Skip to main content

Door een fout in de tv gids is het programma Gordon Ramsay: Oorlog in het hotel niet opgenomen, omdat deze niet in de tv gids staat, maar wel gewoon is uitgezonden. Het gaat om vandaag (4 oktober) rond 19:30 uur op RTLZ.  Ik neem aan dat de tv gids niet meer achteraf hersteld kan worden als het al geweest is, of heb ik dat mis ?

Hallo @MiVoNL ,

Nee, als je de opnamemogelijkheid hebt gemist, dan is het klaar. 

De TV-gids gaat niet meer aangepast worden over het verleden. 


Door een fout in de tv gids is het programma Gordon Ramsay: Oorlog in het hotel niet opgenomen, omdat deze niet in de tv gids staat, maar wel gewoon is uitgezonden. Het gaat om vandaag (4 oktober) rond 19:30 uur op RTLZ.  Ik neem aan dat de tv gids niet meer achteraf hersteld kan worden als het al geweest is, of heb ik dat mis ?

Voor zover ik mij kan herinneren beheert KPN de TV Gids niet en kan hierin ook niets worden veranderd. EPG's (of te wel de digitale programma gidsen) worden aangeleverd door de stream-distributeurs.

Als je een aflevering niet gezien hebt, loont het misschien de moeite eens te kijken op Youtube. Vrijwel alle afleveringen en shorts zijn terug te vinden op het kanaal van Gordon Ramsay maar ook bij Hotel Hell. Dat geldt trouwens eigenlijk voor wel meer oude meuk van Gordon, Pawn Stars, Hardcore Pawn etc. etc.


Alleen op youtube heb je geen Nederlandse ondertitel, lastig als je de Engelse taal niet goed kent. Maar ik heb inmiddels gezien dat het zondag 8 oktober ook komt op RTLZ, dan heb ik nog een kans om het op te nemen.


Goedemorgen @MiVoNL,

Even snel zoekend op het alwetende internet zie ik een bericht (op de site van RTL zelf) dat het programma 'Oorlog in het Hotel’ elke werkdag op ‘RTL 5’ wordt uitgezonden om 18:30. Echter, dit zie ik niet in de (diverse) gidsen terugkomen. Wel zie ik gisteren een aflevering van 'Oorlog in de Keuken’ op 'RTL Z’ (lijkt een special te zijn over een dorpje welke tot 2x toe overstroomt is) en vanaf vandaag 'Oorlog in het Hotel’. Bijzondere is wel dat ze lijken te beginnen met Aflevering 2 🤔. De data voor de gids die RTL aanlevert is dan ook niet helemaal in lijn met wat ze daadwerkelijk uitzenden. Mogelijk dat ze vanavond wel met aflevering 1 beginnen, maar dat is even gissen van mijn kant uit. 

Als ze inderdaad straks wel met aflevering 1 beginnen, dan betekent dat ook dat de serie opname waarschijnlijk verstoord wordt. Advies is dan ook voor nu om deze afleveringen als losse opname te plannen in plaats van een serie. 


PS: Ik zie wel dat aflevering 1 aanstaande zondag herhaald wordt op ‘RTL Z’ om 17:30. Durf alleen niet te garanderen dat de programmering zo blijft, dat is namelijk geheel afhankelijk van wat RTL gaat doen.