Skip to main content

Nieuw uit de doos wil mijn DIW7022 box 12 eerst verplicht een update downloaden.

Dat gaat héél traag op mijn glasvezel basis abo.

Op het scherm staat niet welke versie wordt vervangen.

Gemiddelde download 1% per 5 minuten… dus 12% per uur?! Dus 8 uur minimaal?

KPN wat maak je me nou? Wat is er mis?

Een procent mer vijf minuten is wel heel langzaam! Is je box wel bedraad aangesloten, of via wifi?

Bedraad kan enorm schelen, zeker als je wifi-ontvangst op de plek van de tv-box niet al te best is.

Via een netwerkkabel is sowieso altijd sneller en je hebt geen last van storingen.


Ja dank "Slimmerik", de draad gaat uit het modem via het muurcontact zo het diw7022 kastje in. Vreemd genoeg krijg je bij een nieuw kastje niet de gelegenheid te kiezen of je de update wil en hoe lang die update duurt...


Ja dank "Slimmerik", de draad gaat uit het modem via het muurcontact zo het diw7022 kastje in. Vreemd genoeg krijg je bij een nieuw kastje niet de gelegenheid te kiezen of je de update wil en hoe lang die update duurt...

@MaartenAir Ja dat klopt standaard bij de eerste keer en na harde reboot staat WIFI aan.

Blijft natuurlijk niet ok dat het zolang duurt.

Ik zou hem even resetten en nog eens proberen.

Als het goed is zit er een gaatje om te resetten aan de onderkant.

suc6


@MaartenAir 

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Box12?

Wat bedoel je met muurcontact? 

Als dat een DVS is, dan kan je die het beste meteen verwijderen.

Een DVS verbruikt veel energie en door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk werkt vooral IPTV steeds minder goed.

En de DIW7022 blijkt via een DVS veel problemen te hebben. 

 

Probeer wat @Thijs1963 voorstelt en zet hem op WIFI (haal de UTP kabel er wel uit) en kijk hoe hij dan werkt.

 


@joop2011 Nee, muurcontact is gewoon een UTP uitgang van de draad uit het modem.

Heb het kastje dat na 3 uur 30 % had voltooid zo aangelaten en zie het morgen wel.

Toch een naar begin met die DIW7022 zo uit de doos, dat je niet kan ingrijpen in het beginmenu met de keuze of je nu of later wil updaten.

Mijn advies is update pas ná de eerste keer volledig opstarten.

Belde met de klantenservice en ze konden me niet helpen. Ik adviseerde hen dat de monteur die de glasvezel aanlegde bij nieuwe aansluitingen altijd de box moet bijwerken met de laatste update voor hij vertrekt.  

Lees op het forum van meerderen een trage update!


Trage update herken ik niet, hij moet de eerste keer altijd een update krijgen maar meestal duurt dat zo’n tien minuutjes, zelfs op een 10mb koper lijntje moet het niet langer duren… Persoonlijk zou ik hem ook resetten want kan nooit zo lang duren.


Trage update herken ik niet, hij moet de eerste keer altijd een update krijgen maar meestal duurt dat zo’n tien minuutjes, zelfs op een 10mb koper lijntje moet het niet langer duren… Persoonlijk zou ik hem ook resetten want kan nooit zo lang duren.

Dit, inderdaad, @MaartenAir. Dit hoort bij de eerste installatie niet zolang te duren. Vooral niet als de verbinding gewoon goed is. Kan wel iets langer duren omdat de updates niet per sé klein zijn. Maar zeker geen uren. 


Ja dank "Slimmerik", de draad gaat uit het modem via het muurcontact zo het diw7022 kastje in. Vreemd genoeg krijg je bij een nieuw kastje niet de gelegenheid te kiezen of je de update wil en hoe lang die update duurt...

@MaartenAir Hoi Maarten ik weet niet of het werkt maar kan je eens de STB resetten met een pen of potlood aan de achterkant.

Er zit daar als het goed is een klein gaatje om dat te doen.

Wellicht dat dit werkt !

Zomaar een idee hoor

mvg