Skip to main content

Geachte KPN

Ik zie zonet (via een loopbalk in het beeld) , dat de Duitse TV-zender WDR per 14 december 2021 het uitzenden van Tv-programma's op deze frequentie beëindigd.

Mijn vraag is natuurlijk, of door KPN gewaarborgd is, dat ik de WDR ook nog na 14.12.2021 via mijn tv-pakket kan kijken. 

Mfg en bedankt voor desbetreffende informatie.

Hans

@hv Op de website van de WDR staat geen wijziging van de frequenties aangegeven. Het gaat dan om de HD-ontvangst via de satelliet.

Piet.


 Bedankt voor de info. Dat is geruststellend. Fijne dag gewenst en mfg Hans 


Ik kan het nu niet checken, maar bedoel je dat die band door het beeld loopt bij KPN ITV? Volgens mij zijn een aantal tv en radio zenders op de satelliet onlangs verhuisd naar een andere transponder.

Als KPN het signaal van de sat haalt kunnen ze beter de nieuwe plek doorgeven. Anders zit je nog een kleine 2 maanden naar die vervelende tekst aan te kijken.


Klopt Alfons. Sinds maart heeft onder andere de WDR een nieuwe transponder (frequentie) op de ASTRA 1satelliet in gebruik. Tot 14 december gebruikt de WDR zowel de oude als nieuwe transponder. Op 14 december schakelt de door KPN ontvangen oude transponder uit. KPN moet dus zo snel mogelijk actie ondernemen. Anders is er op 14 december geen beeld meer.


Klopt Alfons. Sinds maart heeft onder andere de WDR een nieuwe transponder (frequentie) op de ASTRA 1satelliet in gebruik. Tot 14 december gebruikt de WDR zowel de oude als nieuwe transponder. Op 14 december schakelt de door KPN ontvangen oude transponder uit. KPN moet dus zo snel mogelijk actie ondernemen. Anders is er op 14 december geen beeld meer.

Ben benieuwd wat de reactie van een KPN moderators is. 😁


Klopt Alfons. Sinds maart heeft onder andere de WDR een nieuwe transponder (frequentie) op de ASTRA 1satelliet in gebruik. Tot 14 december gebruikt de WDR zowel de oude als nieuwe transponder. Op 14 december schakelt de door KPN ontvangen oude transponder uit. KPN moet dus zo snel mogelijk actie ondernemen. Anders is er op 14 december geen beeld meer.

De wijzigingen zijn aan onze kant uitgevoerd. Als het goed is de infobalk nu ook uit beeld verdwenen. Iedereen kan ook na 14 december naar de WDR blijven kijken.