Skip to main content

Hoi

Ik heb precies hetzelfde sinds een paar weken, gebruik al jaren de draadloze verbinding, heeft altijd goed gewerkt, nu stotterd het beeld s'avonds, als ik dan alles op de slaapkamer reset, stekker uit en weer in stop contact, en kastje aan/ uit zet dan doet hij wel weer. Is toch erg vreemd

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Sophie Berendse 

 

Als je dat topic waar je post van afgesplitst is doorleest dan kunnen er dus diverse oorzaken zijn.

Kan dus best zijn dat b.v. je buren nieuwe apparatuur of ledlampen hebben aangeschaft die dat veroorzaken.

Heb je de tips die in dat topic genoemd worden al geprobeerd?

Wil je zeker zijn van een goede verbinding dan zal je toch een vaste netwerkkabel moeten aanleggen naar je slaapkamer.

 


Hoi @Sophie Berendse, welkom. 

Ik denk graag met jou mee. De draadloze verbindingsset, ook wel DVS, is niet helemaal draadloos. De adapters maken verbinding via het lichtnet en zenden op die manier het signaal door dat normaliter door een standaard ethernet kabel zou moeten gaan. De haperingen komen doordat de DVS geen stabiele verbinding meer weet te vinden. 

Welk type DVS heb je? 1200, 650 of met groene lampjes (200)? Heb je eventueel apparaten in jouw lichtnet die een storingsbron zouden kunnen vormen? (Nieuwe ledlampen bijvoorbeeld) 

Je zou kunnen proberen de DVS opnieuw te koppelen. Steek alle adapters in elkaar in één stop contact. Houdt het koppel knopje aan de zijkant 3 seconden ingedrukt, als je deze los laat gaat het powerlampje knipperen. Dit is de koppelmodes. Laat de adapters 2-3 minuten koppelen en plaatst deze dan terug. 


Hoi

Wij hebben de 1200

En ik heb al alles gedaan wat er maar te doen valt.

Met koppelen zijn de lampjes we wit, en zo gauw als ik er een naar boven doe worden de knipperend rood.

Overdag diet de TV het gewoon goed, en s'avonds begint het stotteren van het beeldscherm.

Gr Sophie


Knipperend rood wil zeggen dat er een storingsbron in de buurt is.

Is hij overdag wel wit of knippert de DVS altijd rood?

Als je hem in een ander stopcontact in de slaapkamer doet werkt het dan wel goed?

 

Wat je ook nog kan doen is de software van de DVS 1200 updaten naar de laatste versie, zie de pagina https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm en dan een stukje naar beneden scrollen, zie je Update software staan.


Hallo @Sophie Berendse , gebruik je sinds kort soms zonnepanelen?

Zo ja, dan zijn de DVS’en niet (meer) bruikbaar las ik onlangs in een ader topic omdat de heen- en terugstroom de boel in de war gooit.

 


Hoi

Nee we hebben geen zonne panelen.


Hoi bedankt voor de reactie.

Maar heb hem al gekoppeled en een update gedaan, nu moet ik zeggen sinds 2 dagen gaat het goed.


Hoi bedankt voor de reactie.

Maar heb hem al gekoppeled en een update gedaan, nu moet ik zeggen sinds 2 dagen gaat het goed.


Dat is mooi, hopelijk blijft het nu weer werken.