Skip to main content

Er moet mij toch echt iets van het hart meneer of mevrouw KPN.

Vorig jaar ben ik over gestapt naar alles van KPN (televisie, telefoon, internet én 2x mobiel). Een van de zaken welke ik expliciet heb nagevraagd / uitgezocht is of KPN alle zenders die via televisie ontvangen en bekeken kunnen worden óók via de app ontvangen / bekeken kunnen worden. Het antwoord was ‘jawel meneer, alles is transparant te ontvangen op uw iTV ontvangers en in de App!

In mijn herinnering kon ik tot voor kort (ergens in mei/juni/juli) ook de Duitse TV zenders als ARD, ZDF, WDR, etc. inderdaad in de app bekijken. Erg handig wanneer je niet thuis bent en toch iets wilt zien op je mobiel, tablet of laptop.

Sinds een paar dagen geen Duitse zenders in de app met de boodschap dat mag niet meer. Kom op KPN, dit kan je NIET maken en ik daag je uit dit heel snel in orde te maken. Contract aanpassen en klaar is Kees. Vervolgens zelf op je eigen blaren gaan zitten.

Argumentatie: alles gaat over TCP, in zogenaamde protocollen (bv UDP, IP, HTTP, etc.). Telefoon. ipTV kastjes en dus ook de app. Ik wacht met spanning op antwoord. Kassa en of Radar zullen hiervan smullen. Een tot nu toe redelijk tevreden klant. Haast u zou ik zeggen

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Volgens mij zijn de Duitse zenders nog nooit via de iTV app te bekijken geweest.


Ik weet bijna 100% zeker dat ik dit heb gecontroleerd een paar weken nadat ik van Ziggo ben overgestapt naar KPN. Op zich maakt dat nog niet zoveel uit omdat KPN wel degelijk beweert dat met hun dienst er geen verschil is tussen een iTV televisieontvanger en de iTV app. Daarboven op: alles gaat via internet protocollen. Dus ik wacht op een reactie van KPN.


Ik weet bijna 100% zeker dat ik dit heb gecontroleerd een paar weken nadat ik van Ziggo ben overgestapt naar KPN. 

En ik weet 100% zeker dat de Duiste zender nog nooit via de iTV app te bekijken geweest zijn. Het enige wat kon was opnames inplannen.

 

Op zich maakt dat nog niet zoveel uit omdat KPN wel degelijk beweert dat met hun dienst er geen verschil is tussen een iTV televisieontvanger en de iTV app.

Heb je een bron?

 

Daarboven op: alles gaat via internet protocollen.

Dat is het issue natuurlijk ook niet, het gaat om de rechten om die zenders via Internet te mogen distribueren.


Dat kan inderdaad niet. Ik heb het nooit op de app gehad, en ik gebruik die app toch al vanaf het prille begin. En dat heeft niks met internet protocollen te maken. KPN mag het gewoon niet via de app (of web site) ter beschikking stellen, hier hebben ze die rechten niet voor. Het verbaasd me dus ook, dat iemand van KPN iets anders beweerd zou hebben. 


Via internet verspreiden maakt geen onderscheid tussen iTV ontvanger (werkt uitsluitend via internet!) en App (werkt uitsltuitend via internet)! KPN zal ongetwijfeld inmiddels alle documentatie hebben aangepast. Bronnen op basis van URL's is dus niet relevant.

Wat relevant is wat is de definitie van Internet. Tja, daar weet ik toevallig iets van af omdat ik al in 1978 betrokken was bij de introductie van de eerste Unix systemen in Nederland en vanaf dat moment ook al email kon gebruiken en iets later ook Internet met gebruik van ‘domme terminals’. Er is vast een jurist die hier op in wil gaan. 

iTV ontvangers, telefoons, tablets, chromebook, tablets. Alles kan alleen maar communiceren en presenteren dankzij internet. Zo kunnen we nog even doorgaan. Ben benieuwd waar KPN mee komt

 


Via internet verspreiden maakt geen onderscheid tussen iTV ontvanger (werkt uitsluitend via internet!) en App (werkt uitsltuitend via internet)!

Technisch niet maar er is meer dan techniek alleen wat bepaalt of een zender via Internet gedistribueerd mag worden.

Het zijn gewoon de commerciële afspraken met de leveranciers van die zenders waardoor deze niet in de iTV app beschikbaar zijn.


Nog eens: dit heeft niksmet het internet (de gebruikte techniek) te maken, maar met rechten die KPN niet heeft. En dat is echt niet pas sinds gisteren zo. Dus ja, technisch kan het, maar nee, het mag gewoon niet.


Nog eens: dit heeft niksmet het internet (de gebruikte techniek) te maken, maar met rechten die KPN niet heeft. En dat is echt niet pas sinds gisteren zo. Dus ja, technisch kan het, maar nee, het mag gewoon niet.

 

@Huub van Baal 

De Duitse zenders zijn nog nooit via de app te zien geweest. KPN heeft daar niet de rechten voor. 
 

Er is wel een alternatief: Veel Duitse zenders zenden een deel van hun programma’s gewoon uit via internet. En dat is ook in Nederland te volgen. 
 

Check deze website maar eens: 

https://www.academie-aan-de-angstel.nl/kennisbank/duitstips/duits-tv-kijken

Als voorbeeld Das Erste live: 

https://live.daserste.de


Bij KPN kan het inderdaad niet. Bij Ziggo en online.nl wel. Het zal een kwestie van rechten zijn. En die rechten zijn een kwestie van geld. Geld dat KPN niet WIL betalen. Ondanks dat ze niet bepaald de goedkoopste zijn. Dus aan de inkomstenkant zit het niet....


Ik zie dat de vraag eigenlijk al beantwoord is door enkele forumgebruikers, toch nog even een reactie vanuit KPN zelf: De Duitse zenders zijn nooit beschikbaar geweest via de ITV Online app . Dit vanwege onvoldoende rechten. Gaat dit ooit nog komen? Daar kan ik niets over zeggen, simpelweg omdat dat niet bekend is. 


Er moet mij toch echt iets van het hart meneer of mevrouw KPN.

Vorig jaar ben ik over gestapt naar alles van KPN (televisie, telefoon, internet én 2x mobiel). Een van de zaken welke ik expliciet heb nagevraagd / uitgezocht is of KPN alle zenders die via televisie ontvangen en bekeken kunnen worden óók via de app ontvangen / bekeken kunnen worden. Het antwoord was ‘jawel meneer, alles is transparant te ontvangen op uw iTV ontvangers en in de App!

In mijn herinnering kon ik tot voor kort (ergens in mei/juni/juli) ook de Duitse TV zenders als ARD, ZDF, WDR, etc. inderdaad in de app bekijken. Erg handig wanneer je niet thuis bent en toch iets wilt zien op je mobiel, tablet of laptop.

Sinds een paar dagen geen Duitse zenders in de app met de boodschap dat mag niet meer. Kom op KPN, dit kan je NIET maken en ik daag je uit dit heel snel in orde te maken. Contract aanpassen en klaar is Kees. Vervolgens zelf op je eigen blaren gaan zitten.

Argumentatie: alles gaat over TCP, in zogenaamde protocollen (bv UDP, IP, HTTP, etc.). Telefoon. ipTV kastjes en dus ook de app. Ik wacht met spanning op antwoord. Kassa en of Radar zullen hiervan smullen. Een tot nu toe redelijk tevreden klant. Haast u zou ik zeggen

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Kassa en radar zullen hier helemaal niet van smullen, wat een onzin zeg. Ik zou wel eens een weekje mee willen lopen bij Kassa (of Radar). Wat een onzin ga je dan tegenkomen. 


Net de KPN ITV app geïnstalleerd op tv en inderdaad, alleen 3sat, de andere Duitse zenders niet. Erg slecht hoor. 


zo Enkele jaren geleden van Ziggo naar KPN overgestapt. Ik ben zeer tevreden met mijn KPN internet en telefoonabonnement (stabiel, niet steeds weer modemopstarten etc.). Wat ik vanaf het begin af aan mis, als water in de woestijn: De Duitse Zenders op mijn PC/Laptop/Ipad. Ik kijk veel meer Duitse TV dan NL TV (van jongs afaan), Ik word regelmatig door Ziggo gebeld om weer terug te komen.Daar wil ik niet zo maar aan vanwege de zeer matige maximale uploadsnelheid van Ziggo (voor mij belangrijk). Ook hoef ik mijn KPN modem vrijwel nooit opnieuw op te starten. Om weer toegang tot het zeer fijne Ziggo Go te krijgen overweeg ik nu om het langzaamste Ziggo Internet, Ziggo TV erbij te nemen en alle KPN TV hardware en software op te zeggen. Dat kost mij uiteindelijk wat extra, maar het kunnen kijken van Duitse zenders op PC/Laptop/Ipad is zeer belangrijk voor mij. Met Ziggo Go kan ik overal in Europa alle zenders kijken. Dat is zeer fijn! Waarom moet ik perse zo nodig voor de TV zitten om Tatort etc te zien? De beperkingen van KPN ITV irriteren mij mateloos!


Er moet mij toch echt iets van het hart meneer of mevrouw KPN.

Vorig jaar ben ik over gestapt naar alles van KPN (televisie, telefoon, internet én 2x mobiel). Een van de zaken welke ik expliciet heb nagevraagd / uitgezocht is of KPN alle zenders die via televisie ontvangen en bekeken kunnen worden óók via de app ontvangen / bekeken kunnen worden. Het antwoord was ‘jawel meneer, alles is transparant te ontvangen op uw iTV ontvangers en in de App!

In mijn herinnering kon ik tot voor kort (ergens in mei/juni/juli) ook de Duitse TV zenders als ARD, ZDF, WDR, etc. inderdaad in de app bekijken. Erg handig wanneer je niet thuis bent en toch iets wilt zien op je mobiel, tablet of laptop.

Sinds een paar dagen geen Duitse zenders in de app met de boodschap dat mag niet meer. Kom op KPN, dit kan je NIET maken en ik daag je uit dit heel snel in orde te maken. Contract aanpassen en klaar is Kees. Vervolgens zelf op je eigen blaren gaan zitten.

Argumentatie: alles gaat over TCP, in zogenaamde protocollen (bv UDP, IP, HTTP, etc.). Telefoon. ipTV kastjes en dus ook de app. Ik wacht met spanning op antwoord. Kassa en of Radar zullen hiervan smullen. Een tot nu toe redelijk tevreden klant. Haast u zou ik zeggen

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Heb ik iets gemist KPN? Vandaag zit ik op mijn laptop naar interactieve TV bij KPN te kijken. Tot mijn verbazing kan ik Duitse zenders bekijken. Heb ik iets gemist KPN?

 


Heb ik iets gemist KPN? Vandaag zit ik op mijn laptop naar interactieve TV bij KPN te kijken. Tot mijn verbazing kan ik Duitse zenders bekijken.

Klopt het dat je thuis was toen je op die laptop keek?

Buitenshuis is die zender nog niet beschikbaar.

 


Kl

Heb ik iets gemist KPN? Vandaag zit ik op mijn laptop naar interactieve TV bij KPN te kijken. Tot mijn verbazing kan ik Duitse zenders bekijken.

Klopt het dat je thuis was toen je op die laptop keek?

Buitenshuis is die zender nog niet beschikbaar.

 

Klopt, ik zit inderdaad op mijn thuis netwerk. Ook daar was tot voor kort geen Duitstalige zender interactieve TV te zien. Wel iets veranderd door KPN (zonder te melden), neem ik aan 😉

 


Klopt, ik zit inderdaad op mijn thuis netwerk. Ook daar was tot voor kort geen Duitstalige zender interactieve TV te zien. Wel iets veranderd door KPN (zonder te melden), neem ik aan 😉

Dat is inderdaad recent veranderd en dat zal vast te maken hebben met het toenemende gebruik van de smart-TV app.


Klopt, ik zit inderdaad op mijn thuis netwerk. Ook daar was tot voor kort geen Duitstalige zender interactieve TV te zien. Wel iets veranderd door KPN (zonder te melden), neem ik aan 😉

Dat is inderdaad recent veranderd en dat zal vast te maken hebben met het toenemende gebruik van de smart-TV app.

Bijkomend voordeel is dat je nu ook (sindsdien opgenomen) opnames van deze (Duitse) zenders terug kunt kijken.


Per 1 november toegevoegd. Alleen thuis te bekijken ( live, opnames).

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2022/11/01/kpn-heeft-duitse-zenders-toegevoegd-aan-app-en-website/