Skip to main content

Hallo,

Ik heb een interactief tv pakket gekocht.

Wij wonen in een flat dus onze modem staat nu in de slaapkamer(galerij kant) van de kinderen en de tv in de woonkamer, en nu moet ik dus de tv box aansluiten op de Xperia box, ik moet nu dus een draad trekken van de slaapkamer, door de gang en door de woonkamer om tv te kunnen kijken..

Niet heel handig ivm struikel gevaar dus..

Wat nu?

Een extra wifi versterker halen met een ethernet poort zodat ik het zo wel kan?

Of heeft KPN een draadloze tv box?

Mvg,

 

Roy

 

 

Hallo @rpu , welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

KPN heeft géén draadloze tv-decoders.

Je zou het via de stopcontact-units (DVS1200) kunnen proberen of via een los wifi punt die je draadloos op het modem aan kunt sluiten, afhankelijk van het type modem en wifipunt.

voorbeeld DVS1200


Hallo @rpu , welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

KPN heeft géén draadloze tv-decoders.

Je zou het via de stopcontact-units (DVS1200) kunnen proberen of via een los wifi punt die je draadloos op het modem aan kunt sluiten, afhankelijk van het type modem en wifipunt.

voorbeeld DVS1200

 

DVS1200 is een mooie en makkelijke oplossing, maar er zitten ook heel veel problemen aan.

Het elektrititeitsnetwerk raakt steeds meer vervuilt, door laders, slechte LED lampen, Föhn, Slechte zonnepanelen, etc. 

Hier is IPTV heel erg gevoelig voor en kan daardoor voor veel storing zorgen.

 

Een andere oplossing is:

  1. Wifi verlengers (met IGMP snoopiing) en dan met een UTP kabel van het WIFI punt naar de KPN tv decoder.
  2. Moca adaptors die het internet en IPTV signaal via de coax kabel verzend (zijn wel prijzig, maar wel goed).
  3. Coax kabel vervangen door UTP kabel (is de beste oplossing).
  4. Of toch nieuwe UTP kabels trekken en leggen. 
  5. Een Smart tv, waar de KPN ITV app op zit (zie hier)

 


Hoi @rpu, ik snap dat je niet zo een kabel overal hebt willen leggen, wel de beste optie. Ik zie echter ook al andere opties aangeven. Kun je daar verder mee?