Skip to main content

Beste KPN,

Sinds enkele weken/maanden ondervind ik veel problemen met v en internet. Er is sinds jaren niets aan mijn opstelling of bekabeling vervangen of gewijzigd. Ook nooit geen problemen gehad.  Was voorheen Telfort klant. Alleen sinds de KPN box 12 meerdere problemen. Soms kan je ze oplossen. Nu niet.

Mijn vermoeden is dat de KPN box het probleem is. Kan deze omgewisseld worden?

Ik heb de volgende issues:

  1. Terugkijken live tv loopt soms vast. Regulier tv kijken geen enkel probleem.
  2. Terugkijken ogenomen programma's loopt vast
  3. Netflix via KPN loopt vast
  4. Wifi valt soms weg. Op meerdere apparatuur.

Wat heb ik gedaan:

  1. Laatste update KPN box 12 is al geïnstalleerd. SGEJ100000516
  2. 4K tv decoders omgewisseld met een andere die ik heb. (ik heb er 4) (maakt geen verschil in storing)
  3. wifi Manager meermaals uitgevoerd (maakt geen verschil in storing) Verbinding snelheid is 100%
  4. Decoders omgewisseld  (maakt geen verschil in storing). Storing is op alle decoders.
  5. Diverse componenten losgekoppeld
  6. Reset alle apparatuur

Opstelling:

  1. kpn box 12   verdeelt 1 wifi netwerk
  2. 1 router (linksys E3200) aan kpn box die een ander netwerk verdeelt op zolder met een ander ssid
  3. 1 router (linksys WRT EA6300) aan kpn box die een ander netwerk verdeelt op buiten met een ander ssid
  4. 1 hub aangesloten op ethernet kpn box. (Hub is een Eminent EM4410)
  5. 3 tv decoders rechtstreeks op de hub
  6. 1 draadloze verbindingsset (nog van telfort) aangesloten op hub.
  7. 1 draadloze verbindingsset voor tv op zolder via stopcontact
  8. TV zelf bedraad internet

Hoi @langelubbus ,

Welk type hubs heb je?

Wil je het ook even proberen zonder de draadloze verbindingsset?

 


Type hub, routers en verbindingsset aangevuld in start bericht


Die ondersteund geen IGMP Snooping,Ik zou de switch vervangen door deze: https://www.alternate.nl/html/product/1134444?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=GoogleShopping_Switch&utm_term=1134444&gclid=Cj0KCQiAgP6PBhDmARIsAPWMq6lG1gcWETzeCQUE0yMRo8zFgWvN1bw2-MAh3DhxmyZlybkT5F8XCqwaAn1vEALw_wcB

Een ander type kan ook, Maar zorg dan dat die IGMP Snooping ondersteund.


Ga ik gelijk proberen. Ik heb zo een hub nog.


OK,

Je hebt dus echt de GS105E? Niet de gewone GS105(zonder E)?


GS105Ev2. Had ik al eens van KPN ontvangen bij de nieuwe decoders. Echter omdat ik geen problemen heb ondevonden deze ergens anders in huis gebruikt voor internet.

 

Ben benieuwd of dat het uitvallen van de wifi ook verhelpt. De andere routers vallen namelijk op hetzelfde moment uit. Lijkt een dip van de KPN box namelijk

 


Ik hoop het wel!


voor nu ben ik al 10 minuten iets terug aan het kijken zonder vastlopen.  Ook opnamen kijken zonder vastlopen. Met jouw info over igmp snooping heb ik eens op google gezocht en ben ik al veer verder geholpen en weer wijzer geworden. Toch wel een belangrijk punt als je de meerdere tv decoders gebruikt

 

Zal topic nog niet sluiten, eerst even een paar dagen afwachten.

 

Thanks voor je hulp


Geen problemen meer. Thanks voir je hulp Martijn


Top!