Skip to main content

Sinds een aantal maanden heb ik KPN Tv (kwam van Ziggo af) , nu vind ik de tv kastjes erg traag , en de afstandsbediening reageert ook traag. (In het menu pijltje naar recht is soms wel 10 keer klikken voordat hij daadwerkelijk naar rechts gaat). Wat vooral erg storend is is dat het kastje 3 tot 4 keer per week van het stroom af moet omdat hij weer vastgelopen is….. ik denk dat Android niet gebruikt moet worden voor tv. Bij ziggo heb ik 1 keer een vastloper gehad in 10 jaar…….

 

Admin: gebruikersnaam aangepast ivm huisregels

Hoi @Koepel, het is niet de bedoeling dat de ontvanger regelmatig vastloopt natuurlijk! Gebeurt dat ook als je specifieke handelingen doet, of kan het zich elk moment voordoen? Krijg je er een foutmelding bij? In je vorige topic vroeg Bart of je jouw TV+ Box al eens een reset had gegeven, heb je dat nog gedaan? Geeft dat een verbetering?


Het gebeurt altijd als je de decoder weer aanzet met de afstandsbediening. Bijvoorbeeld de volgende ochtend, als de kids de tv aandoen blijft het zwart of hij blijft gewoon hangen in het menu….. zowel de decoder boven als beneden hebben deze kuur.


Met vooruitspoelen bij youtube en opgenomen programma’s start de decoder zich vaak ineens opnieuw op uit zichzelf….


Dat is niet hoe het hoort nee. Had je de genoemde reset al wel geprobeerd of nog niet? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Als we iets vragen en je benoemt het niet, weten wij niet of je het geprobeerd hebt.

Als je het nog niet hebt gedaan is dat wel de eerstvolgende stap.


Ik heb de decoder net gereset en opnieuw ingesteld. Het enige wat ik nu al kan vertellen is dat de afstands bediening nog steeds ingedrukte commando’s overslaat. Kwa vastlopen nog even aankijken…..


Heb je nog vastlopers gehad, @Koepel?


Vooralsnog niet. Behalve dat de afstandsbedieningen zowel boven als beneden niet alle gedrukte commando’s worden uitgevoerd. (Bijvoorbeeld ik moet in het menu 4 stappen omlaag , dan moet ik 7 of 8 keer omlaag drukken) 


Geen vastlopers is in ieder geval goed nieuws. Voor de afstandsbediening, bedoel je dat je met twee afstandsbedieningen dit hebt? Of dat je met één afstandsbediening hetzelfde probleem hebt of je hem nu boven of beneden gebruikt?

Heb je actieve bluetooth apparatuur in de buurt van je TV+ Box(en)? Misschien dat daardoor wat verstoring ontstaat. Check voor de zekerheid ook of de batterijen er goed inzitten. 


Ik heb 2 ontvangers met ieders een eigen afstandsbediening. 1 beneden in de huiskamer en een boven in de slaapkamer en beide hebben ze hetzelfde euvel. Ik heb geen andere blu-tooth apparaten in huis. Ik heb ze opnieuw geïnstalleerd en batterijen vervangen maar dat heeft geen baat….


Zijn het ook specifieke commando's die niet gepakt worden op beide afstandsbedieningen, zoals het omhoog en omlaag in het menu wat je noemt? Of kan het elk willekeurig commando zijn?


Voornamelijk de “pijltjes” toetsen….  Als ik een titel moet intikken bij netflix of npo of gewoon in het kon menu dan is het echt een ramp. Als ik drie stappen naar beneden wil dan moet ik zeker 10 keer naar beneden klikken


Dat is niet fijn zoeken inderdaad, dan begin je het programma al geïrriteerd voordat je überhaupt start. 

Zou je de afstandsbediening eens een reset kunnen geven en daarna opnieuw koppelen, om te kijken of het daarna beter gaat? Hoe je dat kunt doen staat hier beschreven: 

 


Inderdaad erg irritant. Dat heb ik gedaan maar heeft geen nut. Hij geeft dan ook aan een update te zoeken en had gehoopt dat er een zou zijn maar helaas…


De vraag is waar dit precies van komt. Het kan zijn dat de afstandsbediening niet goed reageert op de knop, maar het kan ook zijn dat de TV+ Box niet goed reageert op het commando. Dat maakt het lastig om te zetten 'zo lossen we het op’. Je had de afstandsbediening al gereset dus, had je dat ook al eens gedaan met de TV+ Box zelf? 

 


Ja allebei de ontvangers zijn ook gereset. Ik vermoed dat het aan de ontvanger ligt omdat ik merk dat het commando soms vertraagd (3seconden) verwerkt wordt…. Ik wist van te voren niet dat deze tv kastjes draaien op android, eigenlijk alles wat op android draait (zoals autoradios, navigatie’s etc is supertraag)


Dat maakt het heel gek inderdaad. Ik ga hier navraag over doen, als daar een terugkoppeling op is kom ik er bij je op terug.


Reageer