Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. De 1200's verbinden met elkaar en de 650's ook. Alles lijkt te werken als ik ze bij elkaar (zonder netwerk) koppel, maar als ik ze weer op hun plek inplug (1x 650 en 2x 1200) koppelen ze niet meer. Alle adapters zijn up to date. Iemand nog tips?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

waarom zou je dat willen doen. dat geeft storing.. maar om je toch te helpen. handig om devolo cockpit te downloaden. google maar. en dan toevoegen beveiligings id of security id invoeren. en dan gaan ze koppelen.

 

maarja. risico is dat het niet goed zal werken omdat 2 verschillende adapters niet goed samenwerken.

maar dat mag je van mij ook maar googelen


waarom zou je dat willen doen. dat geeft storing.. maar om je toch te helpen. handig om devolo cockpit te downloaden. google maar. en dan toevoegen beveiligings id of security id invoeren. en dan gaan ze koppelen.

 

maarja. risico is dat het niet goed zal werken omdat 2 verschillende adapters niet goed samenwerken.

maar dat mag je van mij ook maar googelen

Ik lees eigenlijk overal dat het moet lukken. Maar ik ga het proberen. De cockpit had ik al, maar niet veel mee gedaan. Als ik je goed begrijp moet ik ze beveiligen en dan opnieuw koppelen. Klopt dat? Als het storingen veroorzaakt kan ik ze ook weer opnieuw koppelen als 2x 1200 toch?


En mocht het helemaal niet lukken dan is een kabel trekken een uitstekend alternatief:wink:


De security I'd staat op de achterkant die moet je in de devolo cockpit I voeren om te koppelen


De 650 en 1200 kunnen prima samenwerken. Wel zou ik dan een 1200 verbinden met het modem, en niet een 650. Zeker als je een stopcontact met randaarde gebruikt. Dit vanwege de snelheid van het netwerk.

Piet.


Hoi ThorvZ en welkom op het Forum! Ik zie dat je al een aantal goede tips hebt gekregen, waaronder het gebruiken van de Cockpit. Ik hoop dat het daarmee gelukt is om de adapters te koppelen! Zo niet, laat het hier weten. :smile:


De security I'd staat op de achterkant die moet je in de devolo cockpit I voeren om te koppelen

Goede tip! Bedankt. Ik wist niet zeker hoe ik dat moest doen en nu hoef ik de handleiding niet door te lezen


De 650 en 1200 kunnen prima samenwerken. Wel zou ik dan een 1200 verbinden met het modem, en niet een 650. Zeker als je een stopcontact met randaarde gebruikt. Dit vanwege de snelheid van het netwerk.

Piet.

Dank Piet. Gelukkig had ik dat al als origineel plan.

Mocht ik wel storingen krijgen laat ik het weten.


Oke alles is gekoppeld en communiceert met elkaar. Tot nu is alles stabiel en is staat tot hogere snelheden als mijn internet.

Huidige situatie: 1200 op een V9 in de meterkast (begane grond/ hal). Een 1200 in de woonkamer (1ste etage) met een Experia WIFi en Sonos beam. Sonos heeft een eigen stabiele netwerk gecreëerd(voorheen was dit een probleem). 650 (2e etage) met nog een Experia WiFi. 

Als er iets veranderd of problemen oplevert zal ik het posten. 

Bedankt allemaal voor jullie hulp!


Super, bedankt voor de terugkoppeling! :grin:


Reageer