Skip to main content

Goedemorgen,

Afgelopen week heb ik de nieuwe KPN TV+ box ontvangen, ter vervanging van de oude decoders. De eerste indrukken zijn goed, mooie visuele beleving. Maar… zoals elders in het forum krijg ik DD 5.1 niet aan de praat op mijn Sonos ARC. Wat ik ook geprobeerd heb, geen succes:

  • Automatisch, passthrough - Geen verschil
  • Check op unicast of multicast - Maakt ook geen verschil bij live-tv
  • Optisch rechtstreeks aangesloten tussen decoder en ARC met SPDIF ‘aan’ - Geen succes
  • Etc. etc.

Ter info, de decoder staat in de hal via HDMI. Ja, dit is wat langer, maar werkt prima met een hoge kwaliteit kabel. Althans, in de oude situatie. Wat mij wel is opgevallen toen ik de optische verbinding tussen de decoder en de ARC weer veranderde en de optische kabel van TV naar ARC zette, is dat het geluid gewoon doorging terwijl SPDIF nog aanstond. Dus: HDMI tussen decoder en TV, optisch tussen TV en ARC, maar SPDIF nog wel AAN staan (per ongeluk). Ik was meteen van mijn apropos.

De telefonische helpdesk kon mij niet helpen, ik moest zelfs Dolby Digital spellen (echt waar). Wie kan mij verder helpen? 

Goedemorgen @E.Me.Marketing en welkom hier op ons forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt! In eerste instantie wil ik je vragen om dit topic eens door te nemen; iemand met een soortgelijk probleem inclusief een oplossing; hopelijk werkt deze oplossing ook voor jou. Laat je het ons weten?


Sorry voor de late reactie, kreeg er geen melding van 🙂. Ik zal mij hier verder in verdiepen, maar voor nu is het OK. Wellicht ook goed om de meer dan 13 jaar oude plasma gedag te zeggen ;-)