Skip to main content

Hallo,

Veel gelezen over 5.1 geluid bij Netflix of het ontbreken er van. Maar nergens een oplossing gevonden. Via Samsung TV is de 5.1 gewoon beschikbaar maar via de setopbox niet.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Veel gelezen over 5.1 geluid bij Netflix of het ontbreken er van. Maar nergens een oplossing gevonden. Via Samsung TV is de 5.1 gewoon beschikbaar maar via de setopbox niet.

Ik weet niet welke settopbox jij gebruikt, maar DD5.1 in de Netflix app is op de settopbox gewoon beschikbaar.

Heb je in de instellingen op de settopbox de "Geluidsprioriteit HDMI" wel op "Dolby" staan?


Hallo,  eerste foto genomen op Xbox de tweede op Arris  VIP5202. Allebei zijn hetzelfde aangesloten via een receiver en identieke HDMI kabel. Bij on demand heb ik wel 5.1 en de geluid instellingen staat op Dolby.


Dus je hebt in de instellingen op de settopbox de "Geluidsprioriteit HDMI" op "Dolby" staan.

Wat bedoel je met "Bij on demand heb ik wel 5.1"?

Welke titel betreft het?


Hallo wjb, de film is I am Legend dit is gewoon een voorbeeld. De geluidsprioriteit staat op HDMI Dolby. 


Zowel op onze ZTE ZXV8001 als onze HMB2260's heeft die film gewoon DD5.1.

Dat zou dus betekenen dat de app op de nieuwe Arris VIP5202 een ernstige tekortkoming heeft.

Ik hoop dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren die hier verder in wil duiken.


Hallo wjb, Bedacht me net dat ik twee setopboxen heb gekregen. Deze heeft ook 5.1 bij Netflix dus het ligt waarschijnlijk toch aan Artis box. Wel bedankt voor het snelle reageren en ik wacht maar eens af. 


Is die tweede settopbox ook een Arris VIP5202?


Hallo wjb, Ja, je krijgt twee boxen bij een 4K abonnement. 


Hoi @Pieke . Ik lees even mee. 

Ik ben nu wel benieuwd of je twee dezelfde tuners hebt? Als de optie op die ene ontbreekt lijkt een reset me nog wenselijk. Ik kan me voorstellen dat je dit al geprobeerd hebt. Laat je weten hoe het zit? Dan kan ik wellicht iets voor je doen. 


Hallo Erwin, Het zijn dezelfde tuners. Ook al eens gereset zonder resultaat. 
 


Leuk je gesproken te hebben, @Pieke . We hebben samen nog even een reset van de tuner doorgelopen in de hoop dat jij straks wel die 5.1 optie te zien krijgt.

Zo niet, laat het weten. Dan ga ik het aankaarten bij de ontwikkelaars. 


Hallo Erwin,

Helaas het heeft niet gewerkt. 


Jammer. Ik heb jouw voorbeeld doorgestuurd naar development om te vragen of ze dit herkennen. Ik houd je op de hoogte!


Het probleem is erkend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Dat is het goede nieuws. Wanneer? Daar kan ik helaas geen uitspraak over doen. 

 


Goed nieuws Erwin. Ik wacht geduldig. 


hallo,

ik heb het probleem ook.

ik kan handmatig per episode of film het geluid naar language original zetten. Maar als ik naar een andere aflevering of film ga is de setting weer language original (5.1). Volgens de Netflix helpdesk moet mijn manufacturer van de tv-receiver de output settings aanpassen.

Kan KPN dat doen?


overigens heb ik een HD-ontvanger in een andere kamer waar ik het probleem niet heb.

 


Hoi @MMWMAC . Als ik het goed begrijp kun jij wel de geluid instellingen wijzigen maar ze blijven niet bewaard, klopt dat?

En het gaat hier om een VIP5202 ?


de beschrijving van het probleem klopt. wat is VIP5202 en waar kan ik zoeken wat ik heb?

 


Achter/onderop de itv tuner zit een sticker. Kun je kijken wat voor type het is? de VIP5202 is van Arris. Dit zou dan onderop die sticker te vinden moeten zijn. 


het is een ARRIS VIP 2952 v2.

 

 


het is een ARRIS VIP 2952 v2.

Ik denk dat je dan bedoelt dat het geluid bij Netflix bij 5.1 onverstaanbaar is via je tv? Klopt dat?

 


nou nee. ik hoor helemaal niets. en harder zetten helpt niet. als ik Netflix in de episode naar opties ga met pijl omhoog kan ik bij sound and subtitles de wijziging maken zoals beschreven. dan heb ik geluid.

 


Ah, niets. Dat kan ook.

Je doet het geluid wsl uitsluitend via je televisie. Die kan dan het Dolby Digital Plus geluid niet verwerken.

Helaas gaat Netflix bij elke film of nieuwe aflevering weer naar 5.1 (of te wel DDP). Dit is helaas niet te veranderen.

De gewone zenders zijn Dolby Digital (DD). Daar heeft een TV geen problemen mee.

Enige oplossingen:

Steeds maar weer het geluid op [origineel], dus zonder 5.1 zetten.
Het geluid optisch of analoog via een versterker laten horen.


de tv heeft een optie ‘dolby’ bij geluid.  moet ik die  kiezen?

Dat heb ik al geprobeerd?