Skip to main content

Hallo

 

Ik heb mijn Video/DVD speler aangesloten maar het werkt niet naar behoren.

 De scart kabel heb ik op de tv en op de dvd speler aangesloten.

Ik heb wel beeld maar geen geluid, hoe kan ik het oplossen.

Wie kan mij helpen aan een oplossing?

 

 

Beste @Anita 64 

Op dit forum kunnen er gelukkig ook helpen bij zaken die niet aan KPN gerelateerd zijn.

Om wat voor dvd-speler gaat het en heb je een merk televisie voor ons?

Voor nu:

Het is goed om eerst eens naar de geluidsinstellingen van je tv-ontvanger te kijken. Controleer vervolgens of alle kabels goed vastgedrukt zijn. Is dit het geval en heb je nog steeds geen geluid? Dan kan je de scart-kabel op een andere poort van je TV proberen. Schakel daarna wel over naar het juiste bronkanaal. Als je met deze tests nog steeds geen geluid hebt, dan kan je testen met een andere scart-kabel. Het komt namelijk wel eens voor dat een van de contacten in de kabel kapot is. Ik lees graag je bevindingen.


Hallo Jeroen

 

De tv is een SHARP

 Dvd  is een JVC

Stekkers zit goed en de scart heb ik al via de andere poort geprobeerd, nog geen geluid.

Ik heb een nieuwe scart kabel gekocht.

Bron kanaal? Als ik de dvd aanzet slaat hij automatisch op het dvd kanaal want ik heb dan wel direct beeld.

Want als dat het niet is hoe weet ik dan welke kanaal het bronkanaal is?

 

Met vriendelijke groet.

Anita64

 


Op de DVD speler zit misschien ook een andere aansluiting die je kunt proberen.

https://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/1558/tulp-verlengkabels.html?gclid=Cj0KCQjwncT1BRDhARIsAOQF9LlTcTQ2bAtG_YOh_aV2YhTV62F1V11Pxf3Dja8a6cRRuoDmFmw2BXcaAh0DEALw_wcB


En moet dan aan de andere kant van de stekker ook tulpstekkers zitten of daar een scart.


Als jij van de tv en dvd-speler ook een typenummer hebt, zal ik kijken welke mogelijkheden er zijn.


Zitten de scart stekkers wel goed? Want als ze ook maar ietsje scheef zitten (laat je niet in de loeren leggen door de schuine kabelinvoer) dan heb je geen beeld of geen geluid. Het geluid zal in deze aansluitsituatie alleen via de tv zelf te horen zijn!!

Zit er zo’n goedkope zwarte scartkabel op? Heb je de kabel al eens omgedraaid???

Heb je zoals hier een soundsysteem waarbij het tv geluid uitgeschakeld wordt dan kan dat roet in het eten gooien. Zeker als op dat soundsysteem weer alleen de kpn ontvanger is aangesloten.


Type Dvd  is een JVC systeem THS55 en op de afstandsbediening staat RM STHS66R Met tulpstekkers lukt het ook niet.

 


Ik heb wel beeld maar geen geluid

 

JVC systeem THS55

 

Volgens mij klopt het dat je bij dat systeem via de televisie alleen beeld hebt. Want het geluid zou uit het systeem zelf moeten komen. Daar zitten allemaal geluidsboxen bij.


ben ik dan verplicht om daar de home cinema set op aan te sluiten?

 


Dat hele apparaat is al home cinema met meerdere speakers.

Ik heb 't ook in de gebruiksaanwijzing gevonden.

pag. 12

De scart-connector geeft geen geluidssignaal af.

Dus als je alleen het apparaat gebruikt zonder de boxen erbij heb je geen geluid.

Er zitten speaker-aansluitingen aan de achterkant. Sluit daar boxen op aan en je hebt geluid bij je dvd’s. De bijbehorende subwoofer met eindversterker is daarbij noodzakelijk.


  • PeterG Bedankt voor de tip. Het klopt en moest een stekkertje van de home soundsysteem naar de dvd. Nu heb ik geluid. dus nogmaals bedankt het is nu eindelijk voor elkaar.


Stomme vraag: hoe selecteer ik ook alweer de dvd speler op mijn afstandsbediening?

 


@CvBroeck

Knopje onder de 7 en links van de 0 (source).

Maar als het scart is zou de tv automatisch naar die ingang moeten gaan als je de DVD-speler aanzet. Tenzij het een BRD-speler is op een HDMI ingang.

Source knop, bij elke ab onder de 7 en links van de 0

 


Hoi @CvBroeck , is het gelukt met de tip van @PeterG?


Reageer