Skip to main content

Beste mensen,

Ik zou graag willen weten wat de compatibiliteitsmodus zou moeten zijn voor mijn nieuwe Dlan adapters van Devolo, om zo wat problemen met het TV kijken op te lossen. (Daarover later meer)

Het zijn de nieuwere Devolo Magic 2 Triple adapters en deze geven wat problemen met het kijken naar de TV.
Het signaal stokt iedere keer en heeft een flink aantal minuten nodig om dan weer met wat meer beeld te komen om vervolgens weer te stoppen het het geheel weer tot een halt komt.
Nu zie ik in de handleiding “troubleshooting” om contact op te nemen als er problemen zich voordoen en te vragen naar de compatibiliteitsmodus van de provider.
2 opties, waaruit ik kan kiezen:
MIMO
SISO

Ook zijn er 3 profielen:
Full Power
VDSL 17a (standaard)
VDSL 35b

Ik ben benieuwd of iemand mij kan informeren welke modus en wellicht ook het profiel het beste kan werken.

Groeten.

Hi M, welkom op het forum. 

MIMO is prima. Wat het profiel betreft zal dit niet uitmaken voor het tv signaal, het lijkt mij dat Full Power het beste is. De rest heeft te maken met het profiel van een internetverbinding. 

Het lijkt erop dat die adapters niet goed werken op jouw elektriciteitsnetwerk. Op de website van Devolo kun je met de Cockpit software de adapters ook koppelen en zien wat de capaciteit is. Je kunt ook proberen om de adapters helemaal te resetten, dat helpt soms ook. 

Dan mag je alle draadloze adapters (uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.


 

Dan mag je alle draadloze adapters (uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten

Hallo Alex,

Develo heeft geen draadloze adapters. Alleen stroomdraadadapters. Kijk even op deze officiele internationale website van Develo over DLan

https://www.devolo.com/internet-in-any-room/technologies/what-is-dlan


Hallo @CorL , alle providers noemen het ‘draadloze’ adapters en dan weet iedereen ook wat je bedoelt, maar je hebt helemaal gelijk, er is niets 'draadloos’ aan.:relaxed:


We noemen het inderdaad draadloos om te omschrijven dat er geen draden getrokken moeten worden om een apparaat in een andere ruimte aan te sluiten, zolang we elkaar begrijpen. Technisch gezien heb je helemaal gelijk. 


Bedankt voor alle reacties.
Het werkt inmiddels.
De adapters moesten opnieuw worden ge-reset.
Groeten.


Bedankt voor alle reacties.
Het werkt inmiddels.
De adapters moesten opnieuw worden ge-reset.
Groeten.

Top! Fijn dat alles werkt.