Skip to main content
Gisteren hebben we jullie al verrast met een nieuwe zender in het KPN interactieve zenderpakket, Dreamworks Channel. Maar, daar houdt het niet op. Vandaag weer een nieuwe toevoeging aan het basiszenderpakket. FOX Sports 1! Allemaal vanaf 23 juli te zien.





Geniet van Eredivisie op FOX Sports 1

Ja, je leest het goed. Op kanaal 14 kijk je vanaf vandaag onder andere naar voetbalwedstrijden op FOX Sports 1. Dat komt goed uit, want de strijd om de Johan Cruijff Schaal is op zaterdag 27 juli en gaat tussen Ajax en PSV. Er is altijd wel een wedstrijd die je wilt volgen, mis helemaal niks meer met FOX Sports 1.





Dreamworks Channel

Dikke primeur! We lanceren DreamWorks op tv. Vanaf 23 juli, vandaag dus, kijken alle klanten met Interactieve TV naar de geliefde filmhelden uit de bioscoop, gewoon bij je thuis. Filmhelden als Boss baby en Alex de leeuw schitteren in hun eigen tv-programma’s en in met Emmy®️ bekroonde televisieseries! Leuk voor het jonge publiek, maar natuurlijk ook als je al ietsje ouder bent. Je kijkt naar populaire series als 'Draken: Rijders van Berk', 'De avonturen van de Gelaarsde Kat', 'Home: Avonturen met Tip & Oh.' Vanaf september heeft de zender een volledig, 24-uurs uitzendschema; tot die tijd is er een kleiner aanbod.



Njam!

Eerder maakten we ook al bekend dat de Vlaamse kookzender Njam! bij ons uitgezonden zal worden. Op kanaal 39 word je verwend door de beste patissier ter wereld Roger van Damme, driesterren chef Peter Goossens en chocolade-icoon Dominique Persoone. Het kookkanaal is goed voor 13 Michelinsterren en maar liefst 28 chefs. Hier worden de meest uiteenlopende gerechten, van modern tot klassiek voor je bereid. Njam! dus.



Voor meer informatie over de zenderwijzigingen: www.kpn.com/zenderwijziging. Voor vragen en opmerkingen kun je hieronder het aan ons kwijt. Fijne zomer.

Voor mij persoonlijke komt het over als de uitvoering zoals dat destijds had moeten gebeuren.

De gewijzigde invulling van Fox1 is wel heel toevallig. Ik geloof er niks van dat er geen samenspraak is geweest. Zoals Fox Sport ons doet geloven via deze site.
Marcia schreef: Destijds gaven we aan dat we op dat moment dit niet het beste voor de klant vonden.


Volgens mij was het niet het beste voor KPN. T/m seizoen 2018 - 2019 (afg. zomer) zaten álle tópwedstrijden op FS 1. Met gevolg dat natuurlijk veel minder abonnee's dan de bedoeling is (om uit de kosten te komen) een abo namen nemen op een FS-pakket.



Nu Fox Sports FS 1 heeft herzien en de toppers voornamelijk naar kanaal 2 heeft verbannen kan het ineens wel!
I rest my case.
Ik dacht even dat het toevoegen van Fox 1 echt een leuke actie was, totdat ik las dat Fox 1 een promo zender wordt voor Fox 2 t/m 6.
Ik dacht even dat het toevoegen van Fox 1 echt een leuke actie was, totdat ik las dat Fox 1 een promo zender wordt voor Fox 2 t/m 6.

KPN zegt dat ze dáár niet van op de hoogte was. En Fox Sports zegt dat ze niet met de providers (er zijn er meer met FS 1 in basis) hebben overlegt.

Een zeer groot deel van de wedstrijden van PSV, Ajax en Feyenoord heeft Fox Sports naar kanaal 2 (en soms 3) verplaatst. Voor de neutrale kijker en fans van de andere clubs blijft er nog genoeg over op Fox Sports 1.

Op Fox Sports 1 zijn de samenvattingen éérder dan bij Studio Sport 😉

Tijdens een schakelprogramma zullen doelpunten van de toppers wel (minuutje of 2) later te zien zijn.
Voor de neutrale kijker en fans van de andere clubs blijft er nog genoeg over op Fox Sports 1.

Op Fox Sports 1 zijn de samenvattingen éérder dan bij Studio Sport 😉







Tijdens een schakelprogramma zullen doelpunten van de toppers wel (minuutje of 2) later te zien zijn.




Als ik kijk naar de gids zullen er een handjevol wedstrijden worden uitgezonden tussen de showprogrammas door. Heel veel extra toevoeging is het helaas niet in het basispakket (wat het vorig seizoen wel was).

Misschien wel voor diegene die voetbal soms volgt, FOX Sports 1 wordt namelijk een exacte kopie van wat FOX TV nu op maandag doet. Keukenkampioen Divisie, Amateurvoetbal, bekervoetbal en wedstrijden van bijvoorbeeld Emmen, Fortuna en FC Twente.

De klassiekers en toppers worden volgens mij wel volledig op FOX Sports 1 uitgezonden.



Al met al wat mij betreft een domme zet van FOX Sports, aangezien de huidige programmering prima was. Voetbalsamenvattingen kijk ik wel bij de NOS. (ik kijk alleen naar de grote wedstrijden) 😉


Ik dacht even dat het toevoegen van Fox 1 echt een leuke actie was, totdat ik las dat Fox 1 een promo zender wordt voor Fox 2 t/m 6.KPN zegt dat ze dáár niet van op de hoogte was. En Fox Sports zegt dat ze niet met de providers (er zijn er meer met FS 1 in basis) hebben overlegt.

Een zeer groot deel van de wedstrijden van PSV, Ajax en Feyenoord heeft Fox Sports naar kanaal 2 (en soms 3) verplaatst. Voor de neutrale kijker en fans van de andere clubs blijft er nog genoeg over op Fox Sports 1.

Op Fox Sports 1 zijn de samenvattingen éérder dan bij Studio Sport 😉

Tijdens een schakelprogramma zullen doelpunten van de toppers wel (minuutje of 2) later te zien zijn.




Fox 1 verandert de programmering en t.o.v het huidige aanbod is het geen vooruitgang. Dat KPN daar niet vanaf wist maakt mij als klant niet veel uit.

Lijkt mij overigens sterk dat beide ontwikkelingen niets met elkaar te maken hebben.
Fox 1 verandert de programmering en t.o.v het huidige aanbod is het geen vooruitgang. Dat KPN daar niet vanaf wist maakt mij als klant niet veel uit.

Lijkt mij overigens sterk dat beide ontwikkelingen niets met elkaar te maken hebben.


Nog sterker om meerdere redenen zoals de eerder gelinkte topics ben ik er van overtuigd dat hier wel degelijk van belangen verstrengeling of overleg sprake is. Met Talpa is er ook al een sterke verstrengeling vanwege de gerichte reclame die KPN en Talpa ons op Net5 en SBS6 etc. willen voorschotelen op basis van opt -in. Toch in mijn ogen een slechte ontwikkeling al zal dit de tv licenties betaalbaarhouden.
En ja hoor, in speelronde 1 is het gelijk raak.



Zaterdagavond (18.30) is de topper Vitesse - Ajax te zien op Fox Sports 2.

Op Fox Sports 1 kun je kijken naar FC Emmen - FC Groningen.

https://live.foxsports.nl/live/tv-gids/list?_ga=2.212694740.1774103929.1564678429-331338877.1564245179#



Ook FC Twente - PSV (20.45) is alleen te zien op Fox Sports 2.
Begrijpelijk toch,als ze alle top wedstrijden op Fox 1 zouden uitzenden,zou bijna niemand het betaalde pakket aanschaffen.
Jawel, maar het abonnementsgeld is wel met ongeveer 2,50 per maand omhoog gegaan vanaf het moment dat Fox deze deal sloot met KPN.
Dat klopt, gelukkig zijn wij compleet,en hebben het pakket gratis 😃



Interessant artikel https://www.nrc.nl/nieuws/2019/05/06/iedereen-betaalt-voor-voetbal-op-tv-a3959272
En ja hoor, in speelronde 1 is het gelijk raak.



Zaterdagavond (18.30) is de topper Vitesse - Ajax te zien op Fox Sports 2.

Op Fox Sports 1 kun je kijken naar FC Emmen - FC Groningen.https://live.foxsports.nl/live/tv-gids/list?_ga=2.212694740.1774103929.1564678429-331338877.1564245179#

Ook FC Twente - PSV (20.45) is alleen te zien op Fox Sports 2.


Jap, ik ben er ook niet blij mee.. Tot vorig seizoen werden de top wedstrijden gewoon op 1 uitgezonden. Nu ineens niet meer, nu wordt 1 een kanaal met veel geklets en weinig boeiende wedstrijden. Heb helaas niet meer keuze om het zenderpakket weer om te wisselen.
@ChrisWissink Fox Sports heeft dat weer leuk bedacht! Beetje achterbaks is dat wel! Want nu kpn het in hun basispakket hebben toegevoegd gaat Fox Sports gewoon de wedstrijden van 1 naar 2 verhuizen! Met andere woorden... Wil je ze zien? Dan neem maar een abonnement! 😩
@ChrisWissink Fox Sports heeft dat weer leuk bedacht! Beetje achterbaks is dat wel! Want nu kpn het in hun basispakket hebben toegevoegd gaat Fox Sports gewoon de wedstrijden van 1 naar 2 verhuizen! Met andere woorden... Wil je ze zien? Dan neem maar een abonnement! 😩

@Dennis Schreve

Het is niks meer dan een marketing stunt, nu is FOX Sports 1 bij teveel mensen voor €2,50 te zien, dus er moet weer extra geld in het bekertje komen. Helaas genoeg kun je niet om FOX Sports heen,anders had ik mooi bij een andere partij Ajax wedstrijden bekeken.
Champions league wedstrijden Ajax bij Ziggo Sport. Maar gelukkig is dat zonder extra ZS abo te zien bij alle providers. Het select kanaal staat die dagen dan open bij alle providers.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-sport-levert-ajax-in-champions-league-gratis-aan-iedereen/
Met andere woorden wat worden we er beter van.....

Zoals ik eerder aangaf precies zoals het door de Eredivisie Media & Marketing CV te zamen met Fox Sports bedoeld was een paar jaar geleden.



Ik geef niks om voetbal voor mij is het hoe dan ook geen aanwinst. Het voordeel dat ik zie is value for money.
Kijk jongens, Bij Canal Digitaal hebben ze voor nu een betere oplossing.



Fox Sports 2 is dit weekend vijgeschakeld. Daar kunnen de standaard abonnees dus wel naar Ajax en PSV kijken.



https://www.sat4all.com/forums/topic/367451-cadeautje-van-canal-digitaal/
Dat is mooi, maar niet echt. 90% van de klanten heeft al die tijd al een fox-taks betaald, nu komt dat mottige voetbal in het basispakket (Ajax in de 8e voorronde kwalificatie etc). Kunnen we ons verheugen op volgend jaar wanneer er weer een exorbitante prijsverhoging komt om dit te betalen. Bedankt KPN!!



Je krijgt er iets bij waar je niet om gevraagd heb en je moet er nog dik voor betalen, een keuze heb je niet.

Echt KPN
Ik vind wat ik heb prima. Er worden mij 3 extra kanalen door m'n strot geduwd waar ik 3,99 voor moet betalen. Een keuze om het bij het oude te laten heb je niet, take it or leave it. Dus dat wordt overstappen.
Ik vind wat ik heb prima. Er worden mij 3 extra kanalen door m'n strot geduwd waar ik 3,99 voor moet betalen. Een keuze om het bij het oude te laten heb je niet, take it or leave it. Dus dat wordt overstappen.

Hiermee doel je op het vernieuwde Foxsports pakket?
FOX Sports 1: Items terugkijken op de ITV website en app via de TV-gids kan niet. Via de TV-ontvanger werkt dit wel.



Dit werkt nog steeds niet. Ik ben weer abonnee geworden op FOX Sports dit weekend, en dan krijg je ook weer Kanaal 1 erbij, en daar werkt het terugkijken via de gids wél via app en ITV Website.
Dus:

Via het open Fox Sports 1 kanaal op de app/site werkt Terugkijken niet.



Via het abonneekanaal Fox Sports 1 op de app/site werkt Terugkijken wel.



Het lijkt mij dat het via het open kanaal toch ook mag werken. Het lijkt me dus nog een onvolkomenheid....


FOX Sports 1: Items terugkijken op de ITV website en app via de TV-gids kan niet. Via de TV-ontvanger werkt dit wel.Dit werkt nog steeds niet. Ik ben weer abonnee geworden op FOX Sports dit weekend, en dan krijg je ook weer Kanaal 1 erbij, en daar werkt het terugkijken via de gids wél via app en ITV Website.


Hele goede vraag. Ik zoek dit uit!
Het komt bij mij over dat Fox Sports 1 nu een soort 'etalage kanaal' is voor Fox. Alleen jammer de bammer, de 3 topclubs krijg je er niet bij. Alleen de mindere goden uit de competitie.



Ik zou het wel prettig vinden als dan ook het open kanaal van Ziggo Sports bij KPN bij zou komen. Daar zie je nog wel eens wedstrijden van Barcelona en andere grote clubs gratis op. Dat het van de concurrent is moet toch in deze tijd niet meer zo relevant zijn. Het heet Ziggo, nou en...

Reageer