Skip to main content

Afgelopen maandag is de glasvezelverbinding tot stand gekomen, keurig 2 groene lichtjes. En toen bleek dat de stekker van het glasvezelkastje in mijn enige stopcontact ging die ik heb in mijn meterkast, Oplossing stekkerdoos, dat was makkelijk. Had inmiddels de spullen van de vorige provider ontmanteld, en wilde alles achter elkaar aansluiten. Ik voorzag alleen problemen omdat de tv-ontvanger bij de tv kon staan (in de meterkast is er niet genoeg ruimte), maar dat houdt dan wel in een lange kabel van mij meterkast naar de tv in de andere hoek van de kamer, en dus ben ik maandag naar de KPN winkel gegaan. Met het advies dat een monteur inschakelen wel handig zou zijn in die situatie. Die monteur zou vanmiddag komen tussen 3 en 5.  Hij belde rond kwart voor 2, of hij eerder kon komen, ik zei nee dat kan niet, want ik zit op mijn werk, en heb eerder vrij genomen zodat ik om 3 uur thuis kan zijn. Vervolgens zei dus na 3 uur, ik zei ja. Ik wachten tussen 3 en 5, geen monteur, geen reactie whatever. Gelukkig heb ik een broer die de oude modem weer kon herstellen, zodat ik weer internet en wifi heb. Alsof die monteur die verder niks meer laat horen, al onbeschoft is. Het kan nog erger, vanavond een email van KPN gekregen waarin staat dat ik een monteursafspraak heb gemaakt voor maandag 19 september tussen 3 en 5, en dat als ik een eerdere startdatum heb afgesproken dat die dan komt te vervallen. Ik heb geen monteursafspraak gemaakt voor 19 september, die had ik voor vandaag gemaakt! De oorspronkelijke startdatum was 12 september, maar toen liep ik tegen dingen aan bij het aansluiten. Ga echt geen vrij meer nemen voor een monteur want die zijn onbetrouwbaar. Dus ik heb de afspraak gewijzigd in een tijd en dag wat mij uitkomt. Ik stond op het punt om alles te cancelen bij KPN, want ze scoren geen punten op deze manier. En nu ik toch bezig ben, nadat die mannen het glasvezelkastje hadden geinstalleerd, moest er gewacht worden op een smsje, dat kwam pas de volgende dag  (dinsdagmorgen), de medewerker van de KPN winkel die me dinsdag heeft terug gebeld voor de afspraak met de monteur, kon die afspraak pas dinsdagmiddag maken. Eerder kon hij het niet verwerken in het systeem. Ik ben boos!

Hallo @Anne8 , een tv decoder hoort ook bij de tv te staan en niet in de meterkast.

Nu je glasvezel hebt hoeft je modem ook niet eens meer in de meterkast te staan, maar kun je in de woonkamer plaatsen, heb je meteen betere wifi.

1 netwerkkabel van de meterkast naar de woonkamer is niet aan te ontkomen, anders werkt het niet en vanuit de modem in de woonkamer kun je dan weer een kabel naar de tv decoder aansluiten.

 


Hoi @Anne8 . Welkom op het forum.

Spijtig dat dit allemaal zo warrig verloopt. Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?


Als het goed is, komt er vanmiddag een monteur tussen 1 en 3, dus ik ben benieuwd.Â