Skip to main content

Als ik mijn Smart Remote wil koppelen via instellingen op mijn Smart TV dstaat onder Sagemcom niet DIW 7022 wel andere DIW  maar niet de 7022 .Kan KPN deze toevoegen ,heb email gestuurd naar Sagemcim maar krijg geen antwoord en Samsung zegd moet je bij de KPN zijn.

U heeft een witte afstandbediening van KPN gekregen. Deze gebruikt u om de 7022 te bedienen. Iets anders word niet ondersteunt door KPN. 


Hoi @JDD, welkom op ons forum!
We hebben hier ook een handig topic over!


Het gaat niet om de witte afstandbediening van KPN, De vraag is juist om de Samsung one Remote te koppelen aan de DIW7022. Heb deze vraag weg gelegd bij Samsung, die verwijst door naar KPN. Bij KPN geven ze aan hier voorlopig geen prioriteit aan te geven. Ik zou ze willen verzoeken toch een update z.s.m. door te voeren naar Samsung. Niet alleen is One Remote van Samsung mooier en makkelijker in gebruik, ook de apps van Samsung zijn van betere kwaliteit dan die van de KPN DIW7022. Daarnaast kan ik ook mijn geluidsapparatuur niet bedienen met de KPN afstandbediening. Zit nu dus weer met twee afstandbedieningen, terwijl ik er voorheen maar één had. 


Het werkt inderdaad niet met de Samsung One Remote i.c.m. de DIW7022 @DaveDopi . (die One Remote gebruikte ik toch al nooit, zitten geen cijfers op. Dat gezap is niks als je van 4 naar 25 wilt.)

Zie ook dit topic:

Ik heb nú juist nog maar één afstandsbediening nodig: alleen die van kpn. De apps voor Android-TV zijn prima. Heb in de slaapkamer een andere Android-TV. Niks mis mee in mijn optiek.

Ik heb met de Arris VIP2952 één keer plezier gehad van de Samsung O.R. Toen de ab van kpn defecten begon te vertonen. Toen merkte ik gelijk de enorme hoeveelheid handelingen die je met de O.R. moet doen. Zeer bewerkelijk.


Gebruiksgemak verschilt per persoon. Vind de Samsung O.R. erg fijn in gebruik. Juist ook dat ik alle andere apparaten ermee kan bedienen het simplistisch oogt en juist weinig knopen heeft @PeterG Daarnaast is de KPN ab ook niet de meest mooie vormgeving. 


Herkenbaar. Voor mij is het de grootste tegenvaller van TV+. De slechte ondersteuning van HDMI CEC. De VIP5202 liet zich perfect door de Samsung One bedienen. Nu moet ik ineens de AB van de NVidia Shield, die van KPN en die van mijn TV op tafel leggen in plaats van de Samsung One.

 

TV+ is op dat punt een stapje terug.

Gelukkig heb ik nog even de tijd om te beslissen of ik de TV+ houdt of mijn VIP5202.


Dan zou ik het wel weten @TFHFony .

De 5202. Je televisie is al smart. Dan heb je een handiger combinatie (afstandsbedieningen, gebruik) dan met de TV+ box in jouw situatie.

Samsung (Tizen) heeft wel ietsje minder apps dan mogelijk bij Android-TV. Maar dat had ik bijna een jaar geleden ondervangen met een Android-TV kastje (Nokia 8000). Ook mogelijk Chromecast HD of 4k Google-TV.

Ik heb een Arris 2952 dus ga eind augustus wel over naar het TV+ abonnement. Ik vind het een fijne ontvanger en de Samsung One remote een drama ding. Geen cijfers… wie verzint dát nou?!


Dan zou ik het wel weten @TFHFony .

De 5202. Je televisie is al smart. Dan heb je een handiger combinatie (afstandsbedieningen, gebruik) dan met de TV+ box in jouw situatie.

Samsung (Tizen) heeft wel ietsje minder apps dan mogelijk bij Android-TV. Maar dat had ik bijna een jaar geleden ondervangen met een Android-TV kastje (Nokia 8000). Ook mogelijk Chromecast HD of 4k Google-TV.

Ik heb een Arris 2952 dus ga eind augustus wel over naar het TV+ abonnement. Ik vind het een fijne ontvanger en de Samsung One remote een drama ding. Geen cijfers… wie verzint dát nou?!

Dat van die cijfers klopt inderdaad. Aan de andere kant werkt de gids van de VIP5202 zo bloedjesnel dat het eigenlijk geen gemis is. Een Android box heb ik al staan: Nvidia Shield, welke zich ook uitstekend laat bedienen met de remote van Samsung.

Vandaag merkte ik ook nog eens dat Kodi inderdaad ook al verre van optimaal draait op de TV+ box: Je zit fixed op de beeldfrequentie die ingesteld staat op de box: (50Hz). Geeft geen fijn resultaat met 24/30/60Hz bronnen.

Jammer, met een klein beetje moeite kan het echt een leuk kastje zijn...


Dan zou ik het wel weten @TFHFony .

De 5202. Je televisie is al smart. Dan heb je een handiger combinatie (afstandsbedieningen, gebruik) dan met de TV+ box in jouw situatie.

Samsung (Tizen) heeft wel ietsje minder apps dan mogelijk bij Android-TV. Maar dat had ik bijna een jaar geleden ondervangen met een Android-TV kastje (Nokia 8000). Ook mogelijk Chromecast HD of 4k Google-TV.

Ik heb een Arris 2952 dus ga eind augustus wel over naar het TV+ abonnement. Ik vind het een fijne ontvanger en de Samsung One remote een drama ding. Geen cijfers… wie verzint dát nou?!

Je het gelijk gekregen. Ik heb de DWI7022 beneden weer ingewisseld voor de VIP5202. Ik heb het een maand de kans gegeven, maar TV+ is wat mij betreft nog niet rijp:

 

  • HDMI-CEC is WAARDELOOS.
  • Bij vertraagd kijken/terug kijken een veel mindere beeldkwaliteit (functie die ik vaak gebruik)
  • Bij lange tijd één zender kijken gaat het beeld & geluid soms niet meer synchroon (met name bij XITE)
  • AB die af en toe loopt te zeuren de verbinding kwijt te zijn

Kortom: De DWI7022 gaat terug naar de tv boven waar hij op zich zelden gebruikt wordt. Wellicht dat ik het in de toekomst weer eens probeer.


Ook ex tester @TFHFony ?

Tot begin september mag je 'm nog gebruiken icm je oude abonnement. Daarna moet je beslissen: terugsturen en oude abo + decoders blijven gebruiken. Of nieuwe abo met TV+ en oude decoders terugsturen.

Hier "staat” het er zo voor: de TV+ gaat vooralsnog terug (sync, kwaliteit films huren e.d.). Alles in 1 met Arris vip2952 blijft.

Alleen het laatste punt geen last van. Xite kijk ik nooit, maar out of sync is ook dramatisch op de espn en ziggo sport zenders. Ook Eurosport 1 vaak O.O.S.

TFHFony schrijft:

  • HDMI-CEC is WAARDELOOS.
  • Bij vertraagd kijken/terug kijken een veel mindere beeldkwaliteit (functie die ik vaak gebruik)
  • Bij lange tijd één zender kijken gaat het beeld & geluid soms niet meer synchroon (met name bij XITE)
  • AB die af en toe loopt te zeuren de verbinding kwijt te zijn

Ook ex tester @TFHFony ?

Tot begin september mag je 'm nog gebruiken icm je oude abonnement. Daarna moet je beslissen: terugsturen en oude abo + decoders blijven gebruiken. Of nieuwe abo met TV+ en oude decoders terugsturen.

Hier "staat” het er zo voor: de TV+ gaat vooralsnog terug (sync, kwaliteit films huren e.d.). Alles in 1 met Arris vip2952 blijft.

Alleen het laatste punt geen last van. Xite kijk ik nooit, maar out of sync is ook dramatisch op de espn en ziggo sport zenders. Ook Eurosport 1 vaak O.O.S.

TFHFony schrijft:

  • HDMI-CEC is WAARDELOOS.
  • Bij vertraagd kijken/terug kijken een veel mindere beeldkwaliteit (functie die ik vaak gebruik)
  • Bij lange tijd één zender kijken gaat het beeld & geluid soms niet meer synchroon (met name bij XITE)
  • AB die af en toe loopt te zeuren de verbinding kwijt te zijn

Yep...Ook ex-tester…

En als ik in September moet kiezen, gaat de DWI7022 terug en blijft de VIP5202. En misschien dat ik er daar eentje extra van laat komen.


Tot begin september mag je 'm nog gebruiken icm je oude abonnement. Daarna moet je beslissen: terugsturen en oude abo + decoders blijven gebruiken. Of nieuwe abo met TV+ en oude decoders terugsturen.

Hier "staat” het er zo voor: de TV+ gaat vooralsnog terug (sync, kwaliteit films huren e.d.). Alles in 1 met Arris vip2952 blijft.

Moderators, de wereld (of toch zeker dit forum) is een betere plek als mensen zoals @PeterG alle ontvangers die ze nu hebben kunnen blijven gebruiken!