Skip to main content

Goedemorgen,

mijn ouders hebben nu tv via canal digital, via een kabel. Ze hebben internet en vast bellen via KPN. Nu willen ze een nieuwe grote tv en op de plek waar die komt is het niet handig om daar de kabel naar toe te trekken. Ik zou dan ook graag een draadloze verbinding hebben voor de tv. Kan KPN daar ook in voorzien?

Hallo @Maniet Voets ,

Je kunt bij KPN TV kijken via een app op jouw TV. Maar de beeldkwaliteit is dan wel minder goed dan dat ze nu gewend zijn via CanalDigitaal.

Als ze echt geen kabel willen, zou Digitenne ook een alternatief kunnen zijn. Wonen ze in de buurt van een zendmast?, dan volstaat een kleine binnenantenne. 


Goedemorgen @Noordzee, hartelijk dank voor je antwoord. Mijn ouders zijn op leeftijd, dus bediening via een app gaat niet lukken, dat zal via een afstandsbediening moeten. Ik kijk even verder bij CanalDigitaal, of zij een oplossing hebben.

 


Voor de duidelijkheid, als de app eenmaal geïnstalleerd is dan volstaat een afstandsbediening. 
 

Digitenne is overigens wel een mogelijkheid die prima werkt bij mensen op leeftijd. 


Goedemorgen @Noordzee, hartelijk dank voor je antwoord. Mijn ouders zijn op leeftijd, dus bediening via een app gaat niet lukken, dat zal via een afstandsbediening moeten. Ik kijk even verder bij CanalDigitaal, of zij een oplossing hebben.

 

Ook CanalDigitaal heeft een mogelijkheid voor TV kijken via een app op de TV. Die zou je nu direct kunnen installeren op de smart-TV van je ouders. Want die app is een onderdeel van hun huidige abonnement bij CanalDigitaal. 
 

Ik weet zeker als jij dit bij hun eenmaal hebt geïnstalleerd, dat het daarna heel eenvoudig is in de bediening. (Toen ik daar zelf klant was, gebruikte ik die app ook wel eens.) 
 

https://www.canaldigitaal.nl


@Noordzee, hartelijk dank voor je hulp. Nu weet ik dat er niet veel veranderd hoeft te worden, alleen wat aanpassen. Ik ga kijken hoe ver ik kom ;-)


Die app van CD werkt via het internet van kpn. 


@PeterG, ja hoor internet hebben ze van KPN.


Kan hun huidige TV met de app werken. Oftewel is het een smart-tv?

 


@PeterG, ja dat is een smart-tv.


Wat lees ik slecht vandaag. Ik zie net dat het een nieuwe tv gaat worden.

De televisie en dus ook de app kan via wi-fi.


@PeterG, ja hoor internet hebben ze van KPN.

Heb je de inloggegevens voor de app al op kunnen snorren? En heb je de CanalDigitaal-app al gevonden in het menu van hun TV?


@Noordzee, ik heb de app gevonden, de inloggegevens ook, maar staan op een oud e-mailadres. Ik heb ze een bericht gestuurd om dat even goed te zetten en dan kan ik weer verder. 


Mooi zo, ik verwacht vandaag geen reactie van hun klantenservice. Want ze zijn open op:

Neem contact met ons op of bel 088-0038555 (ma t/m za van 9:00 tot 18:00 uur.)


@Noordzee, klopt, heb het al in mijn agenda gezet om morgen te bellen.