Skip to main content

Heb LG OLED 55GX6LA en krijg continue Dolby Vision Popup in beeld. Bij opgenomen programmas nog meer. KPN doet alsof dit iets compleet nieuws is waar ik mee kom 🙄. Ook lipsynchronisatie is regelmatig van slag. Wat is de tijdelijke work around? Heb de juiste hdmi kabels en bij Ziggo 2 jaar zonder problemen kunnen kijken. LG toestel is net 2 jaar oud en geen andere randapparatuur aangesloten. Kortom super irritant tv kijken met KPN. 

@Dolby Vision popup Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je steeds deze pop up krijgt. 

Je geeft aan de juist HDMI kabels te hebben. Heb je de kabels gebruikt die meegeleverd zijn met je tv ontvanger? 

In andere topics over dit probleem lees ik namelijk vaak terug dat dat de oplossing is.


En wat zegt die popup? Staat er misschien iets in over instellingen, die dan steeds anders zijn? En komt-ie willekeurig tevoorschijn of alleen bij wisselen van kanalen, of misschien bij wisselen van uitzending?

(Bij mijn ouders zag ik vaak een Loewe info popup bij kanaalwisseling. Blijkbaar korstondig geen signaal, of andere instellingen, of andere instellingen per kanaal of misschien zelfs per uitzending? Ik heb echt geen idee of het bij TV+ kan verschillen bij reclame, een film, enzovoort. Ik kon die popup uitzetten, “opgelost”. Glasvezel, TV+ Box direct aangesloten met ethernet op Experia 12 modem, HDMI van KPN.)


Zolang HDR automatisch er niet op staat, blijft dit zo zolang je hem op HDR continue heb staan.

Ik heb hem op SDR gezet om die reden, want ook het beeld wordt donkerder en minder mooi.

IHDR en SDR hebben niets met HD en SD te maken).

 

Hopelijk zet KPN snel HDR automatisch erop, dan heb ik ook o.a. Disney+ op de DIW7022 in 4K.

Tot die tijd moet ik hem helaas op SDR laten staan en als ik echt iets in 4K wilt zien dan gebruik ik de app op de tv.