Skip to main content

Goedemiddag

Ik heb thuis 3 dvs 1200 adapters deze werkte prima tot er 1 mee gestopt was.

Ik heb nu geprobeerd deze opnieuw te koppelen en nu krijg ik bij alle 3 rode lampjes.

Alles wat ik op internet kon vinden geprobeerd maar niks lijkt te werken.

Wie kan mij helpen??

 

Groeten Paul

Dag @Prrr94 ,

Dat is een heel vervelend probleem, recent nog mee te maken gehad. 
De tips die ik je kan geven zijn vooral heel veel geduld hebben en deze stappen indien nodig vaker opnieuw doorlopen. 

Volg eerst deze stappen.
Daarna deze stappen.

Ik heb recent alle 3 DVS adapters op elkaar geklikt en er 1 in het stopcontact, ethernetkabel verwijderen. Druk op de eerst de reset knop 5-10 seconden in, het witte lampje gaat knipperen. Doe dit daarna bij de andere 2 dvsen stap voor stap. Dit kan even duren. Als ze weer allemaal wit zijn weer loskoppelen en op de plek installeren waar ze eerst zaten.


Hallo @Prrr94 , bij Devolo kun je een hulpprogramma downloaden, Cockpit, en daarmee kun je van alles aanpassen, resetten enz.

 

 


Hallo @ChrisWissink ,

De adapters blijven terug springen naar rode lampjes. 

Heb ze ondertussen al 20 gereset maar dat werkt dus ook niet.

@JanD ik heb die app ook al gedownload maar die vind de adapters niet, dus dat is de oplossing ook niet.

 


@Prrr94 Ik heb dit heel vaak moeten doen en ineens sprongen ze wel weer op wit. Druk het resetknopje is 15 seconden in (dit verbreekt de verbinding), dit bij alle 3 en daarna opnieuw koppelen door het knopje 5 seconden in te houden? Werkt dat ook niet?  Ik geef toe dat het een hoop ellende is zodra die dingen hun connectie verliezen. Heb je geen stekkers in het stopcontact naast de dvs?


@ChrisWissink 

Blijven rood had er 1 knipperend wit, maar voor ik een 2e had alweer rood geworden. Lijkt wel alsof ze niet ontkoppelt worden


@Prrr94 Dit alles eerst één voor één ontkoppelen, daarna één voor één weer koppelen. Als je er eerst is twee doet werkt het ook niet? Derde kan altijd nog. Als dit niet werkt dan ben ik een beetje door mijn hulpkruid heen.
Normaal wordt er in dit geval een monteur voor €50 euro gestuurd, maar dit gebeurd ook niet omdat er corona crisis heerst.  Is tijdelijk bedraad kijken anders een (tijdelijke) oplossing? Je kan er nadat deze crisis voorbij is ook voor kiezen om een monteur een bedraad netwerk aan te laten zeggen, in ruil voor de dvs adapters betaal je dan geen kosten (Die worden verrekend met de kosten van de dvs).


Hallo @ChrisWissink ,

De adapters blijven terug springen naar rode lampjes. 

Heb ze ondertussen al 20 gereset maar dat werkt dus ook niet.

@JanD ik heb die app ook al gedownload maar die vind de adapters niet, dus dat is de oplossing ook niet.

 

Hallo @Prrr94 , dan doe je iets niet goed, cockpit werkt daar gewoon op, je moet wel een pc rechtstreeks met zo'n adapter verbinden.

Ik heb het ook over de cockpit software en niet over een app.

 

 


Hallo @ChrisWissink ,

De adapters blijven terug springen naar rode lampjes. 

Heb ze ondertussen al 20 gereset maar dat werkt dus ook niet.

@JanD ik heb die app ook al gedownload maar die vind de adapters niet, dus dat is de oplossing ook niet.

 

 

Wacht je tot de applicatie ze zelf vind? Heb je ook geprobeerd ze handmatig aan de hand van het Security ID toe te voegen? Zorg er wel voor dat de Devolo stekker weer in een stopcontact zit nadat je het security ID hebt ingevuld en voordat je doorgaat. Dit mag eigenlijk niet misgaan.

En zoals JanD aangeeft moet je de devolo cockpit software installeren voor pc/linux/mac, er is geen werkende app. 

https://www.devolo.de/support/downloads/download/devolo-cockpit


Dag @Prrr94. Van harte welkom hier. Wat lastig dat je DVS 1200 niet meer werkt. Ik begrijp dat het lampje op alle drie de adapters rood brandt. Dit betekent dat de adapters niet zijn gekoppeld. Ik zie dat @ChrisWissink, @JanD en @gjtm je al flink op weg helpen. Lukt het zo om Devolo Cockpit te installeren? Vaak kun je daarmee problemen met de DVS eenvoudig oplossen.


Hallo @Prrr94. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het is gelukt om je DVS 1200 weer te koppelen. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag. 


Reageer