Skip to main content

Hallo ik ben in het bezit van twee types draadloze verbinding sets een ervan is van KPN de 1200 en twee andere zijn nog van Telfort, de 200+ Bij aanschaf van de set, degene die KPN mij opgestuurd had, heb ik ze alle drie gekoppeld en alles werkte toen perfect alleen de laatste tijd komt het steeds vaker voor dat de ontvangstkwaliteit slecht is. Blokken in beeld, stoppen van het beeld, terugkijken van programma`s stopt halverwege in een film b.v. en het opvragen van de televisiegids lukt ook niet. Ik kan wel schakelen naar de gids maar krijg geen tekst te zien. Kan het zijn dat het komt omdat het twee verschillende types zijn? Op de site heb ik wel gezien hoe ik twee apparaten met elkaar kan laten resetten en opnieuw laten koppelen maar niet hoe ik de 1200 en de 200+ met elkaar kan resetten. Hulp is welkom 

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Als je ze combineert houdt je de snelheid/kwaliteit over van de 200. Ook bij de 1200's. Die 200's (MT 2360) horen inmiddels in het museum. Zijn zo'n 10 jaar oud namelijk…

Op het forum zeggen we: die DVS sets zijn hooguit een tijdelijke oplossing totdat je kabels hebt getrokken.

Overigens: ook een ongeschikte switch kan dit soort problemen geven.


Welkom @Frits7. Ik heb zo'n vermoeden dat jouw draadloze verbindingsset 200+ inmiddels te oud zijn. In principe kunnen de 200+ goed samenwerken met de 1200, dat zou geen probleem moeten zijn. Tenzij ze inmiddels aan het verslijten zijn, natuurlijk. Dan kan dit voor problemen zorgen. Mijn advies zou daarom zijn om de 200+ te vervangen door nieuwere adapters. Je kunt deze bestellen via onze webshop.


Beste Denise bedankt voor jouw antwoord en advies, dit was ik in eerste instantie ook van plan om te doen tot ik een link vond om mijn tv ontvangers up te graden. Ook nog even contact met de service desk hierover gehad deze hebben mij heel goed geholpen. Ik kreeg daar ook te horen dat er af en toe problemen waren met de signaal sterkte maar dat zou omstreeks10 januari zijn opgelost. Na de upgrade van beide tv ontvangers was het probleem opgelost.


Als je ze combineert houdt je de snelheid/kwaliteit over van de 200. Ook bij de 1200's. Die 200's (MT 2360) horen inmiddels in het museum. Zijn zo'n 10 jaar oud namelijk…

Op het forum zeggen we: die DVS sets zijn hooguit een tijdelijke oplossing totdat je kabels hebt getrokken.

Overigens: ook een ongeschikte switch kan dit soort problemen geven.

Dank je wel Peter maar deze DVS set mag dan wel in het museum horen komt goed uit want daar hoor ik ook thuis, maar zoals ze zeggen de oudjes doen het nog goed, dus waarom wegdoen. zie ook mijn antwoord aan Denise


Super om te lezen dat de problemen na een update van de tv-ontvanger weer tot het verleden horen. Dat is natuurlijk goedkoper dan een nieuwe set aanschaffen. Zolang de ‘oudjes’ het volhouden, kunnen we lekker aan de slag blijven. :blush:


:gorilla: dank gewoon doorgaan dus :kissing_smiling_eyes: sorry peter G