Skip to main content

Hier het zelfde probleem @Sanne_M 

5.1 komt niet door met de sonos sounbar.

Bij een oude appletv kan ik b.v.  5.1 op forceren zetten.

Passthru in de instellingen helpt ook niet.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hi @MennoV en welkom op het forum! 

De beste manier om de soundbar aan te sluiten is tv-ontvanger <== HDMI ==> TV <== HDMI ARC ==> Soundbar. Is dat bij jou ook zo aangesloten? 

Stel de TV+ box geluid daarnaast in op ‘Automatisch’ en de televisie op passthrough en eARC support. Hoe gaat het dan? 


Hallo @Sanne_M 

De soundbar heeft alleen een optical in.

De tv heeft geen passthru optie. Kan alleen kiezen tussen pmc stereo en 5.1 maar de 5.1 wordt dan ook niet herkend en blijft grijs. Heb er ook al een kastje tussen gehad die van hdmi naar hdmi en optical gaat en dan herkend de soundbar het ook niet. Ook via de optical uit van de tv lukt het niet. Netflix via de oude apple tv herkend de soundbar wel overigens. 

 

Groeten Menno 


Check @MennoV. Kun je dan beschrijven hoe alles aangesloten is? Dus hoe is de ontvanger aangesloten op de TV, waar is de soundbar op aangesloten en met welke aansluiting etc.? 


Hi @MennoV en welkom op het forum! 

De beste manier om de soundbar aan te sluiten is tv-ontvanger <== HDMI ==> TV <== HDMI ARC ==> Soundbar. Is dat bij jou ook zo aangesloten? 

Stel de TV+ box geluid daarnaast in op ‘Automatisch’ en de televisie op passthrough en eARC support. Hoe gaat het dan? 

Hallo @Sanne_M ik vind dat je dat niet in het algemeen zo kunt stellen, net zo min als dat er geen algemene regel voor optimale wifi bestaat.

Als ik het aan zou willen sluiten volgens jouw algemene regel, moest ik een andere soundbar kopen, want die van mij heeft 2 poorten, USB, voor updates en SP/DIF voor aansluiting op een tv of decoder en geen HDMI-poort.

 


Hallo @Sanne_M 

S pdif van tv-ontvanger naar soundbar : allerlei instellingen geprobeerd  maar geen 5.1

Hdmi van tv-ontvanger naar hdmi arc van de tv en dan s pdif van de tv naar de soundbar: allerlei instellingen geprobeerd maar geen 5.1 . Ook de tv herkent dan alleen pcm stereo en kan dan geen 5.1 selecteren. De optie passthru is er niet op de tv.

 

Groeten menno 

 


@MennoV Hmm, met de tv-ontvanger geluidsinstellingen op Automatisch wil het dus ook niet? Ik ben dan ook door mijn ideeën heen. 😕 Er zijn veel manieren om geluidsapparatuur aan te sluiten en ook vele soorten en mijn ondersteuning houdt hier wat dat betreft op. Wellicht heeft iemand anders in de community nog ideeën, of iemand in de Sonos Community wellicht? 


Hallo, iedereen die een Sonos heeft de optische kabel niet in de tv maar in de tv ontvanger van KPN werk hier uitstekend  dan heb Dollby 5.1