Skip to main content
Vraag

Door de nieuwe vooruit spoelen update loopt mijn kastje constant vast

• September 13, 2026
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

Sinds het nieuwe vooruitspoelen moet ik steeds weer mijn Aris Vip 2952 opnieuw opstarten. Ik kijk tv hoofdzakelijk via opnames. De eerste 2 a 3 keer spoelen gaat nog goed. Het beeld begint nu wel steeds zonder geluid, minimaal een hele zin, dat is al zeer irritant. Maar het volgende reclameblok begint de ellende vaak alweer. Het rode lampje op het kastje blijft branden, er is geen reactie op de afstandsbediening, en dan begint het heel langzaam (2x) met spoelen. Als ik weer op play druk, blijft het beeld vaak vaststaan, maar loopt het geluid wel door.

Ik loop meerdere keren gefrustreerd naar het kastje, zet het uit, wacht 5 minuten, zet hem weer aan en wacht tot het weer helemaal is opgestart. Dan werkt alles weer...eventjes dan.  

1 of 2 keer per dag zou niet erg zijn, maar dit blijft maar doorgaan en 10 herstart is niks.... 

Komt er nog een nieuwe update van dat spoelen??? 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 13, 2026

Hoi. Heb je 'm al eens 10 minuten helemaal uit gehad? Dat schoont het werkgeheugen geheel en goed op. Ik deed dat met m'n Arris VIP2952 tot 3 jaar geleden 1 keer in de week. Nachtje helemaal uit.

Ik heb nu TV+ met de Sagemcom DIW7022. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 13, 2026

De Arris VIP 2952 is ook al aardig oud en weinig intern geheugen.

Bel gratis 0800-0402 en vraag om hem om te ruilen, je krijgt dan de Arris VIP 5202

De Arcadyan HMB 2260 en de Arris VIP 2952 worden zo wie zo beide door KPN vervangen.

Dat gaat in groepjes, krijg je automatisch bericht van.

En toen ik hem nog had, de Arris VIP 2952, moest ik hem maandelijks, soms vaker, resetten.

Minimaal 2 minuten de spanning eraf halen (om de condensatoren goed te kunnen ontladen)

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2026

Elke week een nachtje uit zal ik proberen.  Ja het is een oud kastje, maar meer mensen hebben deze nog en het probleem is sinds die update, dus zullen meer mensen dan toch ook problemen hebben hiermee? En moet iedereen met de dit.kastje dan maar meteen een nieuw kastje? Update na update en steeds dan weer problemen.....zo irritant!!!