Skip to main content

Ik heb via mifi router internet van kpn mast in Nederland die 6 km van ons afstaat, ik kan op vaste plek in Duitsland een aantal Duitse zenders niet kijken op de kpn app vanwege bepaalde rechten. Wat kan ik hiermee?

Hi @Sjokotof! Goede vraag! 

Heb je in die regio nog wel de mogelijkheid verbinding te maken met de Nederlandse mast? Door handmatig het netwerk te kiezen? En lukt het eerder wel Duitse zenders te kijken daar? Of heeft het nog nooit gewerkt?

Ik hoor graag van je! 🙂


Hallo @Sjokotof ,

KPN heeft alleen de rechten voor het thuis kijken naar deze zenders. Overigens zijn ze ook pas een paar maanden geleden toegevoegd aan de app. 
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2022/11/01/kpn-heeft-duitse-zenders-toegevoegd-aan-app-en-website/


Er is een alternatief als je in Duitsland bent.

Je kunt via internet naar best veel Duitse zenders live kijken: 

https://www.ardmediathek.de/live/Y3JpZDovL2Rhc2Vyc3RlLmRlL0xpdmVzdHJlYW0tRGFzRXJzdGU
 

(zeker tien zenders) 

En: 

https://www.zdf.de/sender/zdf/zdf-live-beitrag-100.html

(en nog een paar) 


Dat klopt @Sjokotof , je kunt Duitse zenders in de app alleen maar op jou thuis netwerk kijken, niet mobiel. Hiervoor kun je alleen maar bijvoorbeeld die links gebruiken die @Noordzee aangeraden heeft.


Hallo Bram, bedankt voor je reactie, ik keek altijd via de schotel naar de vrije Duitse zenders, en sinds 1 jaar naar de betaal zenders van Canal digitaal. Sinds 'n paar maand heb ik een mifi router met een datakaart van kpn, omdat ik niet ver van een zendmast in de buurt van Vasse ben krijg ik een goed signaal om via internet de KPN itv app te kijken, maar toch zijn niet alle programma's vanwege die bepaalde rechten te zien. Ik had ook al de mediatheek apps op mijn tablet staan, via die apps kan ik ook streamen, maar ook daar loop ik tegen het zelfde rechten euvel aan. Niet met alles, maar dan vindt je 'n leuke film of serie, en dan kan het weer niet.het internet is goed daar in Duitsland ,en daar ben ik blij mee, want op de camping waar wij veel zijn is slechte of geen wifi,dus dat schiet niet op. Ik was gewoon nieuwschierig of die rechten te omzeilen waren .van daar mijn vraag in het forum. Ik kan genoeg zien hier en ik ben geen techneut ,maar wel bedankt voor je antwoord. Gr Sjokotof.


Hallo @Noordzee en @Joris 62 bedankt voor de reacties, Die Linkjes zijn toch zo ongeveer het zelfde als de mediatheek apps? Ik bekijk ze regelmatig en kan daarmee veel terug kijken, zat mij alleen af te vragen hoe ze konden zien dat ik met een Nederlandse app  en signaal uit Nederland toch in het buitenland ben. Gr Sjokotof.


Hallo @Bram_ ik kon en kan nog steeds naar tv kijken in Duitsland, die mast kent toch geen grenzen? Hij staat maar 6 km van ons af, en het internetsignaal is dankzij die router sterk genoeg. Gr Sjokotof.

 


Hallo @Bram_ik keek altijd via schotel en nu ook via internet , allebei gaat prima, alleen die rechten begreep ik niet. Gr Sjokotof 


Hallo @Noordzee en @Joris 62 bedankt voor de reacties, Die Linkjes zijn toch zo ongeveer het zelfde als de mediatheek apps? Ik bekijk ze regelmatig en kan daarmee veel terug kijken, zat mij alleen af te vragen hoe ze konden zien dat ik met een Nederlandse app  en signaal uit Nederland toch in het buitenland ben. Gr Sjokotof.

Het gaat er niet om dat je wel of niet in Nederland bent. Je maakt geen verbinding met je thuisnetwerk en je hebt daarom die Duitse zenders niet via de app. Maar zo te lezen heb je inmiddels voldoende alternatieven tot je beschikking.