Skip to main content

Goedemorgen, ik gebruik de oude verbindingsset van KPN. geen problemen gehad totdat ik er 1 extra wilde aansluiten en de sets geupdate heb omdat  de 3e niet wilde functioneren. echter is het nu bij de andere ineens alleen maar haperend beeld, niet meer naar te kijken. kan die update er weer uit? de snelheid met de set is schrikbarend. 10 mb download en 14 upload. ik had ze aangesloten zodat ik geen kabel hoefde te trekken, maar de wifi is zelfs sneller.

groet Gerda

Dat haperende beeld, heeft u dat ook als u maar u er maar 1 gebruikt? Als u dus bij de 3de dvs het kabeltje los trekt?


ja, want die derde is niet meer aangesloten nadat ik erachter kwam dat de snelheid zo belabberd was dat de wifi sneller was

 


Hoi @Gerda2020, welkom bij ons op het forum. Een haperend beeld is niet prettig natuurlijk. Een update van de draadloze verbindingsset is helaas niet terug te draaien, als je zoekt naar een update zullen de Devolo's altijd de nieuwste pakken. We kunnen wel kijken naar hoe de draadloze adapters zijn aangesloten, op deze pagina geven we een aantal stappen om dit na te gaan. Zou je die kunnen volgen?

Daarnaast ben ik ook benieuwd welke snelheid je haalt als je het meet met een directe aansluiting op de Experia Box, zonder de draadloze set. Wat is de snelheid dan?


Hoi @Gerda2020, we hebben nog geen reactie van je gezien. Is het nog gelukt om de aansluiting te bekijken en de snelheid te testen?


Hallo Jasper, de snelheid die gehaald wordt aan de kabel is dl 93.4 en ul 123.8. dat is toch aanzienlijk sneller. alle stappen van aansluiten zijn doorlopen en in orde.

 

groetjes Gerda


Dat is een prima snelheid inderdaad. Ondanks het nakijken van de aansluiting, blijft de snelheid via de draadloze adapters lager dan dat? Via de adpters gaat het signaal door het stroomnetwerk, als er zware apparaten op een stroomgroep staan (denk aan een wasmachine, koelkast) kan dat het signaal beïnvloeden. Heb je dat ook in verschillende stopcontacten geprobeerd?