Skip to main content

Sinds we over zijn op glasvezel ziet de modum de verbindingsset niet meer

Het modem weet niet eens dat er zo'n set verbonden is, want de eerste adapter zit ook bedraad op het modem.

Ik denk dat je de 2 adapters eens opnieuw moet koppelen. Is het nog de oude DVS 200 (met 3 ledjes) dan is vervanging van die oude set te overwegen.


Dat is het probleem, ze zijn aan elkaar gekoppeld,en ze zijn geüpdate . Het gaat hier om de dvs 1200. Maar blijf foutcode 143 krijgen


Oh jee.

En als je die ontvanger rechtstreeks aan die poort van het modem doet? (hopelijk lukt dat)


Ja dat hebben we ook al geprobeerd. Het is gewoon raar  dat sinds we over zijn op glasvezel de verbindingsadapters niet meer werken en we foutcode 143 blijven krijgen


Zonder de adapter doet ie het dus wel, begrijp ik.


Ja klopt, maar de adapters niet meer dus via de 2 andere kastjes in huis kan er niet meer gekeken worden


Probleem zit 'm dus duidelijk in de adapters.

Toch maar eens opnieuw koppelen lijkt me. (je hebt dus 3 adapters begrijp ik want je spreekt over de 2 andere tv kastjes. Dan heb je 3 adapters: 1 bij het modem en 2 bij de tv ontvangers)

Modem via LAN kabel → eerste adapter

Tweede adapter bij tv ontvanger nr. 2 (adapter via LAN → ontvanger)

Derde adapter bij tv ontvanger nr. 3 (adapter via LAN → ontvanger)

Hoe installeer je de Draadloze verbindingsset.


Hebben we al meerdere keren gedaan, alle stappen.Helpt niks


Ze zijn aan elkaar gekoppeld en zodra ze in het stopcontact gaan op de goede plek gaan ze op rood en foutcode 143


Tja, er gaat toch iets fout met die adapters. Qua aansluiten of verbinding.

Heb je al gecheckt of de poort v.d. experia, waar de eerste adapter in zit, wel werkt. Door daar bv de kabel van de (wel) werkende bekabelde ontvanger in te steken.


Hoi @Jubutje, welkom op ons forum!
Zit de DVS in de meterkasts wel in zijn eentje in een stopcontact? 
Bij voorkeur met een stekkerdoos erin met daarin de stroomadapters van je experiabox/glasvezelkastje


Hoi thomas, ja dat hebben we ook. Het is gewoon zo raar dat precies vabaf de minuut dat we op glasvezel gingen deden ze het niet meer en alle stapoen bij een storing geprobeerd. Ook updates en opnieuw installeren


Ze zijn aan elkaar gekoppeld en zodra ze in het stopcontact gaan op de goede plek gaan ze op rood en foutcode 143

Eigenlijk is in de meterkast alleen de stekker van het glasvezelmodem er bij gekomen. Verder alles exact hetzelfde gebleven? Ook de manier waarop de stekkers in het stopcontact zaten? Je hebt geen ander stekkerblok ofzo?

Voor de aardigheid zou je dan eens de stekker van het glasvezelmodem er uit kunnen trekken, en dan kijken of de lampjes groen blijven. Je hebt er niet zoveel aan, want dan heb je geen internet...


@Jubutje het type aansluiting kan echt geen effect hebben op de werking van je draadloze verbindingssets maar de belasting van je lichtnet wel. Kun je het eens testen zoals @Nick83 hierboven noemt?

Ze zijn aan elkaar gekoppeld en zodra ze in het stopcontact gaan op de goede plek gaan ze op rood en foutcode 143

Eigenlijk is in de meterkast alleen de stekker van het glasvezelmodem er bij gekomen. Verder alles exact hetzelfde gebleven? Ook de manier waarop de stekkers in het stopcontact zaten? Je hebt geen ander stekkerblok ofzo?

Voor de aardigheid zou je dan eens de stekker van het glasvezelmodem er uit kunnen trekken, en dan kijken of de lampjes groen blijven. Je hebt er niet zoveel aan, want dan heb je geen internet...

 


Je kunt proberen om de stekker van het glasvezelmodem via een verlengsnoer ergens anders in huis aan te sluiten. Bij wijze van test natuurlijk. Het is geen permanente oplossing, dat weet ik ook wel.


@Jubutje het is nog niet geschreven. Maar KPN is voor mij wereldkampioen in het uitgeven van namen, die precies het omgekeerde doen dat je zou denken dat ze doen. 

Je zou denken dat een Draadloze verbindingset draadloos is. Nee dat is het niet. Het is een set die geen verbinding maakt over een utpdraad maar over de electradraad bij jou in huis. 

Ze zijn erg gevoelig voor verstoring van het electriciteitnet. Misschien doet jouw glasvezelmodem dat wel. Daarom adviseert @Nick83 dan ook om daar eens tijdelijk de (stroom) stekker uit te halen en dan te kijken of die rode lampjes nog steeds branden.  


Er mag niets in hetzelfde stopcontact zitten als waarop de DVS zit. Ook niet op het stopcontact ernaast. De DVS heeft voor dat doel zelf een stopcontact. Daar kan evt. een stekkerblok op.

Dit geldt voor de stopcontacten bij alle DVS adapters in huis.


Sinds 1 maand op glasvezel en dvs1200, als ik dit had geweten had ik nooit van koper afgegaan.... Dvs is dus super gevoelig voor adapters, Led verlichting, magnetrons enz.  Je moet geluk hebben dat het werkt... Het blijkt dat 50% van dit soort installaties stabiel zijn en anderen hebben dus pech en zoeken ( betalen) zich scheel aan de Kpn oplossingen die geen van alle werken. 


Er mag niets in hetzelfde stopcontact zitten als waarop de DVS zit. Ook niet op het stopcontact ernaast. De DVS heeft voor dat doel zelf een stopcontact. Daar kan evt. een stekkerblok op.

Dit geldt voor de stopcontacten bij alle DVS adapters in huis.

Ja en ik heb het altijd flink misleidend gevonden dat ik hier pas achter kwam toen er een monteur bij ons in huis kwam, die wilde dat we een extra groep in de meterkast er bij gingen nemen voor dat zogenaamde draadloze systeem. Wist ik niet was ook nergens voor de aankoop vermeld. Stond wel zoiets in de bijgaande gebruiksaanwijzing. 


Sinds 1 maand op glasvezel en dvs1200, als ik dit had geweten had ik nooit van koper afgegaan.... Dvs is dus super gevoelig voor adapters, Led verlichting, magnetrons enz.  Je moet geluk hebben dat het werkt... Het blijkt dat 50% van dit soort installaties stabiel zijn en anderen hebben dus pech en zoeken ( betalen) zich scheel aan de Kpn oplossingen die geen van alle werken. 

KPN heeft een uitstekende oplossing voor dit probleem. Ze adviseren het enige juiste namelijk een goede utp kabel trekken.  Data versturen via een stroomkabel is gewoon niet zoals het hoort.  U heeft met glasvezel de beste verbinding die er is en dan gaat u verder met draadloze verbindingsets het slechtste wat er is. Zo jammer!!


Sinds 1 maand op glasvezel en dvs1200, als ik dit had geweten had ik nooit van koper afgegaan.... Dvs is dus super gevoelig voor adapters, Led verlichting, magnetrons enz.  Je moet geluk hebben dat het werkt... Het blijkt dat 50% van dit soort installaties stabiel zijn en anderen hebben dus pech en zoeken ( betalen) zich scheel aan de Kpn oplossingen die geen van alle werken. 

KPN heeft een uitstekende oplossing voor dit probleem. Ze adviseren het enige juiste namelijk een goede utp kabel trekken.  Data versturen via een stroomkabel is gewoon niet zoals het hoort.  U heeft met glasvezel de beste verbinding die er is en dan gaat u verder met draadloze verbindingsets het slechtste wat er is. Zo jammer!!

Waar staat dat Joep? 
https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm


Sinds 1 maand op glasvezel en dvs1200, als ik dit had geweten had ik nooit van koper afgegaan.... 

Glasvezel of koper heeft hier echt helemaal niets mee te maken.


Of het ergens staat weet ik niet @CorL maar ik lees vaak dat een moderator het advies geeft een kabel te trekken als een dvs niet werkt.


Of het ergens staat weet ik niet @CorL maar ik lees vaak dat een moderator het advies geeft een kabel te trekken als een dvs niet werkt.

Hallo ik vind zeker vreemd dat het achteraf advies is... Een kabel trekken... Dat hadden de meeste ontevreden DVS gebruikers ook wel bedacht maar de vele klachten over het Dvs1200 systeem is een duidelijk signaal dat het niet optimaal of slecht werkt, en gevoelig voor een installatie verandering.

Jubutje heeft eerder geen problemen gehad en nu wel? vraag blijft dan, wat is er in de omgeving van de Dvs1200 master ( startpunt ingaand signaal) veranderd. 


@Jubutje, heb je het nog werkend kunnen krijgen?

 

edit 12-7: We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!