Skip to main content

Goedemorgen,

ik wilde gisteren mijn moeder onderhouden door Brigitte Kaandorp (betaald en wel) aan te zetten via On Demand, maar helaas is zij hardhorend en ik vond geen ondertitelingsoptie om het haar een beetje aangenaam te maken. Heb ik niet goed gekeken?

Groeten,

Iris

 

Beste @Disiri 

Helaas is er op “On Demand” geen functie voor doven & slechthorenden om die ondertiteling aan te zetten, ik moet wel eerlijk zeggen dat KPN hier eens na zou kunnen kijken.


Jammer. Zeker iets waar KPN wel naar zou mogen kijken. Dank je voor je antwoord, Dennis


Hi Disri, 

Een vraag opgesteld uit mijn hart gegrepen. 

Ik ben ook heel erg slechthorend. Pas als je het hebt merk je hoe gehandicapt je bent. 

Diverse instanties (KPN, NPO, Vlaamse televisie, het rijk, etc) zeggen dat ze iets voor ons doen. 

Ik heb begrepen dat er zijn ongeveer 30.000 echte doven zijn. Maar er zijn ettelijke miljoenen slechthorenden. 

Voor de eerste groep worden gelukkig miljoenen uitgegeven, voor de 2e groep helemaal niets.

Slechthorende kunnen geen gebarentaal lezen, dat hadden ze nooit nodig tot hun gehoor steeds slechter werd dus daar zijn ze nooit in opgeleid. Ze kunnen echter prima ontertiteling lezen. 

Maar ja, zolang je het zelf niet hebt, doe je maar net als verantwoordelijke of je neus bloed en maak je goede sier zoals bijvoorbeeld gesproken ondertiteling. :sob:  


Het is bij on demand niet mogelijk om Nederlandstalige films te ondertitelen. Helaas zie ik dit de komende tijd niet veranderen. Mijn excuses want ik kan me de wens heel goed indenken.


Dank je, Erwin. Net als CorL vind ik dat wel heel teleurstellend. Ik meen trouwens gelezen te hebben dat ook steeds meer horenden gebruik maken van ondertiteling, dus het lijkt me zaak dat Kpn dit wat hoger op zijn prioriteitenlijstje zet.

 


Begrijpelijk. Ik probeer zo realistisch mogelijk te zijn en kan intern helaas nog geen berichten vinden dat we dit op korte termijn gaan doen. Ik zal het verzoek nogmaals doorsturen naar de relevante afdelingen.