Skip to main content

Waarom kan ik de Duitse zenders niet zien ook als ik een abo heb genomen op de Duitse zenders op mijn iTV app. op mijn Samsung TV?

 

 

Hallo @Uncle ,

KPN heeft niet de rechten om de Duitse zenders door te geven via de iTV app. Wel gewoon te zien via jouw ontvanger.  


Ik denk dat dit juridische onzin is. Ik betaal voor een abo. Dan moet die ook op m'n iPhone app en m'n Samsung TV app te zien zijn.

 


Het is geen juridische onzin. Het is zoals het is. Want via een app kun je overal naar de zenders kijken en daar heeft KPN de rechten niet voor. 

Geldt trouwens voor meer zenders. Niet alleen voor de Duitse zenders. 

Sterker nog, de publieke zenders uit onze buurlanden (België, Duitsland en Engeland) mogen zelfs helemaal niet buitenshuis gekeken worden waarbij de Duitse zenders zelfs helemaal niet via de app gekeken mogen worden.


Vreemd dat dit bij ZiggoGo allemaal wel kan.

 


Het is wel onzin. Bij Ziggo kan je gewoon via 4G naar zowel publieke zenders van belgië, duitsland en england kijken. Dat KPN daar geen rechten voor heeft is wel duidelijk, maar dat is niet het verhaal dat het niet mag van die zenders!!

Overigens is die discussie al eerder gevoerd en dan blijft het akelig stil van de moderatoren behalve op wat wijsneuzen na op dit forum.


@beosound100

Ik schrijf nergens dat het niet mag van die zenders. 

Ik schrijf wel dat KPN niet de rechten heeft (gekocht) om die zenders buitenshuis te vertonen. 

Daarna geeft Uncle aan dat dit juridische onzin is en dat spreek ik dan weer tegen. 
 

Jij noemt het daarna ook onzin, maar KPN en Ziggo hebben kennelijk andere afspraken gemaakt met die zenders. 


Overigens het zelfde geldt voor de Regionale zenders. Maar ineens, sinds een paar dagen, hoewel ik in de provincie NH woon, krijg ik TV West en Rijnmond op mijn iPhone binnen.


Klopt, die melding is eerder gedaan. Maar dat lijkt een foutje te zijn in jouw voordeel. Via jouw TV-ontvanger ontvang je trouwens normaliter alleen jouw eigen provinciezender en de zenders van de aangrenzende provincies.


KPN is wat zuiniger met rechten dan VodafoneZiggo. Want er zijn extra kosten om bepaalde zenders of van zenders opnamen beschikbaar te stellen buiten de decoder om.

 

Overigens het zelfde geldt voor de Regionale zenders. Maar ineens, sinds een paar dagen, hoewel ik in de provincie NH woon, krijg ik TV West en Rijnmond op mijn iPhone binnen.

Dat is zeker sinds eind oktober al het geval. Dat schijnt een fout te zijn maar ze werken nog steeds. Zie mijn topic, pas geplaatst na terugkeer v.d. vakantie waarin ik het merkte.

Ik heb een lijstje met beperkingen van de app op het forum. Ik werk dat bij als er wat veranderd. Maar dit zal n.m.m. niet veranderen:

:black_small_square: Geen Duitse Zenders (ook die van Duits pakket niet)

 

N.B. Op het hoofdtoestel moet je gewoon de decoder (willen) gebruiken.

Alleen om:

Veel mooier en vloeiender beeld, zeker met sport en absoluut met glasvezel (661 t/m 670)
Meer zenders
Van alle zenders opnamen te kijken
Opnamen via de app zijn maar 720p, decoder gewoon 1080i


Ik denk dat KPN eens moet nadenken dat er heel veel naar de Duitse zenders via de laptop, mobiel of tablet wordt gekeken. Het is een service naar de klant en niet dat ze een monopolistisch bedrijf zijn.


Ziggo kan het wel waarom KPN niet? Denk daar eens over na. Als ik dit van te voren had geweten dan was mijn overstap naar Budget on line niet gekomen.


@Chris Koenders

Bij KPN zit er geen (groot) internationaal bedrijf achter. Bij Ziggo wel. Verder heeft KPN 2,3 miljoen klanten, en maar heel weinig vragen naar de Duitse zenders via online kijken. Het loont dan voor KPN niet om die rechten te moeten gaan betalen.
Ziggo heeft ruim 5 miljoen klanten en is van een multinational.

Tja, Budget…. daar noem ik ook wel even iets. Daar wil ik nog niet dood gevonden worden. Ik koop ook geen Fiat bij de Renault garage.

Via welke Duitse zender is die Bundesliga dan nu? Zolang Viaplay (met o.a. Bundesliga en F1) de app voor Nederland nog niet heeft opgetuigd stellen ze de Bundesliga beschikbaar voor Nederlanders via Youtube. Op dit adres: https://www.youtube.com/channel/UC6UL29enLNe4mqwTfAyeNuw . (betaald kanaal)

Enig onderzoek vooraf is altijd handig natuurlijk. Een klantenservice bellen is dan vaak het slechtste wat je kunt doen. En moet zeker nooit het enige zijn. Zeker KS van Budget natuurlijk niet.

Vragen op een forum van een provider is dan al beter. Meer productkennis aanwezig.

Via mijn eigen site:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-mobiel-kijken/

Ook, door mij, genoemd op het forum:

Wat ondersteunt de app en website niet.

Voor de Duitse zenders ook online beschikbaar is bij mijn weten alleen Ziggo in het spel. Ook T-mobile biedt de Duitse niet online aan.


t.a.v. de heer Peter G.

Ik kan de Duitse tv zenders wel zien op mijn tv Peter

Misschien kun jij me dan helpen. Ik wil graag de tv zenders kijken via mijn laptop. Ik heb Microsoft Edge en Chrome en Firefox geprobeerd om de zenders te kunnen zien. Ik krijg de zenders kan ze alleen niet openen omdat de vermelding NU KIJKEN niet komt. Weet jij een oplossing?


Hoi, @Chris Koenders 

Zoals ik al zei: via KPN ITV kan je geen Duitse zenders online zien.

Van sommige zenders* zijn wel openbare streams te vinden. Maar die doen het dan weer niet als er bijvoorbeeld voetbal is, omdat die zenders die rechten alleen voor Duitsland (mogen) gebruiken.

*ARD, ZDF, WDR, NDR en andere regionale kanalen. De Duitse commerciëlen, als RTL, Sat1, Prosieben e.d. zijn écht alleen maar via NL providers beschikbaar. Bij KPN (en afnemers) en T-mobile alleen via de decoders. Alleen bij Ziggo (!) ook online.

Ik heb dit al uit en te na uitgezocht i.v.m. mijn site Breedbeeldweetjes.

Maar kan je het niet andersom doen? Dat jij dan in zo'n geval via de ontvanger kijkt en je vrouw naar een andere zender (ik neem aan dan geen Duitse...).

En nog iets: is een extra (2de ?) ontvanger dan geen optie?

Voor Duitse zenders zit je bij kpn goed, maar alleen via de ontvanger. Voor de beschikbaarheid zit je bij Ziggo weer beter. Maar qua aanbod (aantal) Duitse zenders weer minder.

Overigens ben je abonnee bij Budget dus kan men hier niets voor je betekenen. Je bent geen klant van kpn.