Skip to main content

Hallo

Ik heb op zender 694 een donker beeld en op de zenders 691 692 en 693 is het beeld haarscherp en perfect dus. Ik heb een ARRIS VIP5202 en een Philips 55PUS7504/12.

Hebben meer mensen hier problemen mee en wat is er aan te doen ?

Ik wil natuurlijk ook wel haarscherp naar voetbal kijken.

Hoi @Wibisa, dit lijkt een probleem te zijn met ofwel de beeldverbeteraars van je TV zoals AutomotionPlus of iets met HDR, dit laatste kun je via de TV ontvanger en TV aan/uit zetten.
Het is misschien even puzzelen maar daarmee moet je het goed kunnen krijgen!


Dat lijkt mij niet @Thomas want de andere zogenaamde 4K zenders zijn perfect (691 692 en 693)

Ook heb ik de tv gewoon op standaard staan en de ontvanger op 1080i.

 


Ik zou de resolutie in ieder geval op beide apparaten aanpassen naar 1080P, want dat wordt gebruikt.

Verder .adviseer  ik je inderdaad om beeldverbeteraars uit te zetten in jouw TV.


Ook dan is het beeld vaag en donker (welke resolutie ik ook gebruik)  @Noordzee 


Ok @Wibisa ,

Volgende tip : 

 

Zet in het menu van de arris de hdr mode even op "auto' .


Die staat op auto @Noordzee 


@Wibisa zet de HDR-mode eens op: “UIT”, en kijk dan nog eens op 691, 692 en 693. 


Dat gaat ik binnenkort proberen @Dennis Schreve want ik ben nu niet thuis om dat direct te testen.

Ik kom er later (over een paar weken) weer op terug.


De optie van @Dennis Schreve heeft voor mij de oplossing zo op het eerste gezicht.


Hoi @Wibisa 
Maar dan mis je de kwaliteit van HDR.
Ga eerst naar kanaal 694 
Ga dan via het menu van de Philips TV naar:
Veelgebruikte instellingen
Alle instellingen
Beeld
Beeldstijl
En klik HDR Intens aan.
Even wachten….
En geniet van het prachtige HDR beeld.

 


@huistijger dat is leuk, maar dan moet het ook goed werken, en dat doet het niet. Beeld is veel te donker! En dan is HDR prachtig maar in dit geval niet, ik heb er ook last van. Dan kan @Wibisa het veel beter uitzetten, want deze issue is schijnbaar nog steeds niet verholpen. 


Kom maar langs @Dennis Schreve  dan zal ik het je laten zien.
Ja ik weet wel dat je niet langs kunt komen, maar het klopt precies wat ik zeg.
Je TV moet wel HDR+ of HDR10 hebben.


@Dennis Schreve 
 

Zonder HDR

 

Met HDR


Uhm dat gras is daar wel erg groen ;)

 


En als je de andere HLG zender Insight UHD eens vergelijkt met je ESPN UHD? Hoe ziet dat beeld eruit?

Beide zenders gebruiken de HLG, dit is geen HDR10 of HDR10+ wat hierboven aangehaald wordt.

In de boven genoemde tv instellingen kun je ook nog voor HDR automatisch kiezen, dit al geprobeerd?

En staat de HDMI instelling waarop de Arris KPN box zit ook op de juiste instelling? Anders krijg je ook geen correcte weergave van het HLG signaal. 

 


Ik heb op zender 694 een donker beeld en op de zenders 691 692 en 693 is het beeld haarscherp en perfect dus. Het gaat alleen maar om zender 694 dus.


Krijg je wel een pop up met de melding van HLG in beeld als je naar ESPN UHD zapt? 

Vreemd, Insight UHD gebruikt dezelfde HDR vorm als ESPN UHD, en eerstgenoemde is wel goed van helderheid? 


Ja hoor op die zenders de melding HDR- signaal netjes in een pop-up

 


Je probleem komt precies overeen met een veel gehoorde klacht rondom het EK in 4K afgelopen zomer. Probleem lijkt samen te hangen met HDR HLG zoals Tv-fans zegt. Bij sommigen hielp het toen om de HDMI-kabel te vervangen door een 2.0 (of hoger) of de kabel van een andere HDMI-poort over te zetten naar HDMI 1. 


@Matthias92 Ik gebruik deze Nedis HDMI 2.1 kabel verguld 2 meter en die zijn volgens mij al hele goede kabels. Omruilen naar een andere HDMI-poort ook al 4 keer gedaan (4 verschillende poorten) maar dat maakt allemaal niets uit.


En als je de andere HLG zender Insight UHD eens vergelijkt met je ESPN UHD? Hoe ziet dat beeld eruit?

Beide zenders gebruiken de HLG, dit is geen HDR10 of HDR10+ wat hierboven aangehaald wordt.

In de boven genoemde tv instellingen kun je ook nog voor HDR automatisch kiezen, dit al geprobeerd?

En staat de HDMI instelling waarop de Arris KPN box zit ook op de juiste instelling? Anders krijg je ook geen correcte weergave van het HLG signaal. 

 

Vandaag alles maar even weer naar fabrieksinstellingen gezet (tv en ontvanger) en nu zie ik inderdaad dat zowel 692 en zender 694 te donker zijn. 691 en 693 zijn perfect. Als ik van deze zenders wissel zie ik dat het eerst licht is en na een seconde terug valt naar een donker en wazig beeld.


Ik heb dit ook, sinds EK al inderdaad. Alle zenders mooi, 661 etc prima, 691,692 EN 693 prima.
Maar 694 is niet om aan te zien. Ik heb echt alles geprobeerd en kijk weer lekker op kanaal 14. Ik snap niet dat het niet mooi kan. Netflix lukt het in HDR, en ook de 4k zender (waarvan 1 met hdr) lukt het. 
Ik heb een Sony Bravia tv. Daar lijken veel problemen mee. Bespaar je de moeite, het is niet goed te krijgen helaas.