Skip to main content

Als de buren juichen bij de live wedstrijd van Nederlands elftal  zie ik het pas na 5 seconden dat er gescoord is 

 

doorgeven beeld op live wedstrijd is glasveel kanaal661   5 seconden langzamer

 

ik ben toen naar kanaal 1 gegaan inderdaad er zit 5 seconden tussen hoe kan dat

Als de buren juichen bij de live wedstrijd van Nederlands elftal  zie ik het pas na 5 seconden dat er gescoord is 

doorgeven beeld op live wedstrijd is glasveel kanaal661   5 seconden langzamer

ik ben toen naar kanaal 1 gegaan inderdaad er zit 5 seconden tussen hoe kan dat

@Veba  Maar ook op kanaal 1 is het langzamer/later dan bij Ziggo. Zo mocht ik gisteravond ervaren…

In elk geval wordt de wedstrijd er een stuk voorspelbaarder door :grin:


De reden van de vertraging is relatief simpel: KPN gebruikt IPTV als techniek. Ziggo gebruikt DVB-C. 

Beide technieken ontvangen de TV beelden vanuit Hilversum maar ze doen er beiden iets anders mee qua omzetting, versleuteling etc.. Dat duurt bij IPTV wat langer dan bij DVB-C.

 


Vroeger, analoog, was live ook écht live. Op hetzelfde moment als in het stadion.

Nu, digitaal, zit er sowieso vertraging in. Als jij een goal ziet is ie wsl een seconde of 10 geleden al gevallen. Dat geldt ook voor de Ziggo kijkers.

Formule1, Roland Garros e.a. . Je ziet het allemaal 10 tot 16 seconden later dan de werkelijkheid ter plaatse.

Zelf kijk ik de wedstrijden via de Digitenne ontvanger omdat ik koper heb en alleen NPO 1 HD op 1. Via Digitenne is het beeld net FF mooier (gelijk aan HDglas). Maar ik zie het dan wel (ook) 3 seconden later dan via ITV. Wat al mijn buren ook hebben.


Als de buren juichen bij de live wedstrijd van Nederlands elftal  zie ik het pas na 5 seconden dat er gescoord is 

doorgeven beeld op live wedstrijd is glasveel kanaal661   5 seconden langzamer

ik ben toen naar kanaal 1 gegaan inderdaad er zit 5 seconden tussen hoe kan dat

@Veba  Maar ook op kanaal 1 is het langzamer/later dan bij Ziggo. Zo mocht ik gisteravond ervaren…

In elk geval wordt de wedstrijd er een stuk voorspelbaarder door :grin:

Wat een humor …..fan van Anrde denken we dan maar


Toch geruststellend als je al weet dat de bal erin gaat?

De eerste helft had ik gekeken met het geluid van ITV (1 npo 1 hd) en beeld van Digitenne. ITV loopt 3 seconden voor….


En als je een goal echt 'real time’ wilt beleven, dan moet je naar NPO Radio 1 luisteren via de FM. Dat is pas echt real time, zoals ik zelf heb ervaren. Alle andere ontvangstmogelijkheden, zeker als ze digitaal zijn, lopen daarop achter.

Piet.