Skip to main content


Gisteren 4maart, een beschadigde doos binnen gekregen met DIW7022, hoewel hij al geopend was (ik mis o.a een afstandbediening e.d.) mis ik ook een aansluitschema en een verklaring van de 4 aansluitpunten. De verklaring van kpn was, dat “men” wel eens denkt dat er een mobiel in zit. Het zou opgelost worden en ik zou later teruggebeld worden door een kpn’er om de boel te compleet te maken, tot dusver niet gehoord. Mij abo gaat de 6e in, ik ben in in volle verwachting of dit nog gaat gebeuren. Wel treurig.

Weet iemand waar die 4 aansluitingen voor zijn, is de optische aansluiting ipv een andere aansluiting ?

Die optische aansluiting is een Toslink aansluiting, dus een optische audio aansluiting voor bijvoorbeeld een soundbar, geluidsinstallatie enz. Verder zit er een netwerk aansluiting op, een HDMI aansluiting en ook een USB aansluiting. Maar die USB poort wordt niet gebruikt, dus daar heb je niets aan.

Maar, zonder afstandsbediening kun je toch met de hele box niets. Dus ik hoop dat KPN het snel voor jou geregeld krijgt om die missende afstandsbediening enz. na jou op te sturen.


Ik heb ook een soundbar van philips, ik zou dus naast de hdmi een extra optische aansluiting kunnen maken voor de soundbar. Ik heb begrepen dat je dan een beter geluid krijgt.


Alle info heeft kpn online, dat scheelt een hoop papier en inkt.

Ook hoe je hem aansluit. 

Je vindt het op het forum onder de kennisbank. 

https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149

En kpn.com/handleidingen 

Je pakket zelf aansluiten 

https://www.kpn.com/service/pakket-installeren.htm

Als de boel weer compleet is zal het hiermee lukken. 

En anders kom je hier weer terug. Want: vragen staat vrij! 😉


Vrienden,

     1. hebben jullie bij het DIW7022 pakket ook geen gebruiksaanwijzing gekregen. Ik probeer van alles om te ontdekken wat de mogelijkheden zijn. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn  dat men zoiets proberenderwijs moet ondervinden.

  1. zenderwisselen duurd bij 4 a 5 seconden, beetje traag toch.

Admin: verplaatst naar eigen topic


Hoi @Bovenberg .

1 Al uitgelegd. Heb je al gevraagd in je eigen topic! Waarom hier weer????.
Verder is het een redelijk dynamisch product. Er komen af en toe functies bij.

dat men zoiets proberenderwijs moet ondervinden.

Dat is met menu's nou juist zo prettig. En zo makkelijk. Verder zijn er zo veel instellingen dat je er op papier zeker niet uitkomt. Via de menu's en on screen display (zie bv de buttons bij de voortgangsbalk) zie je het allemaal veel sneller.

De kleurtoetsen werken hetzelfde als met de oude ontvangers.

2 Het traag opkomen van zenders (zou nu 3 seconden moeten zijn, hier wel) is bekend en wordt nog aan gesleuteld. Ook dit komt al ter sprake in je eigen topic!!


Hi @Bovenberg, welkom hier. 

Is het inmiddels gelukt om een nieuwe afstandsbediening te krijgen? 

Over geluid, ik verwacht niet dat je een verschil zult merken tussen geluid via HDMI of optische kabel.