Skip to main content

Ja Ja, het is geen draadloze adapter…..

De adapters die wij hebben zijn van het type MT 2263. Wordt dit type nog ondersteunt of is het mogelijk dat dit, wellicht verouderde type, de oorzaak is van het haperende beeld?

NB: binnen de probleem oplossing op de KPN site wordt dit type niet (meer) gebruikt


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Kogel001 , inderdaad zwaar verouderd, de huidige zijn DVS1200.

Maar de mindere werking kan ook veroorzaakt worden door een andere belasting van je stroomnetwerk thuis in de loop van de jaren.

Het beste is en blijft bekabeld werken met een LAN-kabel van minimaal kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6.

 


Hallo @Kogel001, welkom op het KPN forum! De plek voor en door KPN klanten. :smiley: Mede-forumgebruiker @JanD heeft je al op weg geholpen, zie ik. De draadloze verbindingsset adapters (DVS) die je nu hebt, zijn inderdaad sterk verouderd. Het is heel goed mogelijk dat de haperingen in het beeld komen doordat de DVS verouderd is. Helemaal in combinatie met de steeds grotere belasting van het stroomnetwerk. Als je graag gebruik wilt blijven maken van een DVS, dan kan ik je aanraden om een nieuwere variant aan te schaffen, namelijk de DVS1200. Maar als het kan, zou ik altijd aanraden om een UTP kabel te gebruiken. Dit is namelijk een stuk stabieler en betrouwbaarder.