Skip to main content

Ik heb mijn jvc tuner/dvd speler via scart aangesloten op de Motorola vip 1963 ontvanger. Via HDMI heb ik vervolgens mijn Samsung tv aangesloten. Dit werkt prima. Maar als ik dvd wil gaan kijken krijg ik dit niet op mijn tv. Tv heeft geen scart. Zou het via een USB aansluiting kunnen?

Beste @Opaatje62 

Die Motorola 1963 kan naar het museum, via deze onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger:

Apparatuur omruilen

Ik begrijp dat je een DVD speler heeft met alleen scart, . Ik begrijp dat jou TV alleen HDMI heeft. er is een verloop om dit op te lossen, ik ga daar even naar zoeken, je hoort nog van me.


@Opaatje62 Ik heb inmiddels iets gevonden, van scart naar HDMI, en de voeding gaat via een USB-poort van de TV:

Bij Bol.com:

 


@Opaatje62 Ik heb inmiddels iets gevonden, van scart naar HDMI, en de voeding gaat via een USB-poort van de TV:

Bij Bol.com:

 

Bedankt Dennis, ik ruil de Motorola om en ga deze scart-HDMI set bestellen.


Bedankt Dennis, ik ruil de Motorola om en ga deze scart-HDMI set bestellen.

Graag gedaan, hopelijk werkt deze systeem. Mocht het nou niet werken, bewaar de kassabon goed van Bol.com, mocht ie niet werken, dan kun je altijd retourneren. Het volgende wat je kunt doen is de TV ontvanger op HDMI 1 zetten van de TV, en op HDMI 2 de HDMI-kabel aansluiten op de TV, daarna de andere uiteinde van de HDMI-kabel in dat kastje, en dan de scart-kabel in dat kastje naar de DVD-speler. En op dat kastje zie je een knopje zitten, zet deze daarna op 1080P. Daarna heb je nog het voedingskabeltje van 5V, en dan kun je die aansluiten aan een USB-poort voor de stroom van het kastje. 

Succes! :wink::thumbsup_tone2:


@Opaatje62 Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat Dennis je van uitstekend advies heeft voorzien. Ik hoop dat deze oplossing uitkomst gaat bieden en als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag!


Reageer