Skip to main content
Vraag

Dof geluid en haperingen met de nieuwe KPN Soundbox

• June 27, 2025
  • 22 reacties
  • 234 keer bekeken

Goedenavond, sinds we de nieuwe kpn box hebben ontvangen is het geluid slecht. Het geluid vinden wij erg dof klinken. Maar wat nog veel erger is dat er haperingen in het geluid hebben. De hele tijd door. Heel irritant. Wat nu?

We hebben geen extra soundbar. Het geluid komt techtstreeks uit de kpn box.

De box is bekabeld via de tv met de kpn experiabox.

Reset is al gedaan.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

22 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Kin, een dof geluid klinkt niet goed inderdaad. Hoe staat de Soundbox precies? Heb je die in een tv-meubel staan of staat deze vrij op het meubel?

En je hebt het over haperingen, wat voor haperingen zijn dat precies? Valt het geluid dan bijvoorbeeld even weg, klinkt het alsof er iets storend of iets anders?

Wij zien (en horen) niet wat jij ziet (en hoort), wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

• Auteur
  • Topper
  • June 30, 2025

Ik heb inmiddels nogmaals de soundbox gereset. De haperingen zijn nu weg, maar het geluid is echt niet oké. De box staat vrij op de tv kast voor de tv. Dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij. Jeuken het geluid ook niet echt instellen. Bijv meer of minder bas. Dat is ook gek toch? 

Jasper van KPN
Moderator

Dat de haperingen nu weg zijn is fijn, dat maakt dat al iets fijner! Zoals je de plaatsing van de box beschrijft staat die wel goed inderdaad. Kan je beschrijven hoe het geluid precies dof is, en maakt het verschil als je de verschillende geluidsopties probeert?

• Deelnemer
  • July 1, 2025

Heb precies hetzelfde probleem met de sounbox. Geluid valt weg midden in een zin alsof er een woord ingeslikt word. Box staat vrij onder de tv en is aangesloten via de originele kabel die geleverd is. 

• Auteur
  • Topper
  • July 1, 2025

Nou het verschil is echt minimaal als ik een andere kies. De soundbox klinkt niet als een soundbox. Ik ben in staat om de box uit te zetten qua geluid en dan alleen het geluid van de tv te gebruiken. Dat is vele malen beter dan de soundbox.

Ik vraag me ook af wat de toegevoegde waarde is van deze soundbox t.o.v. de ontvanger wat we eerder hadden? 

Jasper van KPN
Moderator

De toegevoegde waarde is het geluid, dat die uit de Soundbox zelf komt en je geen soundbar nodig hebt. Het geluid komt hierbij juist uit de Soundbox en gaat niet meer via de tv. Kan je het verschil in het geluid met de verschillende opties beschrijven? Wat merk je wel daarbij bijvoorbeeld? 

@Carolala, je kunt de stappen die boven jouw bericht worden genoemd ook proberen. Als dat niet helpt kan je het beste een eigen topic aanmaken, anders gaan er gesprekken door elkaar heen lopen en dat is niet handig.

• Auteur
  • Topper
  • July 2, 2025

Ik merk totaal geen verschil in de verschillende modussen. Alle geluiden klinken alsof het uit zo'n heel goedkoop boxje komt. Klinkt dof, hol en blikkerig... alles behalve een plezierig geluid wat ons betreft. Niet wat wij in gedachten hadden.

Jasper van KPN
Moderator

Dof, hol en blikkerig klinkt ook niet hoe wij het in gedachten hebben natuurlijk! Je kunt de modus op Voice zetten, en op die manier even kijken. Kan je ook vertellen welk merk en model tv je hebt? Dan kunnen we het totaal plaatje bij de ontwikkelaars navragen.

• Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

De modus aanpassen naar Voice maakt geen verschil. We hebben een Samsung Qled 4k tv.

Jasper van KPN
Moderator

Dank je ​@Kin, dat nemen we mee! Als we er meer over horen komen we er op terug.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Kin de collega's van tv vragen nog op welk (geluids)niveau je luistert naar je tv. Kan je eens proberen om het volume wat hoger te zetten? We zijn benieuwd of je dan beter geluid ervaart. 

• Auteur
  • Topper
  • July 8, 2025

Het geluidsniveau van de soundbar staat gemiddeld op 10. Het geluid wordt niet beter als we het harder zetten.

Het geluid van de tv zelf staat uit. 

Jasper van KPN
Moderator

Het geluid gaat met de Soundbox alleen via de box inderdaad, het gaat niet meer via de tv dan (ook niet als je dat aanzet).  Het verhogen van het volume maakt weinig tot geen verschil dus. Tot hoe ver was je daarmee gegaan, hoe hoog stond het volume bij die test? Dan kunnen we dat terugkoppelen.

• Auteur
  • Topper
  • July 9, 2025

Ik heb de tv op geluidstand 32 gezet. Hoger kan die niet. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is niet zachtjes meer inderdaad, dat geven we door! En je hebt het volume wel weer teruggezet daarna neem ik aan, dat is ook beter voor je gehoor op langere termijn.

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Uiteraard

• Auteur
  • Topper
  • July 13, 2025

Helaas zijn de haperingen weer begonnen. Wordt er helemaal gek van.

• Auteur
  • Topper
  • July 13, 2025

Hoe kan ik de kpn+ soundbar terugsturen/ ruilen voor een normaal kastje?

Jasper van KPN
Moderator

Blijven de haperingen nu ook na een reset van het kastje, of is het daarmee wel weer te verhelpen? Dat moet natuurlijk niet een terugkerend iets zijn.

Hoe kan ik de kpn+ soundbar terugsturen/ ruilen voor een normaal kastje?

Dat kan je zelf aanpassen via MijnKPN en als dat niet lukt kan dat door middel van een terugbelafspraak via de klantenservice.

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

We hebben ervoor gekozen om de soundbox retour te sturen. 

Jasper van KPN
Moderator

Na je vorige berichten had ik dat verwacht. Natuurlijk jammer, maar uiteindelijk moet jij genieten van het tv kijken. Dat deed je daarmee niet. We blijven de Soundbox ontwikkelen, mogelijk voldoet het in de toekomst wel voor jou. En nu zal je met de TV+ Box kunnen kijken.

• Nieuwkomer
  • December 7, 2025

Ik heb hetzelfde, haperingen en dof geluid. Ik ga ook ruilen