Skip to main content

Heey vraagje,

Voorheen spoelde ik bij een opname de reclames en dergelijke door, op 64x snelheid, als ik dan bij de eerste flits van de film of serie snel op play drukte ging ie automatisch een klei stukje terug zodat je nog 1 korte reclame zag en dan verder kon kijken. Nu heb ik per ongeluk op de afstandbediening gezeten en nou zet ie zichzelf niet meer een klein stukje terug waardoor je dus altijd net iets te laat bent. Het zag eruit als een getal tussen haakjes boven de play/pauze in de blauwe balk. Jeetje wat een omschrijving haha maar is er iemand die weet hoe je hem weer zo ingesteld krijgt dat ie de opname een half minuutje terug spoelt zodat je niks mist? Het is iets kleins maar stiekem erg irritant omdat het eerst dus niet was. Ik krijg op de afstandsbediening niks gevonden om die tijd aan te passen.

 

Groetjes!!

Nee, daar is geen instelling voor. Dat het nu iets anders werkt komt niet doordat u op de afstandsbediening gezeten heeft.


Goedemorgen @RYR,

Zoals @Nick83 hierboven al aangeeft is dat inderdaad niet in te stellen. Wellicht kan ik nog wel een tip meegeven om op een andere manier het spoelen te vergemakkelijken. Je kan namelijk ook een tijdsduur ingeven om in 1x te spoelen. Dit kan met de cijfertoetsen op de afstandsbediening. Wanneer je de cijfers 730 intoetst en vervolgens op de vooruit spoelen knop, dan ‘springt’ de tijd 7 minuten en 30 seconden vooruit. Toets je 800 in, dan verspringt de balk 8 minuten. (deze tijden zijn over het algemeen benodigd om de reclame op de commerciële zenders over te slaan) Eventueel is dan ook nog met de pijltjestoetsen naar links/rechts 30 seconden heen en weer te spoelen. De blauwe knop spoelt een vooraf ingestelde 5 minuten vooruit.