Skip to main content

Na meer dan een half jaar “probleemloos” (af en toe uitvallen van de verbinding hebben we al geaccepteerd) werken is het nu over en uit voor DVS 1200 #3 (van de set van 3 werken er nog 2).

Koppelen lukt niet meer, niet met #1, niet met #2, gewoon NIET.

(De moderator) die dit leest hoeft niet te verwijzen naar de standaardoplossing zoals die op de website staat, want die werkt dus NIET. En voor een bezitter van louter Apple computers is het updaten van de software (“Alleen voor Windows”) ook een NO GO.

Ik overweeg afscheid te nemen van KPN. Heel frustrerend dit.

Op de site van Devolo staat de devolocockpit.  Wellicht helpt dat het probleem oplossen.  Hou er wel rekening dat uw electriciteitsnetwerk niet meer geschikt is voor Devolo's om wat voor rede dan ook. Een niet goed werkende ledlamp of dimmer of telefoonoplader kan al problemen geven. Sowieso is het gebruik van draadloze verbindingsets af te raden. Overigens zijn de Devolo's niet provider gebonden dus u zult altijd problemen hebben.


Hartelijk dank Joep1965. Ik had er eerst weinig vertrouwen in, in die cockpit. Maar het heeft gewerkt. Niet direct maar met wat proberen en opnieuw proberen kwam het voor elkaar.

Wel handig dat je de units gewoon in de gebruikelijke stopcontacten kan laten zitten. Je ziet ze dan in de app. Als je de mac-adressen van iedere unit opschrijft en ze die als unit-naam in de app meegeeft weet je ook nog welke unit je waar op je scherm hebt.

Jammer dat KPN iedereen niet-werkende instructies geeft om te koppelen. Ze willen er zeker niet voor uitkomen dat de units van Devolo zijn . . . 


Ik heb wat problemen met power line adapters ondervonden en later verholpen. Als connecten niet meer lukt, helpt het vaak om ze naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Opnieuw in een stopcontact naast elkaar verbinding maken en klaar is Kees. Lukt dat allemaal niet dan zijn ze gewoon defect en heb je nieuwe nodig. 

Als er storing op je glasvezel lijn zit, bij was een ftu kastje aan vervanging toe, verergeren die powerlines adapters deze storing nog eens. Bij mij bevriezende beeldjen op TV. Vooral ''s avonds als ook het ontsteken van ledverlichting een negatieve impact heeft. Na vervanging FTU kastje geen storing meer ondervonden

Probeer via fabrieksinstellingen de adapters weer te koppelen.