Skip to main content

goed het volgende is er aan de hand,

ging es film kijken op tv eentj die ik niet kende(das ook nieuw), geen dolby meer, eerder wel.

netflix wel.

het is optisch dus atmos werkt zegt men niet, surround set heeft geen hdmi ingang.

nu moet ik opmerken, dat snelheid standaard hier laag is11mb. dus de nieuwste ontvanger schaalt af naar sd ipv hd.(jaartje ziggo gehad grootste fout in mijn leven, kunnen geen incasso afschrijven heel gedoe ook met incasso, zelfs rechter, dus ik kreeg 435 euro van ziggo ipv andersom nooit weer dat bedrijf)

maar met buitengebied ding haal ik 60 mb,kreeg ik nu dus omdat het  nieuw abbo is, was jaartje weg.

mijn vraag is dus, waar komt het door, instellingen staan prima, anders had netflix ook geen dolby, pin me er niet op vast maar geloof dat die ook atmos gebruiken en ja effe nagekeken netflix gebruikt beide. ik weet dat je soms na update dingen opnieuw moet instellen. kan terug zetten naar fabriek, maar heeft geen nut ding gaat toch zelf weer updaten.

het is geen wereldramp, maar ben nieuwsgierig.

zou bijna zeggen elke verandering is geen verbetering:sweat_smile: , wacht jullie antwoord af en op de glasvezel volgend jaar

vriendelijk groet erik

Hallo @erikje2014 ,

Het lijkt erop dat je TV kijkt in SD-kwaliteit. 
 

Het klopt dat je bij SD zenders geen Dolby geluid krijgt. Dat zit daar niet bij.

Krijg je op ARD (45) het hd logo? Dus staat er in beeld ARDHD of alleen ARD? Als dat alleen ARD is dan krijg je inderdaad geen enkele HD zender en dus ook geen Dolby bij diverse zenders en on demand aanbod.

 


Een film met Dolby geluid moet ik nog tegenkomen in het pluspakket on demand.


bedankt noordzee en peterg ,

krijg idd sd blijkt, kastje zet zelf terug ook als ik hd aanvink. heb de nieuwste , ook voor 4k, maarja.

en on demand heb ik niet, wel netflix, gewoon via knopje op de ab. denk dat die bufferen ofzo en daardoor wel dolby.

bedankt voor de informatie