Skip to main content

Nu ik over ben van mijn andere provider via koper en nu via glasvezel KPN heb heb ik donkerder beeld( te donker ) op mijn Android tv ontvanger.

Is hier een oplossing voor.

Tv sinds 10 april.

Heb jij HDR uit staan op jouw TV+ Box?


Kastje op SDR zetten ipv HDR zou kunnen helpen


Ik merk sinds de laatste update ook dat het beeld op mijn oled tv donkerder is. Iets te donker mijn inziens. Ik wil niet naar SDR terug 😅

Hopelijk wordt dit aangepakt in de komende update.

Overigens is het beeld met HDR op mijn oude tv wel in orde. Dat was eerst juist veel te fel en dat vonden meerdere mensen.


Het gaat hier om het kleine zwarte kastje wat bij de bestelling zat de nieuwste tv-ontvanger naar het schijnt, waar kan ik daar SDR aanzetten en wat is het verschil?

 

Bedankt voor jullie antwoorden. 


@BertLammers Welkom op het forum,

Als je gaat naar instellingen dan naar apparaat, dan naar apparaat voorkeuren, weergave en geluid. Dan zie je daar HDR instelling. 

Hier kun je HDR uitzetten! 

Kun je laten weten of het beeld hier inderdaad lichter van wordt? 


Vast beter met SDR. Hier met HDR ook een sluier.

Hopelijk laat HDR automatisch niet al te lang op zich wachten.


@PeterG 

Dus als ik ze volgende week installeer (heb ze nog niet binnen), dan o.a. HDR op SDR zetten.

Voor de slaapkamer zo wie zo, dat is een LG 32” Smart tv HD. (hangt ook verder niets aan).

In de woonkamer hangt er een LG OLED 4K tv en soundbar (met Dolby digital) aan.


Voor de slaapkamer zo wie zo, dat is een LG 32” Smart tv HD. (hangt ook verder niets aan).

Hoi, @joop2011 . Die doet niks met HDR of SDR (mooie term voor HDR uit), dus dan maakt het niet uit. Decoder kiest dan hooguit voor 1080p 50 wat geen HDR ondersteunt.

In de woonkamer hangt er een LG OLED 4K tv en soundbar (met Dolby digital) aan.

Hier wel. Voor de gewone zenders is SDR beter. Heb je ook de 4k zenders (al zie ik daar het nut niet van) dan beter weer eerst HDR aanzetten; en met kiezen gewone zender weer uitzetten. Lekker omslachtig sinds kpn HDR automatisch er uit heeft gesloopt.)


@PeterG 

Hartelijk dank.

Ik heb geen 4K zenders, dus kan ik hem op SDR zetten.

Werken HBO en Disney+ dan wel op 4K

(Netflix moet je veel extra betalen dat doe ik niet, Netflix kan een voorbeeld aan HBO max en Disney+ nemen).


joop2011 schreef:

Werken HBO en Disney+ dan wel op 4K

Ja, dat blijft werken op 4K echter zal ook daar dan geen HDR ondersteund worden.


@BertLammers Welkom op het forum,

Als je gaat naar instellingen dan naar apparaat, dan naar apparaat voorkeuren, weergave en geluid. Dan zie je daar HDR instelling. 

Hier kun je HDR uitzetten! 

Kun je laten weten of het beeld hier inderdaad lichter van wordt? 

Probleem is hiermee inderdaad opgelost.