Skip to main content

Hi, we kijken sinds 2 weken itv maar lopen ergens tegenaan met het doorspoelen in reclames. Het beeld blijft stil staan en ik zie de tijd wel doorgespoeld worden. Maar het is dus gokken wanneer ik weer op play moet drukken omdat ik niet met het beeld mee kan kijken wanneer het programma weer begint. Hoe kan ik dit oplossen? Hoop dat iemand een antwoord voor me heeft!

Hmm, apart. De ontvanger al even ongeveer 1½ minuut stroomloos gehad met de schakelaar op de achterkant?

Maar is dit tijdens het doorspoelen van opgenomen programma’s?

Dan sla ik de reclame gewoon in 1 X over. Tijdens kijken opname: toets 7 0 0  in voor 7 minuten. En dan op de :fast_forward: toets. Dan sla je in 1 X 7 minuten over.

Kan ook achteruit. Een halve minuut is 30 seconden, dus dan bv 7 3 0 voor 7 en een halve minuut.


Hoi Peter,

Ja ik bedoel inderdaad bij opgenomen programma’s. Maar waarom zou je in 1x 7 minuten willen doorspoelen? Dan heb je ook kans dat je programma al weer begonnen is. Voorheen keek ik gewoon versneld met de reclames mee, dat was ideaal. Weet je hier misschien een foefje voor?


Dan heb je ook kans dat je programma al weer begonnen is.

Dan zet je ‘m weer wat terug. Met < op de ring bij OK ga je 30 sec. terug. Of met > 30 sec. vooruit.
Of je spoelt weer wat terug.

Mijn 82-jarige moeder wil nooit meer spoelen. Die ‘tijdsprong’ kost veel minder tijd ook.

Voorheen keek ik gewoon versneld met de reclames mee, dat was ideaal. Weet je hier misschien een foefje voor?

Ontvanger al even ca. 2 minuten uit gehad met de schakelaar aan de achterkant? En als dat niet geholpen heeft daarna nog een reset (software, fabrieksinstellingen; opnames blijven).

Het is toch niet nog een Motorola hè!?


Nee geen Motorola ;) 

We kijken via ITV, dus zonder kpn kastje en zonder kpn afstandsbediening. Misschien toch het kastje er dan maar weer tussen...


Oh, je bedoelt dat je kijkt met de app in je Samsung televisie ? (of LG).

Dat had je even eerder moeten zeggen. Dan is het inderdaad niet mogelijk om mét beeld door te spoelen. Ook daar zet je ‘m gewoon enkele minuten vooruit.

Mijn uitleg betrof natúúrlijk kijken via de ontvanger. Beter beeld en méér mogelijkheden ook. W.o. radio.


Waarom kan je met beeld niet doorspoelen in de LG-app? Vervelend dat gegok wanneer die f**king reclames klaar zijn.


Waarom kan je met beeld niet doorspoelen in de LG-app? Vervelend dat gegok wanneer die f**king reclames klaar zijn.

Technische beperking dacht ik. Wel iets wat we anders willen, maar ik weet niet wanneer dat een realiteit wordt. Inderdaad, heel irritant. Zo'n 7,5 minuten is reclame tegenwoordig dacht ik. 


Waarom kan je met beeld niet doorspoelen in de LG-app? Vervelend dat gegok wanneer die f**king reclames klaar zijn.

@fringsyboy70. Werkt alleen met de decoder. In geen enkele app of via tv.kpn.com is “doorspoelen met beeld” mogelijk.
Overigens doe ik dat met de decoder ook nooit. Ik neem álles op en kijk via de opname. Zodra de reclame komt zet ik het programma 7 en een halve minuut verder. (tik in 7 3 0  en dan op vooruitspoelknop).

Zo doe ik het ongeveer ook in de apps (Samsung TV, Smartphone en laptop): dan schuif ik de balk ca 7 à 8 minuten door.