zie maar weer.


@Bram_ nog 1 vraagje, als ik overga op superwifi heb ik dan de dvs nog nodig ?? 


@LIES GIESEN niet als je de DVS stekkers vervangt door de SuperWifi. Sterker nog, het is beter om de 2 niet te combineren. Mocht je van plan zijn de DVS te verkopen wil ik je in ieder geval aanraden daarmee te wachten tot je de SuperWifi de eerste 2 weken goed getest hebt.