Skip to main content

Ik krijg binnenkort glasvezel en in mijn huis liggen coax kabels en geen ethernet kabels. Modem wordt geplaatst in meterkast. Is wifi zo goed met glasvezel vanuit meterkast dat ik draadloos tv kan kijken in de woonkamer als op zolder zonder dus ethernet aansluitingen te moeten trekken  in huis. En gaat dat de wifi dan via een soort van xperia box of zo die ik bij de tv aansluit. Alvast dank voor de antwoorden/uitleg

Als ik je een welgemeend advies mag geven: Vergeet de gedachte van televisiekijken via wifi en trek UTP netwerkkabels vanuit de meterkast naar de plekken waar TV ontvangers komen te staan.


Als je de coax kabel los haalt in de meterkast en maak de UTP kabel vast aan de coax kabel. Dan kan je vanuit de kamer de coax kabel en de UTP kabel naar de kamer trekken. Je hoeft alleen nog maar 1 UTP stekker in de kamer aan de UTP kabel vast te maken.

OF eventueel met Super Wifi 2 gaan werken, zou moeten werken.


Dank je wel. Ik wil best kabels laten trekken maar heb nu upc over coax en dat zal dus goed plannen worden anders tijdje geen tv. Wel lekker rustig maar niet handig. Misschien eerst over wifi proberen en dan tijdens deze periode coax laten vervangen


Heb je niet nog een buis waar een (ongebruikte) telefoonkabel doorheen loopt.

Via wifi gaat echt niet storingsvrij werken. Een TV ontvanger is ook niet voorzien van wifi, die zal dan dus bekabeld op een "super"WiFi node aangesloten moeten worden.


Hoi @prwillemsen en Andere,
 

Als je de coax kabel los haalt in de meterkast en maak de UTP kabel vast aan de coax kabel. Dan kan je vanuit de kamer de coax kabel en de UTP kabel naar de kamer trekken. Je hoeft alleen nog maar 1 UTP stekker in de kamer aan de UTP kabel vast te maken.

OF eventueel met Super Wifi 2 gaan werken, zou moeten werken.

Zo heeft de monteur van de KPN het bij mij in huis gedaan @MelskeH 

Twee UTP kabels bevestigd aan de coax kabel in de huiskamer en deze naar de gangkast doorgetrokken.
Modem onzichtbaar in de huiskamer opgehangen.
1 UTP kabel aansluiting in de huiskamer, andere naar de slaapkamer.

Prima KPN monteur overigens, een echte vakman.
Een plezier om de beste man in huis te hebben.


Hoi genetic,  dus de kpn monteur heeft de kabels getrokken? In telefonisch contact met kpn gaven ze aan dat ze dit niet deden


Hoi @prwillemsen en andere

Hoi genetic,  dus de kpn monteur heeft de kabels getrokken? In telefonisch contact met kpn gaven ze aan dat ze dit niet deden

Ja ik heb dat laten doen door de KPN monteur