Skip to main content

Na regelmatig vastlopen van de KPN tv ontvanger een nieuwe ontvanger gekregen. Helaas geen Aris vip 5202 maar een zelfde soort ontvanger die ik al had.

De problemen zijn niet opgelost en lijken alleen maar erger geworden. Constant storingsmeldingen. Eigenlijk ben ik er helemaal klaar mee. Ik kijk het nog één week aan en dan ga ik weg bij KPN.

 

 

Hoe is de tv ontvanger op de Experiabox of KPN Box aangesloten? Met een kabel? Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? 

Of gebruikt u een draadloze verbindingset? Zoiets?

 


Dit gaat om een glasvezelabonnement met een Experiabox V10A. Deze is via een vaste kabel aangesloten. KPN heeft naar aanleiding van de storingen en ander tv kastje opgestuurd. Helaas niet de Aris Vip 5202 gekregen maar een soortgelijk kastje zoals bij de eerste aflevering. Opnieuw aangesloten en voor de zekerheid een nieuwe Utp kabel en een andere HDMI kabel aangesloten. (beide afkomstig van KPN) Storingen blijven terugkomen. De bedoeling van een tv en internet abonnement is dat je kan internetten en tv kijken zonder regelmatig de modem of het tv kastje te moeten resetten.


Hier idem dito... Internet werkt goed, maar tv is waardeloos.... Steeds opnieuw opstarten. Vandaag de hele middag al geen tv.


Thuis heb ik een internetabonnement met 100 Mbit, via een koperleiding, een experiabox V10 en twee Aris Vip 5202 ontvangers en het werkt perfect.

Onze dochter heeft een 50 Mbit glasvezelabonnement, een experiabox V10A en één ouder type ontvanger en het werkt voor geen meter. De tv ontvanger was defect en er zou een nieuwe ontvanger worden opgestuurd. Gevraagd om de Aris Vip 5202, omdat die bij mijzelf, goed werkt maar KPN weigert dit. Je mag niet zelf kiezen welke ontvanger je wilt. Nu zijn er nog steeds problemen met de tv ontvangst.

 

Kan alleen een Aris Vip 5202 ontvanger krijgen als ik een 4K abonnement neem. Ik wacht het nog een paar weken af en dan ga ik toch maar eens kijken of Ziggo betere spullen heeft.


Alle ontvangers werken prima. Ik heb 3 verschillende en ze doen wat ze moeten doen. In zag al dat de ontvanger met een kabel verbonden is aan het modem.  Perfect.  Zit er geen switch tussen? Of zijn er draadloze verbindingsets in huis? Kabels gecontroleerd? Aangegoten stekkertjes of zelf aangezet?


Dit gaat om een glasvezelabonnement met een Experiabox V10A. Deze is via een vaste kabel aangesloten. KPN heeft naar aanleiding van de storingen en ander tv kastje opgestuurd. Helaas niet de Aris Vip 5202 gekregen maar een soortgelijk kastje zoals bij de eerste aflevering. Opnieuw aangesloten en voor de zekerheid een nieuwe Utp kabel en een andere HDMI kabel aangesloten. (beide afkomstig van KPN) Storingen blijven terugkomen. De bedoeling van een tv en internet abonnement is dat je kan internetten en tv kijken zonder regelmatig de modem of het tv kastje te moeten resetten.

U vertelt hier een hoop informatie die u ook al gewoon in de startpost verteld heeft. Maar u gaat niet in op mijn vraag.

Word er een draadloze verbindingset gebruikt, ja of nee?

Waar staat de tv ontvanger? Waar staat de Experiabox? Hoe loopt de kabel?

U heeft 2 afbeeldingen toegevoegd. Op de bovenste is een melding te zien die niet afkomstig is van de tv ontvanger van KPN. Deze melding komt van de tv zelf. Op de onderste foto zie ik gewoon een tv ontvanger die aan het opstarten is.


Beste Nick,

Als u mijn post gelezen heeft, dan schrijf ik daar heel veel informatie. Zoals internetmodum, tv ontvanger, glasvezel en dat alles bedraad is aangesloten.

De desbetreffende storingen zijn:

  • vastlopen Netflix
  • vastlopen Videoland
  • regelmatig opstarten tv ontvanger

Nee er zijn geen draadloze verbindingssets aanwezig.

TV ontvanger staat bij de tv en is, door een KPN medewerker aangesloten met draad uit het welkomstpakket.

Experiabox staat in de meterkast en is door een KPN medewerker geinstaleerd.

Voor de rest wil ik gewoon werkend internet en tv kunnen kijken zonder storing waarvoor een contract is afgesloten met KPN en waarvoor ook een maandelijkse, niet geringe, bijdrage wordt betaald.


Alle ontvangers werken prima. Ik heb 3 verschillende en ze doen wat ze moeten doen. In zag al dat de ontvanger met een kabel verbonden is aan het modem.  Perfect.  Zit er geen switch tussen? Of zijn er draadloze verbindingsets in huis? Kabels gecontroleerd? Aangegoten stekkertjes of zelf aangezet?

Er is geen switch. Geen stekkertjes er zelf aangezet of aangegoten.


Dit gaat om een glasvezelabonnement met een Experiabox V10A. Deze is via een vaste kabel aangesloten. KPN heeft naar aanleiding van de storingen en ander tv kastje opgestuurd. Helaas niet de Aris Vip 5202 gekregen maar een soortgelijk kastje zoals bij de eerste aflevering. Opnieuw aangesloten en voor de zekerheid een nieuwe Utp kabel en een andere HDMI kabel aangesloten. (beide afkomstig van KPN) Storingen blijven terugkomen. De bedoeling van een tv en internet abonnement is dat je kan internetten en tv kijken zonder regelmatig de modem of het tv kastje te moeten resetten.

U vertelt hier een hoop informatie die u ook al gewoon in de startpost verteld heeft. Maar u gaat niet in op mijn vraag.

Word er een draadloze verbindingset gebruikt, ja of nee?

Waar staat de tv ontvanger? Waar staat de Experiabox? Hoe loopt de kabel?

U heeft 2 afbeeldingen toegevoegd. Op de bovenste is een melding te zien die niet afkomstig is van de tv ontvanger van KPN. Deze melding komt van de tv zelf. Op de onderste foto zie ik gewoon een tv ontvanger die aan het opstarten is.

 

Beste Nick,

Als u mijn post gelezen heeft, dan schrijf ik daar heel veel informatie. Zoals internetmodum, tv ontvanger, glasvezel en dat alles bedraad is aangesloten.

De desbetreffende storingen zijn:

  • vastlopen Netflix
  • vastlopen Videoland
  • regelmatig opstarten tv ontvanger

Nee er zijn geen draadloze verbindingssets aanwezig.

TV ontvanger staat bij de tv en is, door een KPN medewerker aangesloten met draad uit het welkomstpakket.

Experiabox staat in de meterkast en is door een KPN medewerker geinstaleerd.

Voor de rest wil ik gewoon werkend internet en tv kunnen kijken zonder storing waarvoor een contract is afgesloten met KPN en waarvoor ook een maandelijkse, niet geringe, bijdrage wordt betaald.


Thuis heb ik een internetabonnement met 100 Mbit, via een koperleiding, een experiabox V10 en twee Aris Vip 5202 ontvangers en het werkt perfect.

Onze dochter heeft een 50 Mbit glasvezelabonnement, een experiabox V10A en één ouder type ontvanger en het werkt voor geen meter. De tv ontvanger was defect en er zou een nieuwe ontvanger worden opgestuurd. Gevraagd om de Aris Vip 5202, omdat die bij mijzelf, goed werkt maar KPN weigert dit. Je mag niet zelf kiezen welke ontvanger je wilt. Nu zijn er nog steeds problemen met de tv ontvangst.

 

Kan alleen een Aris Vip 5202 ontvanger krijgen als ik een 4K abonnement neem. Ik wacht het nog een paar weken af en dan ga ik toch maar eens kijken of Ziggo betere spullen heeft.

 

 

 

 

 

 

 

In principe zouden alle Itv tuners goed moeten werken. Als u echt perse een vip5202 zou willen kunt u altijd (tijdelijk) het 4k pakket aanzetten.


TV ontvanger staat bij de tv en is, door een KPN medewerker aangesloten met draad uit het welkomstpakket.

Experiabox staat in de meterkast en is door een KPN medewerker geinstaleerd.

In het welkomstpakket zit een utp-kabel met vaste gele stekkers. Deze kunnen niet door een klein buisje door de muur. Dus hoe heeft die KPN monteur dat dan gedaan? Zit er een groot gat in de muur tussen woonkamer en meterkast zodat die stekker er door kan? Of hoe komt anders die kabel vanaf tv ontvanger bij de Experiabox in de meterkast? 


TV ontvanger staat bij de tv en is, door een KPN medewerker aangesloten met draad uit het welkomstpakket.

Experiabox staat in de meterkast en is door een KPN medewerker geinstaleerd.

In het welkomstpakket zit een utp-kabel met vaste gele stekkers. Deze kunnen niet door een klein buisje door de muur. Dus hoe heeft die KPN monteur dat dan gedaan? Zit er een groot gat in de muur tussen woonkamer en meterkast zodat die stekker er door kan? Of hoe komt anders die kabel vanaf tv ontvanger bij de Experiabox in de meterkast? 

Beste Nick,

Mijn dochter heeft op haar adres storing. Ik zie graag dat er een oplossing komt. De KPN monteur heeft dit aangesloten. En er zijn tegenwoordig nieuwbouwhuizen tot de meterkast glasvezel ligt en een kabel van Ziggo. Verder is het zo dat er een bedrade aansluiting ligt richting de televisie. Kwestie van de Ziggokabel inpluggen of de Utp kabel van KPN in een Utp doos.

 

Er zit geen fout in de aansluiting, alles is netjes doorgemeten.  En verschillende Utp en HDMI kabels (ook van KPN) geprobeerd. Het probleem wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de tv ontvanger of Experiabox V10A.

 

 

 

 


Er word dus gebruik gemaakt van een stuk kabel in de muur begrijp ik. Probeer eens als test een losse kabel over de grond naar de Experiabox. Gaat het dan beter?

Zijn er veel andere apparaten in het netwerk? Probeer het eens met alle andere apparaten los gekoppeld. Zijn er zonnepanelen? Omvormers van SMA kunnen storing geven op de tv ontvanger. 


Er word dus gebruik gemaakt van een stuk kabel in de muur begrijp ik. Probeer eens als test een losse kabel over de grond naar de Experiabox. Gaat het dan beter?

Zijn er veel andere apparaten in het netwerk? Probeer het eens met alle andere apparaten los gekoppeld. Zijn er zonnepanelen? Omvormers van SMA kunnen storing geven op de tv ontvanger. 

Beste Nick,

De aansluiting is goed. Is doorgemeten en internetverbinding is stabiel. Ik waardeer je meedenken. Bel van de week KPN of zij een oplossing weten en dan bedoel ik niet regelmatig resetten. Zal wat zijn als je dat bij een auto hebt. Doet hij het niet? Wilt u even de accukabels loshalen. Dat zou iedereen belachelijk vinden.

 

Nogmaals ik ben van de week KPN voor een oplossing. Ik ben al aan het googlen geweest over Ziggo. Prijs verschilt niet veel en de bedrading ligt al in de woning.


Misschien een idee om te proberen.  Om uw ontvanger een keertje mee te nemen naar uw dochter en daar aan te sluiten. En dan kijken  of de ontvanger dan wel probleemloos werkt.

En hebben jullie de experiabox al eens opnieuw opgestart of gereset? (Waarschijnlijk allang gedaan)


Misschien een idee om te proberen.  Om uw ontvanger een keertje mee te nemen naar uw dochter en daar aan te sluiten. En dan kijken  of de ontvanger dan wel probleemloos werkt.

En hebben jullie de experiabox al eens opnieuw opgestart of gereset? (Waarschijnlijk allang gedaan)

Dat had ik al gedaan. Werkte goed. Kpn wil geen Aris vip 5202 ontvanger leveren. Wel als zij 4k neemt. Dat moet je minimaal een halfjaar afnemen. Probleem is dat ik zes maanden aan Kpn vastzit. Werkt het geem probleem. Als het niet werkt kan ik dan het volledige Kpn contract beindigen?


Misschien een idee om te proberen.  Om uw ontvanger een keertje mee te nemen naar uw dochter en daar aan te sluiten. En dan kijken  of de ontvanger dan wel probleemloos werkt.

En hebben jullie de experiabox al eens opnieuw opgestart of gereset? (Waarschijnlijk allang gedaan)

Dat had ik al gedaan. Werkte goed. 

Dan moet een Arris 2952 of een HMB 2260 ook werken. De verbinding is namelijk gewoon hetzelfde. 

Anders moet KPN maar een monteur sturen, dan kan die er naar kijken.


Misschien een idee om te proberen.  Om uw ontvanger een keertje mee te nemen naar uw dochter en daar aan te sluiten. En dan kijken  of de ontvanger dan wel probleemloos werkt.

En hebben jullie de experiabox al eens opnieuw opgestart of gereset? (Waarschijnlijk allang gedaan)

Dat had ik al gedaan. Werkte goed. 

Dan moet een Arris 2952 of een HMB 2260 ook werken. De verbinding is namelijk gewoon hetzelfde. 

Anders moet KPN maar een monteur sturen, dan kan die er naar kijken.

Het zou inderdaad moeten werken. Blijf het vreemd vinden dat nieuwe tv ontvanger Aris Vip 5202 geen problemen geeft terwijl oude dat wel doen. Onze andere dochter kijkt Netflix draadloos via Wifi op haar Samsung tv. Via Kpn kastje, ouder model, hapert het beeld ook vaak. Terwijl deze met een vaste kabel is aangesloten. Ikzelf heb geen problemen, vandaar dat ik denk dat het probleem veroorzaakt wordt door de tv ontvanger. Kpn zou dit, volgens mij, kunnen oplossen. Zit op twee gedachten. Bij mij thuis werkt het perfect en ben ik tevreden met Kpn. Bij het glasvezelabonnement van Kpn werkt het slecht.

 

 


Hoi @RonaldGerardus, veel gedoe dus met de tv-ontvanger. Als ik het goed begrijp gaat het om de aansluiting van jouw dochter. Zeg ik dat goed? Wat zijn haar gegevens? Kun je die aan jouw profiel toevoegen, dan kan ik eens meekijken. 

Ook hoor ik graag de specifieke foutcodes die te zijn zijn. Dan duik ik er eens verder in. 


Hoi @RonaldGerardus, veel gedoe dus met de tv-ontvanger. Als ik het goed begrijp gaat het om de aansluiting van jouw dochter. Zeg ik dat goed? Wat zijn haar gegevens? Kun je die aan jouw profiel toevoegen, dan kan ik eens meekijken. 

Ook hoor ik graag de specifieke foutcodes die te zijn zijn. Dan duik ik er eens verder in. 

Het gaat inderdaad om de aansluiting van mijn dochter. Tv ontvanger loopt regelmatig vast. Geen foutcodes. Andere ontvanger gekregen maar het probleem is niet opgelost. Sterker nog vaak loopt de tv ontvanger vast of gaat niet meer uit.


Ik heb meegekeken en zie dat jouw klacht is opgepakt. Mijn collega heeft wederom een nieuwe ontvanger gestuurd. Hoor graag of die het probleem definitief oplost. 


Beste Bart,

Er wordt inderdaad een nieuwe ontvanger opgestuurd. Hopelijk zijn hiermee de problemen opgelost. Ik laat het nog even horen.

 


Ik ben heel benieuwd. 


Best Bart,

 

De nieuwe ontvanger is ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren. Tot nu toe nog geen storingen gehad. 


Best Bart,

 

De nieuwe ontvanger is ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren. Tot nu toe nog geen storingen gehad. 

👍👍