Skip to main content

Vrijdag 9 juli voor de 3e keer (!) nieuwe adapters voor 80 euro moeten kopen en nog steeds blijven de rode lampjes branden/knipperen. Ik heb nu maar de kabel aangesloten, maar eind juli krijg ik wel weer een factuur voor 80 euro extra voor deze adapters. Ik investeer in mijn tv, werd er gezegd. Ze bedoelen dat ik investeer in opnieuw ergernis en irritatie. Ik ben hier zo klaar mee, het echt een verkeerd iets dat je gefocust moet blijven op deze adapters. Alles nieuw, keurig gekoppeld en op mijn slaapkamer maar digitenne genomen want ook daar bleef de adapter rood branden. Ik vind dit een zeer slechte zaak die mij als 240 euro aan adapters heeft gekost. Ik verwacht dat de KPN nu eens over de brug komt want dit is onacceptabel voor ieder weldenkend mens en dat terwijl ik al jaren bij de kpn zit en nog nooit een voordeel heb genoten. Adapters zijn dus een waardeloos systeem, ik heb ook een officiële klacht ingediend. Zal wel niet op gereageerd worden!

 

Uw electriciteitsnetwerk is blijkbaar niet(meer)geschikt voor draadloze verbindingsets.  Dat komt vaak voor en daar is niets aan te doen. Om wat voor rede dan ook is er ruis ontstaan op uw electriciteitswerk en daar kunnen ze niet tegen. Binnen 14 dagen na aankoop kunt u ze terug sturen.


Waarschijnlijk zit je op 2 groepen, dan kan je problemen krijgen.

Filters kunnen ook een probleem geven.

 

Er zit een reset knop op, probeer die eens. (een heel klein knopje op de draadloze adapter. 

Heb je ze wel bij KPN gekocht?  Zo ja, dan ga ik ervan uit dat de “niet werkende” retour mogen en geld terug kan. Wacht even op een moderater of open een chat.

Kan je ook het merk en type geven? 

 

Voorkeur is bekabeld, misschien een coax kabel door een UTP kabel vervangen, indien mogelijk.


Dank jullie wel voor jullie reacties. Ja, ik heb ze al gereset, maar niets helpt. Ik zou ook niet weten welk apparaat eventuele storingen veroorzaakt. Daarom heb ik de kabel aangesloten hoewel dat niet mijn voorkeur heeft.

ik heb een klacht ingediend omdat deze adapters drie dagen oud zijn en het al voor de 3e keer is. Daarom ga ik er ook vanuit dat de KPN ze terugneemt. Ik heb ze natuurlijk via hen gekocht.

ik heb de nieuwste adapters DVS 1200. En het klopt er zijn twee groepen, dat kan niet anders hier in huis.
Ik wacht ook op een antwoord van een moderator, dat zou ook wel fatsoenlijk naar mij toe zijn als jarenlange klant.

gelukkig werkt de kabel, beter iets dan niets maar om op zijn Rotterdams te spreken naar de KPN: geen woorden maar daden!


U moet zelf zorgen voor de infrastructuur in uw huis. KPN verzorgt dat niet. Dvs is een lapmiddel voor als je geen kabels aan wilt leggen. En meestal werkt het. Maar bij u kennelijk niet. Helaas.

Daarvoor hoeven ze niet kapot te zijn. Als er teveel "ruis" op het elektriciteitsnetwerk zit, dan werkt het gewoon niet. Die ruis kan uit 1 van uw eigen apparaten komen. Maar ook bij de buren vandaan komen. Meestal is daar gewoon niets aan te doen. Er over klagen is ook zinloos.

Bij Ziggo zou u ook gewoon een kabel moet leggen hoor. Heb je een tv, dan moet daar een kabel naar toe. Dat was 30 jaar geleden al zo. En dat is nu nog steeds zo.

Dat gezegt hebbende: het kan ook via de SuperWiFi's. Als de afstand niet te groot is en de verbinding goed is. De ene koppelt u aan de Experiabox. De andere plaatst u bij de tv en u sluit daar het kastje op aan. Maar het word niet officieel ondersteund. Je hoeft hierover niet te bellen met de servicedesk, want die weten van niks. Je moet ze ook gewoon zelf aanschaffen voor de volle prijs: 149 euro. En het zelf aan de praat zien te krijgen.


@PeterRotterdam , in je andere topic klik hier heb je al contact met moderator @Lisa 


Beste Nick83,

ik snap jou redenatie best, maar als iets wel drie jaar zonder problemen heeft gefunctioneerd, dan is het vreemd dat er plotseling constant problemen zijn. Mijn buren zitten bij Ziggo, hetzelfde principe, maar hebben nooit ergens last van. Je zou toch verwachten dat het visa versa zou werken, blijkbaar niet. Voor mij is het nu alleen nog van belang om de adapters terug te sturen naar de KPN want een product dat na vier dagen al niet werkt is absoluut geen 80:euro waard. Je snapt waarschijnlijk wel dat ik best teleurgesteld ben en zal nadenken over hoe nu verder. Voorlopig gaat hermetisch de kabel goed en ik hoop dat dat zo zal blijven. Met digitenne heb ik het boven kunnen oplossen, maar ik vind het gewoon jammer dat de kpn weinig meer kan betekenen voor haar trouwe klanten. Soms gaat de techniek sneller als dat de andere apparatuur het in je huis aan kunnen. Ik verwacht echter nog wel een telefoontje van de KPN want het blijft hoe dan ook een klacht. En als je per maand meer dan 90 euro betaalt, dan verwacht ik meer service en ideeën.

 

 


Hi Peter, welkom op het forum. 

Ontzettend jammer om te horen dat het met de draadloze adapters niet werkend te krijgen is. Dat het een klacht is snap ik volledig, ik kan echter geen oplossing bedenken die hier niet al is aangegeven. Als het draadloos niet lukt zal het via een kabel moeten.

Ik zie dat je ook in een ander topic contact hebt met Lisa, ik zal het hier echter ook oppakken. 

De vraag is waar je die adapters hebt gekocht? Via de KPN winkel, Mijn KPN of via de klantenservice? Dan kun je met de bon of factuur waarop de adapters in rekening zijn gebracht naar een KPN winkel om ze weer terug te brengen. 

Heb je ze via de webwinkel https://apparatuurvoorthuis.kpn.com gekocht? Volg dan de instructies op deze pagina. 


Hoi Alex,

 

Ik heb al contact gehad met de service afdeling van de KPN en de adapters gaan terug naar Apeldoorn en ik krijg mijn geld terug. Jammer, want het werkte drie jaar zonder problemen, maar de techniek gaat vaak sneller als dat een stroom netwerk het kan bij houden. Ik gebruik nu een kabel, zonder problemen, tot nu toe. Het zij zo, ik heb mij daar bij neergelegd, vond het de frustratie niet waard, er zijn belangrijkere zaken in het leven. Ik ben wel blij dat veel mensen hier hun ervaringen neerzetten, dat heeft mij in ieder geval geholpen. Ze zijn via de KPN chat gegaan, nog geen week geleden, dus ze kunnen gewoon teruggestuurd worden.

 


Fijn, dan verwacht ik geen problemen. Laar het me hier weten mocht je daar nog hulp bij nodig hebben, ik sta voor je klaar. :relaxed: