Skip to main content

Ik heb 3x ZTE ZXV8001 4k TV Ontvangers van KPN. Heb regelmatig last dat wanneer de ontvangers een tijdje onveranderd AAN staan, de afstandsbedieningen en de Stand-By knop op de ontvanger niet meer reageren. Alleen opnieuw opstarten van de ontvanger helpt tijdelijk.

Ze vertonen alle 3 dit euvel, de ene unit vaker dan de andere ?

*Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt. 

Het klinkt alsof de ontvanger inderdaad vastlopen. Het kan zijn dat een harde reset zoals in stap 2 het probleem blijvend verhelpt. Mocht dit niet helpen dan moeten we even verder kijken. Ik wil er vanuit gaan dat de batterijen in de afstandsbediening al een keer vervangen zijn? Ik weet dat de kans dat het daar aan ligt super klein is maar het is altijd handig even te checken. 


Alle suggesties heb ik reeds uitgevoerd. Batterijen in de afstandsbediening zijn ook vervangen. Heb recent een automatische update ontvangen. Lijkt tot nu toe dat probleem opgelost is ?


Dat is goed nieuws! Waarschijnlijk lag het probleem in lijn met een algemene storing die al een tijdje loopt. In veel gevallen was een reset dan toch voldoende, vandaar het advies. Ik ben blij dat je weer gewoon lekker tv kan kijken en zal het topic sluiten.Â