Skip to main content

Mijn DVS 1200 set doet het niet meer. Resetten helpt niet, de lampjes blijven rood branden.

Ze zijn nog geen 2 jaar oud. Kan ik een nieuwe set ontvangen?

Draai eentje een halve slag, want 2 defecten lees ik hier niet vaak en hoe heb je ze precies aangesloten

 


Laat ik eerst even melden dat ik er niet zoveel verstand van heb. Ik geef de DVS de schuld, maar het probleem is complexer.

Woonkamer: digitale ontvanger (bedraad)

Slaapkamer 1: digitale ontvanger (bedraad) + draadloos internet

Slaapkamer 2: DVS voor digitale ontvanger en draadloos internet 

Slaapkamer 3: draadloos internet

Alles heeft 2 jaar prima gewerkt tot een aantal weken geleden. SK2 kon geen verbinding meer maken met het netwerk en ik zag dat de beide DVS op rood stonden. Vervolgens kon SK3 ook geen verbinding meer krijgen met het netwerk. Ik dacht dat het resetten van de DVS het probleem misschien zou oplossen. Resetten lukte pas na een paar dagen (tig x opnieuw geprobeerd), maar helaas nog steeds geen verbinding met het netwerk. Een collega van mij heeft ingelogd in de modem en volgens mij de naam van het netwerk en het wachtwoord gewijzigd. SK1 en 3 konden nu verbinding maken met dit netwerk, maar de wifi is zeer instabiel.

SK2 nog steeds niet. Ik heb toen de kabel van de DVS die in de digitale ontvanger zat met de PC verbonden. Dus geen TV meer, maar internet deed het toen, hoewel ook erg instabiel. Maar nu staan beide DVS weer op rood, en heeft SK behalve TV ook geen internet meer.

Alles is destijds door de KPN aangelegd:

Adapter 1 is verbonden met Experia Box poort 4 , Adapter 2 is verbonden met de PC.

(Daarvoor zat adapter 1 in poort 3, en adapter 2 was verbonden met digitale ontvanger.)

 

 

 


Lees deze link eens door het lijkt mij handig om helemaal opnieuw te beginnen

 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm


Alles opnieuw geinstalleerd en opgestart maar beide DVS blijven rood.

Resetten lukt ook niet. Precies gedaan volgens handleiding maar geen effect.

Ben bang dat ik een monteur nodig heb.


@Anita V. Welkom op het forum.

Het lijkt er op dat je DVS adapters niet goed meer met elkaar kunnen communiceren, vandaar dat de lampjes rood branden. 

Wellicht dat we ze opnieuw zouden kunnen koppelen door de adapters een aantal minuten stroomloos te maken, er een torentje van te maken en in totaliteit in het stopcontact te steken. Dan zouden ze normaal gesproken weer met elkaar moeten koppelen. 

Ook zou je het topic over oplossen van storingen met de draadloze verbinding set door kunnen nemen om te kijken of de oplossing hier voor je tussen staat. 


Dat koppelen heb ik inmiddels al tientallen keren gedaan, ook in verschillende stopcontacten uitgeprobeerd maar de lampjes blijven rood branden.

De adapters heb ik meerdere uren uit het stopcontact gehad.


@Anita V. Op het moment dat dit allemaal geprobeerd is en de lampjes blijven rood branden dan lijken de adapters toch defect te zijn. 

Wel bijzonder dat dit met 2 apparaten tegelijk gebeurt, maar dat kan natuurlijk gebeuren. Als de adapters nog niet ouder dan 2 jaar zijn dat zit hier nog garantie op. 

In dat geval zou ik willen adviseren een afspraak te maken bij de dichtstbijzijnde KPN winkel. En hier de adapters met aankoopbewijs mee naar toe te nemen, zij kunnen deze dan normaal gesproken vervangen. 


Ik heb de adapters bij de KPN winkel omgeruild voor een nieuwe set, en het werkt nu gelukkig weer.

Bedankt Rutger.


Mijn verbindings set dvs1200 op de slaapkamer doet het niet meer, het rode lampje brand niet meer. Ik heb inmiddels wel een nieuwe besteld. Ik wil graag weten welke stappen ik moet zetten als ik de nieuwe installeer om het systeem weer operationeel te krijgen of waar ik het stappenplan hiervoor kan vinden.


Vervolg op mijn vraag:

De adapter DVS 1200 doet het wel maar het kastje een Arris VIP 2952 V2 de verbinding tussen de adapter en de TV doet het niet meer (rode lampje boven op het kastje is uit) dus geen TV


@Snijboon op de site van Devolo staat de devolocockpit waar je de sets mee kunt beheren. Wellicht kan je daar wat mee. Hou er wel rekening mee dat je elektriciteitsnetwerk misschienniet meer geschikt is voor draadloze verbindingsets.