Skip to main content

ik heb een nieuwe Samsung-tv aangeschaft en geinstalleerd met nieuwe apparatuur van KPN. Zo af en toe staat het beeld en geluid stil. Heb ik iets fout gedaan bij de installatie?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


hij is aangesloten op een draadloze verbindingsset


 

Hopelijk kan je het zo oplossen https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm


hij is aangesloten op een draadloze verbindingsset

Dan hebben we meteen het probleem te pakken. Kan je testen met een kabel?


ik kom er later op terug


Ik denk dat ik nu kan testen met een kabel. Wat moet ik doen?


De ontvangers direct met een kabel aansluiten op de experiabox. 


dat heb ik gedaan


En hoe is het nu met de storingen?


lijkt goed, maar nu ligt er wel een kabel over mijn vloer. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een draadloze verbindingsset?


Als het met  een kabel wel goed werkt zit het probleem dus in de draadloze verbindingsets.  Die sturen het signaal overhet electriciteitsnetwerk. Dat gaat soms goed maar een ledlamp of dimmer of de zonnepanelen van de buren kan al ruis veroorzaken. En daar kunnen ze niet tegen.  Kortom jouw electriciteitsnetwerk is niet geschikt voor draadloze verbindingsets. De enige oplossing is dus een kabel. De vraag is dan hoe kan je die netjes van de ene plek naar de andere kan krijgen.  Een hele opgave maar dan heb je nooit meer deze problemen. 


Dank je wel voor de uitleg! Duidelijk!!


Dag @willemkoop Welkom op het Forum en goed om te zien dat Joep al veel zaken heeft kunnen verduidelijken. Ik sluit me bij zijn verhaal aan dat je met een bekabelde verbinding de meest stabiele verbinding zult ervaren. Het kan ook heel goed zijn dat er iets in de directe omgeving is dat inderdaad een verstoring veroorzaakt, waardoor je de problemen ervaart die je ervaart. Het ook zijn dat je met de instructies op de pagina waar Tycha naar verwijst er alsnog in slaagt om een goede verbinding via de DVS tot stand te brengen: probeer ze eens opnieuw te koppelen en check of de juist software is geïnstalleerd. 


Reageer